Auteur Topic: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken  (gelezen 29863 keer)

kevinmartin0

  • Gast
Re: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken
« Reactie #15 Gepost op: 06 oktober 2014, 20:44:33 »
ah oke ik snap  het,

super bedankt voor de hulp iedereen ik geloof dat ik nu alles naar wens heb geconfigueerd :)

Offline Jozef

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 115
  • Trial by error
    • Computerhulp Lopik
Re: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken
« Reactie #16 Gepost op: 06 oktober 2014, 22:13:58 »
Het is logisch dat je dit per apparaat moet instellen aangezien dat het apparaat is waarmee je inlogt op de nas.
De client en de server moeten overeenkomen. Juist als je het zelf maakt is de controle groter en beter dan dat er standaard al iets op de clients zou zitten wat je op de nas zou moeten installeren. Ik doe het het liefst zelf en vertrouwd zodat ik zeker weet wat de bron is.
  • Mijn Synology: DS212/412+
  • HDD's: 2x WDR 2GB/4x WDR 3

Offline Jerengina

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 24
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 62
Re: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken
« Reactie #17 Gepost op: 09 oktober 2014, 21:11:19 »
Super handleiding Jozef!
Zonder had ik het zelf gesigneerde certificaat niet kunnen maken.

Mag ik vragen wat ik over het hoofd zie wanneer ik mijn nas (214play) van buiten benader en dan een groen slotje te zien krijg. En wanneer ik binnen mijn eigen netwerk de nas benader alsnog een onveilig certificaat als melding krijg.
Ik heb de http op doorsturen naar https staan.
En binnen de diverse divices (smartphone htc, iPad en windows 8.1) het certificaat geïnstalleerd zoals hierboven eerder door Jozef werd omschreven.

Ik hoop dat mijn vraagstelling duidelijk genoeg is.
Vriendelijke groet,

Jerengina (uit het zuiden van NL..)

Sent from my System Product Name using Tapatalk
  • Mijn Synology: DS920+
  • HDD's: 2x WD4EFRX
  • Extra's: 20GB

Offline Jerengina

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 24
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 62
Re: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken
« Reactie #18 Gepost op: 14 oktober 2014, 21:13:55 »
Inmiddels ben ik er achter waar mijn schoen wringt.
Wanneer ik de NAS extern benader (na installatie ca.crt) ondervind ik geen probleem.
Zodra ik intern mijn NAS benader via het IP-adres, krijg ik de foutmelding, ondanks installatie van het ca.crt. Benader ik de NAS intern via xxx.synology.me krijg ik geen foutmelding.

Kan iemand mij op weg helpen zodat de foutmelding middels het benaderen van de NAS intern ook zonder problemen verloopt?

Sent from my System Product Name using Tapatalk
  • Mijn Synology: DS920+
  • HDD's: 2x WD4EFRX
  • Extra's: 20GB

Offline Jozef

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 115
  • Trial by error
    • Computerhulp Lopik
Re: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken
« Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2014, 22:54:49 »
Heb je in DSM aanstaan dat http naar HTTPS omgezet moet worden?
Als je intern gewoon inlogt met je ipadres en poort 5000 dan krijg je deze melding niet.
Aangezien je het certificaat hebt aangemaakt met je synology.me adres (dat staat dus als url in je certificaat) is het logisch dat als je via een andere url (je eigen lan ipadres in dit geval) een onbeveiligde melding krijgt.
  • Mijn Synology: DS212/412+
  • HDD's: 2x WDR 2GB/4x WDR 3

Offline Jerengina

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 24
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 62
Re: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken
« Reactie #20 Gepost op: 14 oktober 2014, 23:43:11 »
Merci!
Het interne NAS adres met :5000 aanspreken werkt prima. "Probleem" opgelost.

