Auteur Topic: Trage Amazon S3 backup  (gelezen 1687 keer)

Offline aad

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Trage Amazon S3 backup
« Gepost op: 15 september 2014, 16:28:47 »
De situatie:
Ik heb een DS409+ met 4x1TB schijven en de laatste DSM 4.2-3252 (5 wordt niet ondersteund op dit oudere model maar er komen nog regelmatig updates uit).
Sinds jaren maak ik backups naar Amazon S3. Mijn internetverbinding is op dit adres traag (er is alleen maar ADSL en dit heeft een effectieve snelheid van circa 5Mbps download en 0,75Mbps upload. Niet veel maar aangezien alleen de delta’s gestuurd worden blijkt het i.h.a. prima te lopen. Elke dag van de week wordt een andere share/directory gebackupt. 
Iedere dag wordt ook de gehele nas naar een externe USB-drive gebackupt en dat gaat heel snel.
 
Het probleem:
Onlangs werd in de „homes” directory een nieuwe gebruiker actief met daarin 25GB. Met de trage uploadsnelheid is dat een klus van circa 4 dagen. De voortgang was echter bedroevend. Het monitoren van de upload snelheid gaf maar iets aan als 1 of 2 KB/s! De CPU staat op 5% en het geheugen wordt voor 30% gebruikt. Geen rare dingen, behalve die snelheid.

Het met de hand (S3 webinterface) van bestanden gaat wel met de te verwachten snelheid. Het verwijderen van de directory op S3 en helemaal opnieuw beginnen, zonder encryptie  en inclusief een andere doeldirectory in de bucket, leek in eerste instantie ook deze normale snelheid te zien. Een dag later, was alles weer ingestort en kroop het voort met 2kB/s. Het lijkt er volgens mij op dat de Synology backup software de fout in gaat...

Weet iemand wat hier aan de hand is en wat ik kan doen om de snelheid weer normaal te krijgen?

Bij het zoeken met Google zie ik al sinds 2011 dat er dit soort ervaringen zijn (en ook dit forum duiken ze op) maar nergens De Gouden Tip...
  • Mijn Synology: DS409+
  • HDD's: 4x1TB


 

Trage Nas

Gestart door Dr.BenBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 261
Laatste bericht 01 juli 2023, 16:03:20
door Birdy
Trage download met DS212j

Gestart door OmisysBoard SABnzbd (usenet)

Reacties: 0
Gelezen: 1371
Laatste bericht 28 augustus 2012, 16:04:43
door Omisys
trage nas

Gestart door style2kBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 1347
Laatste bericht 11 mei 2015, 10:09:11
door Ben(V)
Trage inlog remote

Gestart door Remon1979Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 0
Gelezen: 1099
Laatste bericht 30 oktober 2015, 15:43:39
door Remon1979
Trage start DS1812+

Gestart door Pieter-BBoard NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 1066
Laatste bericht 29 december 2012, 08:03:05
door Pieter-B