Auteur Topic: Synology kan geen mail ontvangen  (gelezen 7486 keer)

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Synology kan geen mail ontvangen
« Gepost op: 04 januari 2014, 13:52:05 »
Waarde Synology vrienden,

Afgelopen week heb ik op een syno conform onderstaande how to een mailserver proberen in te stellen.
http://blog.mobile-harddisk.nl/tutorials/synology-mailserver-instellen-met-fallback-server/

Het versturen van mail vanuit Roundcube is geen probleem. Deze komt netjes aan. Echter wil ik vanuit een ander e-mailaccount naar de syno toe mailen dan krijg ik de volgende melding:

Delivery to the following recipient failed permanently:

     naam@uwdomein.nl

Technical details of permanent failure:
.... tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain uwdomein.nl
 
by server.uwdomein.nl
 
. [185.2.xx.xx].

The error that the other server returned was:
554 5.7.1 <naam@uwdomein.nl>: Relay access denied

Tevens komt de mail tussen *@uwdomein.nl onderling niet aan.

Nu heb ik het één en ander gelezen dat het eventueel te maken zou kunnen hebben met de SMTP die beveiligd moet zijn. Echter mijn ISP  vraagt niet om in te loggen aangezien er gewoon vrij verkeer mogelijk is over poort 25.

Is er iemand die mij met dit probleem verder zou kunnen helpen? Mijn dank is bij voorbaat groot.
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #1 Gepost op: 04 januari 2014, 16:23:37 »
Nu heb ik het één en ander gelezen dat het eventueel te maken zou kunnen hebben met de SMTP die beveiligd moet zijn. Echter mijn ISP  vraagt niet om in te loggen aangezien er gewoon vrij verkeer mogelijk is over poort 25.

Dat vrije verkeer over poort 25 is er alleen richting de mail server van je ISP. Ik heb naast mail station ook nog mail server geïnstalleerd.

In mijn mail cliënt heb ik vervolgens ingesteld om SSL bij de verbinding te gebruiken. De poort wordt automatisch geselecteerd, maar dat zou poort 465 moeten worden omdat die door mail server gebruikt wordt.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #2 Gepost op: 04 januari 2014, 16:46:06 »
Citaat
Dat vrije verkeer over poort 25 is er alleen richting de mail server van je ISP. Ik heb naast mail station ook nog mail server geïnstalleerd.

Sorry. Voor de volledigheid ik heb zowel MailStation als MailServer draaien.

Citaat
In mijn mail cliënt heb ik vervolgens ingesteld om SSL bij de verbinding te gebruiken. De poort wordt automatisch geselecteerd, maar dat zou poort 465 moeten worden omdat die door mail server gebruikt wordt.

Dit staat hier ook zo ingesteld. Voor de rest staat de server in een DMZ dus portforwarding is hier ook niet het probleem.
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline peeweesyn

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 379
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #3 Gepost op: 04 januari 2014, 23:15:27 »
De oorzaak ligt niet in het wel of niet SSL gebruiken en welke poort daarbij gebruikt moet worden, maar in het feit dat je Synology niet herkent dat hij mailserver is voor 'uwdomein' en de mail probeert te relayen.

Wees maar blij dat het niet werkt! Anders had het spammend universum er waarschijnlijk al voor gezorgd dat je provider je verbinding verbroken had.  En haal die server alsjeblieft uit de DMZ, ik kan niet geloven dat iedereen zomaar álle poorten van zijn Synology openbaart aan het internet.

'Relay denied' betekent over het algemeen dat de SMTP server in kwestie de afzender niet vertrouwt. Het lijkt er op dat de Synology niet weet dat hij mail voor het domein uwdomein.nl moet accepteren, en het bericht door probeert te sturen. Maar dat doet hij gelukkig niet omdat dat zou betekenen dat je synology een open relay is.

Staat je 'uwdomein' domeinnaam wel goed in de SMTP instellingen?
  • Mijn Synology: 918+
  • HDD's: 2x 4Tb WD Red
  • Extra's: 12GB
3rd party packages: TVHeadend, Domoticz, Kopano (in virtual machine)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #4 Gepost op: 05 januari 2014, 01:09:50 »
Citaat
En haal die server alsjeblieft uit de DMZ, ik kan niet geloven dat iedereen zomaar álle poorten van zijn Synology openbaart aan het internet.

