Auteur Topic: Radius Server  (gelezen 6016 keer)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Radius Server
« Gepost op: 20 augustus 2013, 17:05:14 »
Het Radius Server pakket is nieuw in dsm 4.2. Er is hier blijkbaar nog geen eigen sub-rubriek over.

Vandaag is hij bij mij gecrashed, denk ik. In elk geval zorgde het stoppen en starten van de service dat mijn problemen over gingen.

De ellende begon met het updaten van mijn Airport firmware. Mijn beide Airports staan in brugmode en dat werkt blijkbaar niet met de gastnetwerk optie. Met de vorige firmware kon ik wel een gastnetwerk aanmaken (WPA2-PSK beveiligd) maar niet inloggen. Met de nieuwe firmware dacht ik – laat het nog eens proberen – en ik heb het gastnetwerk weer aangezet. Ellende, niets deed het meer, ik kon noch op mijn airports, noch op mijn Ubee router inloggen via wifi. Na lang puzzelen kwam ik er achter dat het probleem bij het authentiseren lag.  In het log van de radius server stond ook geen inlogpoging meer na die tijd.

Dat is dus ergens een bug in de server, want welke foute info mijn airports ook over het netwerk gestuurd hebben, de server had hier nooit door van slag mogen raken.

En ik heb op het moment geen zin om te kijken of dit probleem reproduceerbaar is.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Radius Server
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2013, 20:19:53 »
Na updaten naar DSM 4.3 kon ik weer niet inloggen op mijn Wifi. Na uit/aanzetten van de radius server deed alles het weer.

Ik heb dit keer iets verder gekeken en zag dat de radius server poorten in de firewall uit stonden. Waarschijnlijk zijn ze al bij updaten naar DSM 4.3 beta uitgezet. Mijn 3 wifi zenders kunnen dan de nas niet bekijken.  Toch heeft hij het bijna steeds gedaan zonder firewall definities en de nu drie keer dat ik niet meer kon authenticeren, ging het steeds weer werken na het uit/aanzetten van de radius server. Blijkbaar opent de nas dan een poort naar mijn wifi punten en houdt deze open. Als die poort gesloten wordt – b.v. door de firmware update van mijn airports – kunnen de wifipunten niet zelf de nas benaderen.

Blijkbaar blokkeert de firewall dus alleen inkomende poorten.  :?:
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Radius Server
« Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2013, 21:45:27 »
Ik merk net dat mijn Android tablet niet meer op de Wifi kan inloggen sinds de DSM 4.3 update.

Na even puzzelen blijkt dat aan de entry "anonieme identiteit" te liggen. Ik had dat veld ingevuld op mijn tablet en deze naam verscheen ook in het log zodat ik de inlog vanaf het tablet makkelijker kon herkennen.

Nu, sinds de DSM 4.3 update moet dat veld leeg zijn of de inlog geeft een error.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)


 

Radius users backup and restore

Gestart door cyrus1977Board Radius Server

Reacties: 2
Gelezen: 5594
Laatste bericht 02 december 2014, 23:46:43
door cyrus1977
Kwetsbaarheden in Free Radius

Gestart door BrioletBoard Radius Server

Reacties: 2
Gelezen: 3135
Laatste bericht 20 juli 2017, 11:12:08
door Robert Koopman
Let's Encrypt en Radius [tip]

Gestart door BrioletBoard Radius Server

Reacties: 3
Gelezen: 4076
Laatste bericht 24 oktober 2020, 15:04:01
door cyrus1977
RADIUS icm VPN Security vraagjes

Gestart door aliazzzBoard Radius Server

Reacties: 4
Gelezen: 10779
Laatste bericht 27 mei 2015, 21:34:35
door aliazzz
Radius server

Gestart door galaxy69Board Overige software

Reacties: 12
Gelezen: 18985
Laatste bericht 10 mei 2013, 20:52:57
door Briolet