Auteur Topic: 3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )  (gelezen 4176 keer)

Offline Njirk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )
« Gepost op: 17 oktober 2013, 16:46:17 »
Hallo,

Sinds kort heb ik een DS112j en ben er erg blij mee. Na wat uitzoek werk heb ik het meeste aan de praat maar ik zit nog met 3 dingen waar ik niet uit kom. Ik heb op internet en op dit forum gezocht naar oplossingen maar kan daar niets vinden. (Misschien dat ik er overheen kijk, dan hoor ik dat graag. :))

Ter info:
Diskstation DS112j
Cisco router van Ziggo
AC Ryan Playon!HD Mini 2 mediaplayer

Het gaat om het volgende:
Vraag 1:
Ik wil met mijn Xbox 360 consoles (ik heb er 2) films kunnen kijken via mijn Diskstation. Wanneer ik bij mijn Xbox zoek apparaten vinden ze mijn laptop (als die aanstaat), de usb sticks die erin zitten met film bestanden (dat werkt prima overigens.) en na een tijdje wachten vinden ze ook de Diskstation. Alleen wanneer ik daarmee wil verbinden krijg ik na een tijdje laden de volgende melding: "Can't connect to the PC. A firewall may be blocking the connection". Het lijkt dus een probleem te zijn met een firewall. Op de Diskstation heb ik verschillende zaken geprobeerd met de firewall maar hij blijft dit probleem geven. Het probleem doet zich voor op beide Xboxen. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Vraag 2:
Ik download films en series via SabNZB, dit werkt super fijn. De bestanden worden netjes in de juiste mappen gezet na het downloaden. Alleen vind mijn mediaplayer de bestanden niet die nieuw gedownload zijn. Wanneer ik de mappen rename of de eigenaar verander van sabnzb naar admin dan vind hij ze meestal wel weer. Ik had iets gelezen over het indexeren van bestanden. Maar voor zover ik heb ik kunnen herleiden loste dat het probleem ook niet op. Het zou fijn zijn dat wanneer er iets gedownload wordt via SabNZB dan mijn mediaplayer de bestanden dan ook direct zien zonder dat ik er iets voor moet doen. Heeft iemand een idee wat ik hier verkeerd doe?

Vraag 3:
Mijn mediaplayer kan geen losse ondertitel bestanden lezen. Ik heb het idee dat dit voor DSM 4.3 wel werkte, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wanneer ik via een usbstick een video een losse srt kijk dan werkt het prima. Maar via het netwerk niet. Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe los ik dit eventueel op?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met één van de vragen (of allemaal, dat zou helemaal mooi zijn :D) Mocht je nog meer informatie willen dan hoor ik het graag. :)

Alvat bedankt!
  • Mijn Synology: DS112j
  • HDD's: 1TB

Offline Goner

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 134
  • Berichten: 965
Re: 3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2013, 16:53:46 »
Heb geen Xbox en SabNZB, maar vraag 3 heb ik wel een idee ;

Je gebruikt waarschijnlijk UPnP/DLNA om van de Syno te streamen ? Die methode kan inderdaad wel 's moeilijk doen over losse subtitles (.srt), je kunt beter een share gebruiken via Samba/CIFS. Ik heb ook een ACRyan en die speelt flitsend met subtitles op die manier.
RTFM
NAS : DS212j with1 ST2000DM008 & 1 ST2000DL003 in SHR / DSM 5.2-5967 Update 8
LAN : Devolo 500&550Mbps homeplugs, 2 5-port switches, Maxxter ACT-WNP-RP-002
HW : Raspberry Pi 2B, Nintendo Wii U & Switch
OS : Windows 7

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: 3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2013, 17:07:11 »
Ad 1:

Begin gewoon eerst eens zonder Firewalls en (mocht je ze missen) zet ze dan pas aan als je eerst alles werkend heb gekregen. Realiseer je goed dat mocht je meerdere FW's hebben dan kan het erg lastig worden.


Ad2:

Om films af te spelen kun je het beste gewoon streamen en dus geen DLNA gebruiken. Je lost dan ggelijk (3) op want .srt's zijn dan veelal geen probleem. Althans voor Mediaplayers, de Xbox ken ik niet.
Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline Njirk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: 3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:05:40 »
Edit: Vergeten jullie te bedanken voor de reacties... ::) Dus, bedankt!  :D

Als ik het goed begrijp kan ik voor mijn mediaplayer beter geen UPnP/DLNA maar Samba/CIFS gebruiken? Dan zal ik dat maar eens gaan uitzoeken. Heeft iemand goede tips hiervoor? Is daar ook het probleem met het niet vinden van bestanden opgelost (vraag 2)?

En wat de firewall betreft: Ik heb geen bewuste firewalls aangezet. Op de Diskstation heb ik zelfs niet ingesteld. En op mijn router staat ook alles standaard. Wel zie ik daar het volgende staan:
SPI Firewall Protection: Low
IPv6 Firewall Protection: On

Kan het hier iets mee te maken hebben? Moet ik iets instellen in de Diskstation of kan er ergens anders nog iets van een firewall draaien?
  • Mijn Synology: DS112j
  • HDD's: 1TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1340
  • -Ontvangen: 7795
  • Berichten: 43.192
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: 3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )
« Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:28:27 »
Citaat
Heeft iemand goede tips hiervoor?
Ik heb zeer goede ervaringen met NFS stream:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=172&t=12321


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: 3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:28:31 »
Je kunt vanaf zo'n 80 euro prima Mediaplayers vinden. . De Ryan die je hebt is ook ruim voldoende. Geloof dat je daar onder "Netwerk" beschikbare SMB's kunt vinden. En daarachter dan (na inloggen) de filmbestanden kunt selecteren.

