Auteur Topic: Plex Media Server en Media Server/Audio Station/Video Station/Photo Station  (gelezen 7631 keer)

Offline Bernie V

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Heb al zo'n jaar een DS213+ (met 2 disken in RAID 1) en gebruik vanaf het begin Audio Station, Video Station en Photo Station via de standaard Media Server om content te streamen. Dit werkt zeer goed en ben er eigenlijk tevreden over.
Muziek stream ik via mijn Onkyo receiver. Films en photo's gaan via mijn LG blu-ray speler naar de TV.

Grafisch gezien is Plex mooier. Zou het verstanding zijn om ook nog Plex te installeren op mijn DS213+ of is dit uit den boze en moet je een keuze maken tussen Plex Media server en de Synology Media Server/Audio Station/Video Station/Photo Station.

Alvast dank voor tips.
  • Mijn Synology: DS213+

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: Plex Media Server en Media Server/Audio Station/Video Station/Photo Station
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2013, 15:18:17 »
Kan prima ernaast (en je hebt het ook zo weer verwijderd) maar ik vrees dat je tegen een snelheidsprobleem gaat aanlopen. Plex vreet energie zeg maar...
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline Bernie V

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Plex Media Server en Media Server/Audio Station/Video Station/Photo Station
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2013, 15:32:12 »
Kan prima ernaast (en je hebt het ook zo weer verwijderd) maar ik vrees dat je tegen een snelheidsprobleem gaat aanlopen. Plex vreet energie zeg maar...
Ik ken Plex van het gebruik op een PC. Daar wordt alle gedownloade content op basis van de metadata in een aparte map gezet.
Na verwijderen van Plex op de PC blijft die map gewoon staan. Wordt er bij installatie van Plex op de NAS een nieuwe share gemaakt zodat je achteraf manueel gemakkelijk de gedownloade content op je NAS kan verwijderen? Ik vermoed dat ook hier bij het verwijderen van het pakket de folder met gedownlode content zal blijven staan, klopt dit?

Plex zou niet gebruiken voor het streamen van muziek omdat de Intelligente playlists van Audio Station beter zijn.
Ik zou het vooral gebruiken om te bladeren door de content. Eventueel zou ik zelfs de Plex DLNA functie volledig afzetten (is dat mogelijk?). Aangezien ik uren bezig ben met het taggen van m'n muziek files zou die extra content een mooie aanvulling zijn. Vooral Audio Station doet bijna niks met de metadata van de muziek en m'n NAS staat toch altijd aan.
  • Mijn Synology: DS213+


 

Boxee box en plex scant maar 1/3 van mijn collectie

Gestart door slightlyBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 6
Gelezen: 5107
Laatste bericht 07 april 2013, 21:28:17
door Matr1x
Kan Plex niet installeren UDP poort 53 bezet.

Gestart door RobstarBoard Plex Media Server

Reacties: 8
Gelezen: 3703
Laatste bericht 13 juli 2014, 16:38:27
door Robstar
Hoe video_ts streamen met PLEX

Gestart door datapilsBoard Plex Media Server

Reacties: 8
Gelezen: 5145
Laatste bericht 05 augustus 2015, 12:50:39
door Birdy
Kan Plex niet buiten mijn eigen netwerk benaderen

Gestart door wissertjeBoard Plex Media Server

Reacties: 24
Gelezen: 8302
Laatste bericht 27 augustus 2017, 15:10:54
door Ben(V)
VERPLAATST: plex installeren, advies svp

Gestart door Robert KoopmanBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 844
Laatste bericht 23 augustus 2018, 14:32:36
door Robert Koopman