Auteur Topic: DSM5: Gedeelde Map> folders aanmaken met exact dezelfde naam niet toegestaan  (gelezen 2391 keer)

Offline DEADLINE77

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Goedemiddag,

Sinds vandaag lid geworden van dit forum en hopelijk zijn jullie bereid mij te helpen.
Een paar maanden geleden heb ik de ds213plus incl. 2x 3TB WD gekocht en DSM 5 beta geinstalleerd.
De 2 hardeschijven aangemaakt met 6 volumes van elk 464 GB per stuk in Synology Hybrid RAID (SHR).

De ds213plus staat op een vaste locatie. De clients werken met Windows 7 laptops. Zij zullen verbinden vanaf verschillende locaties via WiFi met de Synology CloudStation software. Dit geinstalleerd met een self signed certificate i.c.m. een QuickConnect ID.

Het is niet de bedoeling dat de clients elkaars bestanden kunnen zien.
De CloudStation software kijkt voor zover ik weet alleen naar de shared folder aangemaakt in de "Gedeelde Map" op de ds213plus.

Zodra je in de Gedeele Map shared folders aanmaakt zoals desktop, pictures, documents ect. en de CloudStation software laat verbinden integreerd dit mooi met de Windows User Profile folders.

Deze folder structuur wil ik gebruiken voor alle gebruikers op de ds213plus.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik geen folder mag aanmaken in de "Gedeelde Map" met exact dezelfde naam. Dit ondanks ik wel een andere beschrijving aan de folder geef (bijv. Desktop Tim aan de folder Desktop) en ook niet als ik aangeef dat deze moet worden aangemaakt op een ander volume (Volume 2 ipv 1).

De reden waarom ik deze folder structuur wil aanhouden is omdat deze dus goed in de Windows Profile integreert zodat het niet nodig is om aan de client side locaties te moeten wijzigen.

Jullie enig idee?

Alvast vriendelijk bedankt.

Vr. Gr.

Tim


  • Mijn Synology: DS213+

Offline Robbedoes

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 65
  • -Ontvangen: 85
  • Berichten: 611
Re: DSM5: Gedeelde Map> folders aanmaken met exact dezelfde naam niet toegestaan
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2014, 00:30:31 »
Home voor de Users aanzetten, dan krijg je een Home met daarin Cloud map voor elke user en die is uniform in je profielen te integreren. Bijvoorbeeld door de standaard C:\Users\USERNAME\Cloudstation

Zelf heb ik daar _al_ mijn profile mappen naar toe verplaatst behalve zoeken.
Simpel door alles te selecteren en ernaar toe te slepen.
DS620slim [6x Samsung SSD 870 EVO (TLC) 4TB], 2x8GB Ram, Btrfs - DSM 7.2
met 1 pool SHR-1 (netto 18TB en 1 schijf fouttolerantie)
DS124 [1x Samsung SSD 870 QVO (QLC) 8TB] (back-up NAS) - DSM 7.2
DS214play [2x Seagate NAS HDD 4TB] (ST4000VN000) - DSM 6.2
DS115J      [1x Western Digital Red 4TB] (WD40EFRX) - DSM 6.2

Offline DEADLINE77

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: DSM5: Gedeelde Map> folders aanmaken met exact dezelfde naam niet toegestaan
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2014, 14:05:20 »
Hi Robbedoes,
Bedankt voor je antwoord. Ik ben me ervan bewust dat de folder Cloudstation standaard aangemaakt wordt in het Windows gebruikers profiel. De reden waarom ik dit verzoek plaats is omdat ik juist niet de standaard locacties wil wijzigen in het Windows profiel van de clients. Hopelijk is mijn verzoek mogelijk.
  • Mijn Synology: DS213+

Offline Robbedoes

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 65
  • -Ontvangen: 85
  • Berichten: 611
Re: DSM5: Gedeelde Map> folders aanmaken met exact dezelfde naam niet toegestaan
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2014, 22:00:11 »
Ik begrijp dan niet wat je wilt bereiken.
Voor mij spreekt je antwoord je eerste bericht tegen.
Als je Homes op de NAS gebruikt krijgt ieder daar een Cloudmap van en die is niet door een ander te zien.
Waar hij op je PC geplaatst wordt kun je zelf bepalen.

Je kunt extra gedeelde mappen maken die door meerdere gebruikers te zien is. Probeer je het daarmee te bereiken? Dat lijkt erop namelijk.

Heb je de Home voor gebruikers al eens ingeschakeld? Op de NAS is onder admin dan een gedeelde map Homes te zien met daarin de Home van iedere gebruiker, de gebruiker zelf krijgt echter alleen zijn home geserved.

Als je wat duidelijker (kort en bondig) kunt zijn wat je wilt bereiken kan men je beter helpen.
Eventueel een schermafdrukje toevoegen?
DS620slim [6x Samsung SSD 870 EVO (TLC) 4TB], 2x8GB Ram, Btrfs - DSM 7.2
met 1 pool SHR-1 (netto 18TB en 1 schijf fouttolerantie)
DS124 [1x Samsung SSD 870 QVO (QLC) 8TB] (back-up NAS) - DSM 7.2
DS214play [2x Seagate NAS HDD 4TB] (ST4000VN000) - DSM 6.2
DS115J      [1x Western Digital Red 4TB] (WD40EFRX) - DSM 6.2


 

DVB-C CI+ module voor DS412+ DSM5.1 (Telenet / Belgiƫ)

Gestart door J-JBoard NAS hardware vragen

Reacties: 12
Gelezen: 7751
Laatste bericht 14 april 2015, 08:18:38
door TonVH
Hyperbackup van DSM6 naar DSM5

Gestart door TonVHBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 7
Gelezen: 2597
Laatste bericht 28 maart 2016, 11:53:19
door Pippin
DS508 - 1515+ Migratie DSM4 naar DSM5

Gestart door ginookenBoard NAS hardware vragen

Reacties: 8
Gelezen: 2747
Laatste bericht 23 maart 2016, 13:28:05
door ginooken
Cloud Station Client op Mac blijft na update naar DSM5.0 uren uploaden

Gestart door SiebeBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 1879
Laatste bericht 31 mei 2014, 11:25:47
door Roelvie
DSM6.0 downgraden naar DSM5

Gestart door BirdyBoard Algemeen

Reacties: 48
Gelezen: 13825
Laatste bericht 26 november 2016, 12:37:01
door Birdy