Auteur Topic: Stappenplan Mail Server, Mail Station met Outlook/Thunderbird voor POP3-mail  (gelezen 59004 keer)

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: Stappenplan Mail Server, Mail Station met Outlook/Thunderbird voor POP3-mail
« Reactie #30 Gepost op: 02 oktober 2014, 22:56:59 »
Het werkt niet, verzonden mails komen niet aan. Dus kom er toch niet helemaal uit, ik draai nu ondertussen wel laatste versie DSM, mailserver en mailstation op mijn DS110j.

Wat wil ik: simpele configuratie, ik haal mijn mail van ziggo binnen via pop (werkt). Thuis wil ik met 3 pc's via imap aan mijn mail. Niet meer, niet minder. Op alle PC's moet dezelfde mail te zien zijn, die dus op de NAS staat.

In roundcube kan in mail ontvangen en sturen, geen probleem, ik zie zelfs dat in mijn hotmail de mail er nog eerder is dan dat mijn diskstation scherm ververst is!.
Ik kan via Thunderbird en Outlook ook mail bekijken via IMAP.
Maar: als ik via IMAP wil sturen, komen de mails niet aan, ze blijven hangen in de mailserver in de wachtrij. Daar zie ik ze staan. Waarom blijven ze hier hangen?

Tussenoplossing die ik al jaren gebruik, ik verzend rechtstreeks naar smtp.ziggo.nl en kopieer het bericht in de verzonden map. Maar dat moet toch eleganter kunnen? Het lijkt alsof ik er maar een klein stukje vanaf benom het werkend te krijgen.

gr Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline Datk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 93
    • patrick-tak
Re: Stappenplan Mail Server, Mail Station met Outlook/Thunderbird voor POP3-mail
« Reactie #31 Gepost op: 02 januari 2015, 17:15:21 »
Beste Wpee,

ik had ook vage problemen met de mailserver.
Tot nu toe werkt alles naar behoren ik ben bezig met een handleiding waar voornamelijk plaatjes in voor komen om zo visueel dingen beter uit te kunnen leggen.
Door deze handleiding leer ik ook elke keer weer wat bij.

misschien heb je er wat aan.
Enig nadeel is nu met mijn opties dat als ik de mailstation uitschakel de mailserver niet meer werkt en dat mijn inkomende mails in het overzicht niet is weergegeven waarom ben ik nog niet achter.

www.patricktak.synology.me/blog/#param=id_7
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 2x 3TB Red
  • Extra's: 1012
Alles is makkelijk als je het weet.

Offline Datk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 93
    • patrick-tak
Re: Stappenplan Mail Server, Mail Station met Outlook/Thunderbird voor POP3-mail
« Reactie #32 Gepost op: 03 februari 2020, 16:41:06 »
toevallig iemand ook de tip om het account toe te voegen in outlook 2019 ik kan daarin namelijk niet meer de afzonderlijke inlog naam van de server vermelden met het wachtwoord.
waardoor hij dus nu standaard probeert om met het email adres in te loggen die niet hetzelfde is als de gebruikte inlognaam.

als iemand anders de tip heeft hoe ik dit kan omzeilen graag, loop er een beetje vast.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 2x 3TB Red
  • Extra's: 1012
Alles is makkelijk als je het weet.

Offline Datk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 93
    • patrick-tak
Re: Stappenplan Mail Server, Mail Station met Outlook/Thunderbird voor POP3-mail
« Reactie #33 Gepost op: 03 februari 2020, 20:50:45 »
Antwoord op mijn eigen bericht.

Redelijk makkelijk om het oude deel weer terug te krijgen.

- account instellingen.
- profielen beheren.
- e-mail accounts.

Dan weer op de oude manier invullen en alles zou moeten werken enige puntje is wel dat het interne ip niet meer werkt maar het externe ip of domein naam wel, waarom dat nog zo is nog geen idee.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 2x 3TB Red
  • Extra's: 1012
Alles is makkelijk als je het weet.


 

Wordpress installeren stappenplan

Gestart door gverhoefBoard Wordpress package

Reacties: 2
Gelezen: 3875
Laatste bericht 30 juni 2017, 10:59:18
door gverhoef
Stappenplan om volume te vergroten

Gestart door stefrBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 1012
Laatste bericht 15 maart 2020, 16:29:02
door stefr
Beste volgorde/stappenplan om schijven te vervangen in DS211+

Gestart door zotteke1Board NAS hardware vragen

Reacties: 8
Gelezen: 2548
Laatste bericht 19 februari 2014, 09:10:44
door Robert Koopman
Stappenplan meerdere website op Nas achter RT1900ac Synology router

Gestart door Marco@70Board Web Station

Reacties: 12
Gelezen: 4296
Laatste bericht 26 november 2016, 13:22:08
door Hempie
Van een DS107+ naar een DS215j: stappenplan?

Gestart door apekaBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 732
Laatste bericht 23 mei 2019, 10:22:19
door Birdy