Auteur Topic: Synology kan geen mail ontvangen  (gelezen 7524 keer)

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Synology kan geen mail ontvangen
« Gepost op: 04 januari 2014, 13:52:05 »
Waarde Synology vrienden,

Afgelopen week heb ik op een syno conform onderstaande how to een mailserver proberen in te stellen.
http://blog.mobile-harddisk.nl/tutorials/synology-mailserver-instellen-met-fallback-server/

Het versturen van mail vanuit Roundcube is geen probleem. Deze komt netjes aan. Echter wil ik vanuit een ander e-mailaccount naar de syno toe mailen dan krijg ik de volgende melding:

Delivery to the following recipient failed permanently:

     naam@uwdomein.nl

Technical details of permanent failure:
.... tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain uwdomein.nl
 
by server.uwdomein.nl
 
. [185.2.xx.xx].

The error that the other server returned was:
554 5.7.1 <naam@uwdomein.nl>: Relay access denied

Tevens komt de mail tussen *@uwdomein.nl onderling niet aan.

Nu heb ik het één en ander gelezen dat het eventueel te maken zou kunnen hebben met de SMTP die beveiligd moet zijn. Echter mijn ISP  vraagt niet om in te loggen aangezien er gewoon vrij verkeer mogelijk is over poort 25.

Is er iemand die mij met dit probleem verder zou kunnen helpen? Mijn dank is bij voorbaat groot.
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2623
  • Berichten: 16.272
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #1 Gepost op: 04 januari 2014, 16:23:37 »
Nu heb ik het één en ander gelezen dat het eventueel te maken zou kunnen hebben met de SMTP die beveiligd moet zijn. Echter mijn ISP  vraagt niet om in te loggen aangezien er gewoon vrij verkeer mogelijk is over poort 25.

Dat vrije verkeer over poort 25 is er alleen richting de mail server van je ISP. Ik heb naast mail station ook nog mail server geïnstalleerd.

In mijn mail cliënt heb ik vervolgens ingesteld om SSL bij de verbinding te gebruiken. De poort wordt automatisch geselecteerd, maar dat zou poort 465 moeten worden omdat die door mail server gebruikt wordt.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #2 Gepost op: 04 januari 2014, 16:46:06 »
Citaat
Dat vrije verkeer over poort 25 is er alleen richting de mail server van je ISP. Ik heb naast mail station ook nog mail server geïnstalleerd.

Sorry. Voor de volledigheid ik heb zowel MailStation als MailServer draaien.

Citaat
In mijn mail cliënt heb ik vervolgens ingesteld om SSL bij de verbinding te gebruiken. De poort wordt automatisch geselecteerd, maar dat zou poort 465 moeten worden omdat die door mail server gebruikt wordt.

Dit staat hier ook zo ingesteld. Voor de rest staat de server in een DMZ dus portforwarding is hier ook niet het probleem.
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline peeweesyn

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 379
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #3 Gepost op: 04 januari 2014, 23:15:27 »
De oorzaak ligt niet in het wel of niet SSL gebruiken en welke poort daarbij gebruikt moet worden, maar in het feit dat je Synology niet herkent dat hij mailserver is voor 'uwdomein' en de mail probeert te relayen.

Wees maar blij dat het niet werkt! Anders had het spammend universum er waarschijnlijk al voor gezorgd dat je provider je verbinding verbroken had.  En haal die server alsjeblieft uit de DMZ, ik kan niet geloven dat iedereen zomaar álle poorten van zijn Synology openbaart aan het internet.

'Relay denied' betekent over het algemeen dat de SMTP server in kwestie de afzender niet vertrouwt. Het lijkt er op dat de Synology niet weet dat hij mail voor het domein uwdomein.nl moet accepteren, en het bericht door probeert te sturen. Maar dat doet hij gelukkig niet omdat dat zou betekenen dat je synology een open relay is.

Staat je 'uwdomein' domeinnaam wel goed in de SMTP instellingen?
  • Mijn Synology: 918+
  • HDD's: 2x 4Tb WD Red
  • Extra's: 12GB
3rd party packages: TVHeadend, Domoticz, Kopano (in virtual machine)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2623
  • Berichten: 16.272
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #4 Gepost op: 05 januari 2014, 01:09:50 »
Citaat
En haal die server alsjeblieft uit de DMZ, ik kan niet geloven dat iedereen zomaar álle poorten van zijn Synology openbaart aan het internet.