Off-topic: Dit mag absoluut geen probleem zijn, anders zit er een ontwerpfout in de Synology. Als de nas straks een keer onder IPv6 draait komt hij ook in het geheel aan het internet te hangen. En aangezien hij als IPv6 ready verkocht wordt, moet zijn firewall daar nu al tegen bestand zijn.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #5 Gepost op: 05 januari 2014, 01:29:31 »
Citaat
Staat je 'uwdomein' domeinnaam wel goed in de SMTP instellingen?

Pffff..... dat was het dus!!! Hardstikke bedankt! Ik had dus de naam van de syno opgegeven. Hoe knullig!

Citaat
En haal die server alsjeblieft uit de DMZ, ik kan niet geloven dat iedereen zomaar álle poorten van zijn Synology openbaart aan het internet.

Ik had gedurende dit "project" de syno in de DMZ gezet om er zeker van te zijn dat het niet de poorten waren die liepen te eikelen. Inmiddels regels aangemaakt in het modem. Maar bedankt voor je zorgen!  ;)
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #6 Gepost op: 05 januari 2014, 01:33:50 »
Citaat
Off-topic: Dit mag absoluut geen probleem zijn, anders zit er een ontwerpfout in de Synology. Als de nas straks een keer onder IPv6 draait komt hij ook in het geheel aan het internet te hangen. En aangezien hij als IPv6 ready verkocht wordt, moet zijn firewall daar nu al tegen bestand zijn.

Helaas is dat dus niet altijd het geval.  :( http://www.exploit-db.com/exploits/30470/
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline koolenboer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 118
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2017, 20:12:05 »
Ik wil graag aan dit draadje aansluiten.
Ook mij lukt het om wel mail te versturen via MailPlus
Maar het lukt me niet om mail te ontvangen.

Mijn ISP (mijn.domein)
gebruikt de SMTP mail.mijndomein.nl
en poort 993

Maar als ik in MailPlus Server in het tabblad " Levering" SMTP in schakel op poort 25 en SMTP-SSL inschakel op 993 krijg ik de melding: " Een van de poortnummer wordt gebruikt door een andere dienst. Selecteer een ander poortbereik."

Hoe zo is het ontvangen van mail zo ingewikkeld in MailPlus. Het is toch gewoon een client? Of vlieg ik het geheel verkeerd aan?


edit: blijkbaar is poort 25 inkomend het probleem. Tips om dit op te lossen?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 2x3TB + 2x5TB WD-RED
  • Extra's: 2GB RAM

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2017, 21:56:13 »
poort 993 heeft niets met SMTP te maken en is dus ook niet voor inkomende mail.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline koolenboer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 118
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2017, 22:24:02 »
Daar ben ik inmiddels achter. Blijkbaar moet ik mijn MX gegevens bij mijn.domein aanpassen. Iemand enig idee hoe je dat doet? En verwijs je dan gewoon je mail maar het externe ip van je NAS?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 2x3TB + 2x5TB WD-RED
  • Extra's: 2GB RAM

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.984
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #10 Gepost op: 23 juli 2017, 23:01:09 »
Staat deze informatie niet bij het bedrijf waar je jouw domein hebt geregistreerd?
Bij de meeste leggen ze diverse dns zaken met voorbeelden prima uit.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs


 

synology, sony bdp-s390 en M2TS

Gestart door flyerkeBoard Overige software

Reacties: 5
Gelezen: 2136
Laatste bericht 25 mei 2013, 16:58:27
door flyerke
Problemen met de Synology DS110J

Gestart door edwinkBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 1406
Laatste bericht 21 juli 2013, 08:03:41
door TonVH
Synology Assistent geeft twee IP adressen weer?

Gestart door GlennPBoard NAS hardware vragen

Reacties: 7
Gelezen: 1858
Laatste bericht 03 april 2015, 10:17:13
door GlennP
FosCam FI9831W in stopping mode.... no solution from Synology

Gestart door MAdDBoard Surveillance Station

Reacties: 1
Gelezen: 1435
Laatste bericht 22 mei 2015, 11:24:23
door Heppieboeddah
Hitron CGNV4 wifi/Router + Synology

Gestart door ApacheBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 11
Gelezen: 9464
Laatste bericht 19 juli 2015, 10:25:04
door Apache