Kies voor films een aparte ID/wachtwoord en zet die user op "Alleen lezen". Kan er niks fout gaan.

Je kunt ook NFS activeren op de NAS, werkt makkerlijker en meestal sneller.


Firewall opmerking was vanwege jouw bericht. Maar als je zelf geen FW's hebt ingesteld dan ligt daar het probleem niet. Zoals gezegd ken ik de Xbox niet (behalve spelletjes). Wellicht dat je iets probeert wat de Xbox niet aankan en wat in een foutieve melding resulteert.

Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline Njirk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: 3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )
« Reactie #6 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:28:41 »
Ter info: Ik heb op mijn mediaplayer nu ingesteld via(/met) Samba en het werkt top! Hij vind nu meteen al m'n bestanden. Het probleem met de subs moet ik nog testen, maar ik ga ervan uit dat dit ook goed werkt nu. :) Thanks!

Nu alleen nog het probleem met de Xbox en de firewall...  :)
  • Mijn Synology: DS112j
  • HDD's: 1TB

Offline arnom

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 78
Re: 3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )
« Reactie #7 Gepost op: 17 oktober 2013, 23:36:13 »
De xbox probleem zou ook een gebruikersnaam probleem kunnen zijn volgens mij? Heeft je xbox-user name en wachtwoord dezelfde als die je gebruikt voor je mediaspeler of pc?
  • Mijn Synology: DS212j
  • HDD's: 2x WD10EFRX

Offline Njirk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: 3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )
« Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2013, 20:44:48 »
De xbox probleem zou ook een gebruikersnaam probleem kunnen zijn volgens mij? Heeft je xbox-user name en wachtwoord dezelfde als die je gebruikt voor je mediaspeler of pc?

Op de Xbox hoef ik hiervoor geen gebruikersnaam of iets dergelijks aan te melden. Tenminste, niet zover ik weet.
Dus dat zou het probleem niet kunnen zijn ben ik bang.
  • Mijn Synology: DS112j
  • HDD's: 1TB

Offline Njirk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: 3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )
« Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2013, 20:48:05 »
Verder nog even een update. Ik heb zojuist de losse ondertiteling getest en dat werkt ook prima. Via Samba werkt het dus allemaal vlekkeloos nu.

Alleen nog de Xbox die wat tegenwerkt :P Er is een bekend probleem met de Xbox en sommige routers. Dat heeft iets te maken met een NAT type die niet goed staats ofzo. Dit probleem heb ik al eerder opgelost om online te gamen en heb ditmaal hier ook nog even naar gekeken maar dit hielp niet.

Ik ga nu onderstaande handleiding nog een keer volgen en hoop dat het dan wel goed gaat. :)
Zou ik iets in deze handleiding verkeerd kunnen doen wat betrekking heeft op een firewall?
http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?lang=nld&q_id=452

Alvast bedankt voor jullie reacties weer!  :D
  • Mijn Synology: DS112j
  • HDD's: 1TB

Offline arnom

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 78
Re: 3 simpele vraagjes (hoop ik... ^^ )
« Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2013, 21:23:28 »
De xbox probleem zou ook een gebruikersnaam probleem kunnen zijn volgens mij? Heeft je xbox-user name en wachtwoord dezelfde als die je gebruikt voor je mediaspeler of pc?

Op de Xbox hoef ik hiervoor geen gebruikersnaam of iets dergelijks aan te melden. Tenminste, niet zover ik weet.
Dus dat zou het probleem niet kunnen zijn ben ik bang.

Volgens mij moet iedere gebruiker die zich aanmeldt op de NAS zich aanmelden met een wachtwoord en gebruikersnaam, tenzij je in de regels op de NAS het ip-adres van de xbox hebt vrijgegeven (heb ik ook moeten doen met mediastreamer, doordat gebruikersnaam/wachtwoord niet werd geaccepteerd, ook al gebruikte ik admin). Zou het zeker een keer proberen om het ip-adres vrij te geven op de NAS en kijken of dat helpt.
  • Mijn Synology: DS212j
  • HDD's: 2x WD10EFRX


 

UNIFI controller vraagjes

Gestart door pa3hioBoard Netwerk algemeen

Reacties: 6
Gelezen: 3428
Laatste bericht 20 februari 2019, 21:00:42
door pa3hio
paar vraagjes over dsm update en ext3

Gestart door dubeditionBoard Synology DSM 7.1

Reacties: 12
Gelezen: 273
Laatste bericht 17 december 2023, 13:42:59
door Birdy
cs 406(e) algemene vraagjes

Gestart door kvdvBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 4088
Laatste bericht 04 april 2007, 13:31:29
door Jos
Photostation 5 albumnamen zichtbaar (simpele thema)

Gestart door spannowBoard Photo Station / Photos

Reacties: 0
Gelezen: 1602
Laatste bericht 26 oktober 2011, 12:56:43
door spannow
Simpele vraag

Gestart door jacobusBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 11
Gelezen: 5079
Laatste bericht 25 maart 2013, 20:44:07
door Internetter