Off-topic: Dit mag absoluut geen probleem zijn, anders zit er een ontwerpfout in de Synology. Als de nas straks een keer onder IPv6 draait komt hij ook in het geheel aan het internet te hangen. En aangezien hij als IPv6 ready verkocht wordt, moet zijn firewall daar nu al tegen bestand zijn.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #5 Gepost op: 05 januari 2014, 01:29:31 »
Citaat
Staat je 'uwdomein' domeinnaam wel goed in de SMTP instellingen?

Pffff..... dat was het dus!!! Hardstikke bedankt! Ik had dus de naam van de syno opgegeven. Hoe knullig!

Citaat
En haal die server alsjeblieft uit de DMZ, ik kan niet geloven dat iedereen zomaar álle poorten van zijn Synology openbaart aan het internet.

Ik had gedurende dit "project" de syno in de DMZ gezet om er zeker van te zijn dat het niet de poorten waren die liepen te eikelen. Inmiddels regels aangemaakt in het modem. Maar bedankt voor je zorgen!  ;)
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #6 Gepost op: 05 januari 2014, 01:33:50 »
Citaat
Off-topic: Dit mag absoluut geen probleem zijn, anders zit er een ontwerpfout in de Synology. Als de nas straks een keer onder IPv6 draait komt hij ook in het geheel aan het internet te hangen. En aangezien hij als IPv6 ready verkocht wordt, moet zijn firewall daar nu al tegen bestand zijn.

Helaas is dat dus niet altijd het geval.  :( http://www.exploit-db.com/exploits/30470/
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline koolenboer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 118
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2017, 20:12:05 »
Ik wil graag aan dit draadje aansluiten.
Ook mij lukt het om wel mail te versturen via MailPlus
Maar het lukt me niet om mail te ontvangen.

Mijn ISP (mijn.domein)
gebruikt de SMTP mail.mijndomein.nl
en poort 993

Maar als ik in MailPlus Server in het tabblad " Levering" SMTP in schakel op poort 25 en SMTP-SSL inschakel op 993 krijg ik de melding: " Een van de poortnummer wordt gebruikt door een andere dienst. Selecteer een ander poortbereik."

Hoe zo is het ontvangen van mail zo ingewikkeld in MailPlus. Het is toch gewoon een client? Of vlieg ik het geheel verkeerd aan?


edit: blijkbaar is poort 25 inkomend het probleem. Tips om dit op te lossen?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 2x3TB + 2x5TB WD-RED
  • Extra's: 2GB RAM

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2623
  • Berichten: 16.272
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2017, 21:56:13 »
poort 993 heeft niets met SMTP te maken en is dus ook niet voor inkomende mail.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline koolenboer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 118
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2017, 22:24:02 »
Daar ben ik inmiddels achter. Blijkbaar moet ik mijn MX gegevens bij mijn.domein aanpassen. Iemand enig idee hoe je dat doet? En verwijs je dan gewoon je mail maar het externe ip van je NAS?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 2x3TB + 2x5TB WD-RED
  • Extra's: 2GB RAM

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Synology kan geen mail ontvangen
« Reactie #10 Gepost op: 23 juli 2017, 23:01:09 »
Staat deze informatie niet bij het bedrijf waar je jouw domein hebt geregistreerd?
Bij de meeste leggen ze diverse dns zaken met voorbeelden prima uit.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs


 

VERPLAATST: Synology Quickconnect- u bent niet gemachtigd deze service te gebruiken

Gestart door BirdyBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 0
Gelezen: 1506
Laatste bericht 30 maart 2017, 16:33:44
door Birdy
HELP !!! problemen om in mijn Synology als gebruiker in te loggen door hack pog

Gestart door henkksdBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 13
Gelezen: 2684
Laatste bericht 23 juni 2017, 18:48:53
door Knakkel
Synology NAS als Ad Blocker instellen

Gestart door The RaptorBoard DNS server

Reacties: 4
Gelezen: 6325
Laatste bericht 15 september 2017, 18:56:15
door Birdy
Backup op andere synology

Gestart door YieldBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 760
Laatste bericht 13 november 2017, 22:18:19
door Yield
Van Synology naar Synology kopiëren

Gestart door kriskenBoard Synology DSM 6.1

Reacties: 4
Gelezen: 3643
Laatste bericht 08 januari 2018, 09:04:46
door Ben(V)