Auteur Topic: Problemen met Squeezebox Server (op DS 213) en Squeezebox app  (gelezen 7717 keer)

Offline Repelstale

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 90
Problemen met Squeezebox Server (op DS 213) en Squeezebox app
« Gepost op: 11 maart 2014, 09:25:50 »
Dag allen,

In het verleden had ik al Squeezebox Server lopen op mijn simpele DS 110j van 128 MB RAM, wat zo zijn beperkingen had. Na het crashen van de DS 110j heb ik geupgrade naar een 256 MB RAM DS 213, waarop Squeezebox Server veel beter loopt. In principe streamt de muziek die ik op mijn NAS op zolder heb staan prima naar de Squeezebox Duet in mijn tuinbuisje. Een paar haken en ogen echter:

- Om de een of andere reden, als ik via DSM de Squeezebox Server open, en ik ga naar Instellingen > Geavanceerd, dan geeft hij aan dat die pagina niet gevonden kan worden (error 404). Andere pagina's onder Instellingen gaan wel. Wat kan dit zijn?

- Reden dat ik daar uberhaupt wilde zijn: het streamen van op de NAS opgeslagen muziek gaat op zich prima, bij radiostations heb ik echter af en toe last van een paar seconden "bufferen". De Squeezebox in mijn tuinhuisje is dan ook via Wifi verbonden. Kan ik ergens instellen dat er ruimer gebufferd wordt, zodat er geen haperingen optreden? Of kan ik dit anderszins beperken?

- Op de Squeezebox-app op mijn iPhone zie ik niet altijd alles wat ik op de Squeezebox Controller zie. Bij Internet Radio zag ik gisteren b.v. ineens helemaal niets. En als Internetradio het laatste is wat de Squeezebox gespeeld heeft, dan zie je op de app de muziekmap niet. Alsof hij alleen maar laat zien waar je op dat moment mee bezig bent. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Ik zou het fijn vinden als deze issues opgelost konden worden

Offline Grofweg

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 14
  • -Ontvangen: 102
  • Berichten: 576
Re: Problemen met Squeezebox Server (op DS 213) en Squeezebox app
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2014, 11:33:45 »
- Om de een of andere reden, als ik via DSM de Squeezebox Server open, en ik ga naar Instellingen > Geavanceerd, dan geeft hij aan dat die pagina niet gevonden kan worden (error 404). Andere instelpagina's gaan wel. Wat kan dit zijn?

Geen idee. Ik zou Logitech Media Server verwijderen en opnieuw installeren. Ik heb dit nog nooit gezien of ergens gehoord. Er is geen reden dat dit wellicht met rechten te maken zou kunnen hebben of zo. De pagina moet gewoon beschikbaar zijn.

- Reden dat ik daar uberhaupt wilde zijn: het streamen van op de NAS opgeslagen muziek gaat op zich prima, bij radiostations heb ik echter af en toe last van een paar seconden "bufferen". De Squeezebox in mijn tuinhuisje is dan ook via Wifi verbonden. Kan ik ergens instellen dat er ruimer gebufferd wordt, zodat er geen haperingen optreden? Of kan ik dit anderszins beperken?

Ja, je kunt inderdaad, op de bewuste pagina waar je geen toegang toe hebt, bij netwerkinstellingen de buffertijd verlengen. Dit is alleen niet altijd de oplossing. Meestal wordt het probleem niet door jouw systeem maar door je internet provider of door het radiostation zelf veroorzaakt.

Standaard staat de buffertijd op 3 seconden ingesteld. Bij het verlengen van de buffertijd moet je wel rekening houden dat het ook langer duurt voordat de zender afgespeeld gaat worden. Hij moet immers eerst bufferen.

- Op de Squeezebox-app op mijn iPhone zie ik niet altijd alles wat ik op de Squeezebox Controller zie. Bij Internet Radio zag ik gisteren b.v. ineens helemaal niets. En als Internetradio het laatste is wat de Squeezebox gespeeld heeft, dan zie je op de app de muziekmap niet. Alsof hij alleen maar laat zien waar je op dat moment mee bezig bent. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Ik heb geen iPhone en gebruik Orange Squeeze als app op mijn android. Maar wat bedoel je met "zie ik niets"?
Schakel je over naar MySqueezebox.com voor je internetradio?
  • Mijn Synology: DS718+
  • HDD's: 2x WD20EFRX
- Synology DS718+/DS115 -> RPi4 (O!MPD/DietPi -> Aune X8-> Exposure 3010S2 -> PMC FB1i 
- RPi4 (O!MPD/DietPi -> Aune S6-> Beyerdynamic dt 1990 pro

Offline Repelstale

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 90
Re: Problemen met Squeezebox Server (op DS 213) en Squeezebox app
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2014, 11:40:26 »
In principe benader ik de radiostations niet vanuit mysqueezebox.com, maar gewoon vanuit de library horende bij de Squeezebox Server op de NAS. Met niks bedoel ik ook niks: als ik klik op Internet Radio geeft het daaropvolgende scherm niet het bekende station-overzicht weer, maar staat er bovenaan Internet Radio, en verder is de pagina leeg.

Als ik Squeezebox Server verwijder en er weer op zet, neem ik aan dat mijn media weer helemaal gescand moeten worden? Mmm. Aan de andere kant, als ik daarmee een stabieler systeem krijg is dat de moeite waard.

Offline Repelstale

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 90
Re: Problemen met Squeezebox Server (op DS 213) en Squeezebox app
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2014, 23:45:15 »
Helaas. Na verwijderen en herinstallatie heb ik (vooralsnog) wel weer internet en de toeps op de app, maar de pagina geavanceerde instellingen geeft nog steeds een 404 foutmelding


 

Package center problemen (stop, start, install)

Gestart door 3svbBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 1
Gelezen: 1920
Laatste bericht 07 maart 2012, 15:38:50
door Matr1x
DS209 + XBox 360 Problemen

Gestart door party42Board Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 0
Gelezen: 2279
Laatste bericht 11 mei 2009, 20:25:18
door party42
Netwerk problemen

Gestart door mvsBoard Netwerk algemeen

Reacties: 11
Gelezen: 1250
Laatste bericht 03 mei 2020, 15:53:24
door mvs
Problemen met 10GB netwerk kaart en doorvoer snelheid (opgelost)

Gestart door Pipo10Board NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 665
Laatste bericht 16 februari 2022, 15:06:36
door Pipo10
Installatie problemen

Gestart door tkandouBoard Overig

Reacties: 2
Gelezen: 6199
Laatste bericht 19 januari 2013, 21:27:56
door Matr1x