Sent from my System Product Name using Tapatalk
  • Mijn Synology: DS920+
  • HDD's: 2x WD4EFRX
  • Extra's: 20GB

Offline DerSjos

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken
« Reactie #21 Gepost op: 30 januari 2018, 00:00:35 »


Volgens mij heb je nu niet zelf een certificaat gemaakt. Hieronder de stappen hoe het moet lukken zonder foutmelding:

Klik in het configuratiescherm op de knop <beveiliging>
Klik op het tabblad Certificaat
Klik op Certificaat aanmaken.
Kies in het scherm wat verschijnt voor: een zelfondertekend certificaat aanmaken
Klik op volgende
Vul bij gemeenschappelijke naam het adres in van je synology account, dus xxxxxx.synology.me
Vul bij emailadres een emailadres in. Let op, deze is voor iedereen zichtbaar die inlogt op je NAS
Vul bij provincie, stad, organisatie en afdeling gegevens in die je wilt
Klik op volgende
Dit scherm is belangrijker.
Vul bij gemeenschappelijke naam het IP adres in waarop je NAS bereikbaar moet zijn. Dit vind je in configuratiescherm, externe toegang, DDNS
Vul bij Onderwerp alternatieve naam wederom de naam in van je synology.me adres.
Klik op volgende om het certificaat te maken en te installeren op de NAS.

Exporteer het certificaat, er wordt een archive.zip opgeslagen op je computer
Pak dit archive.zip uit
Hier zitten 4 bestanden in, te weten:CA.crt, CA.key, Server.crt en Server key.
Het CA.crt bestand moet je nu installeren op je computer.
Klik hier op met je rechtermuisknop en kies Certificaat installeren en volg de wizard
Open de certificaat manager onder windows (Windowstoets + R) en tik in : certmgr.msc en klik op OK
Onder het kopje tussenliggende certificeringsinstanties staat een mapje Certicaten
Klik hier op en kijk aan de rechterkant of je certificaat is geïnstalleerd.
Voor internet explorer ben je nu klaar.

Voor Google chrome ga je naar de instellingen en klik daar op geavanceerde instellingen.
Ga naar < HTTPS/SSL> en klik op certificaten beheren.
In het nieuwe venster klik je op vertrouwde basiscertificeringsinstanties.
Klik vervolgens op Importeren en importeer hier het CA.crt bestand.
Klik op sluiten, sluit de browser af en herstart je PC.

Start explorer of chrome en tik in : https://xxxxx.synology.me:5001
Je hebt nu een beveiligde verbinding met je nas.

Uiteraard HTTPS verbinding inschakelen in DSM.

Veel succes allemaal.

Ik hoop dat Jozef mij nog kan helpen met een paar vragen tzv deze overigens heel heldere uitleg.
1. je zegt in stap 10 "Vul bij gemeenschappelijke naam het IP adres in waarop je NAS bereikbaar moet zijn." Is dit het IP adres van de NAS zelf? Vervolgens merk je op "Dit vind je in configuratiescherm, externe toegang, DDNS". Ik zie slechts een leeg veld?
2. Om de procedure te vervolgen heb ik het IP adres van de NAS ingevuld. Ik ben gekomen tot de 'archive.zip'. Daarin zaten niet de .crt bestandjes, maar .pem bestandjes. Klikken op de rechtermuisknop bracht me niet verder: ik kon niet de optie kiezen om het certificaat te installeren.
Als meer informatie nodig is, verneem ik dat gaarne en zal zo goed als mogelijk verdere toelichting geven.
  • Mijn Synology: DS212j

Offline String

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 63
Re: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken
« Reactie #22 Gepost op: 26 maart 2018, 12:24:28 »
De handleiding van Jozef is uit 2014; de handelingen zijn ietwat anders.

Ik zie een nieuw certificaat op mijn DS met als naam het publieke IP adres ( geen idee of dit zo moet ), maar dit IP adres heb ik opgegeven, dus niet het private. Even opgezocht in mijn router.

Ik krijg ook een viertal .pem bestanden, en dan....weet ik het niet meer. De files heten cert.pem, privkey.pem, syno-ca-cert.pem en syno-ca-privkey.pem

Alvorens ik vanalles verknal, hoop ik dat iemand met meer verstand van deze materie ons kan leiden naar de oplossing :-)

Nog ff gegoogled: .pem bestanden zijn certificaten, net zoals .crt files. Maar waar nu welk certificaat installeren/importeren ?

Heet van de naald:
Encrypten via Lets Encrypt service ( video op 18 maart toegevoegd door Synology zelf. ) Wellicht ook een mogelijkheid


....maar ook dit lukt niet  :'( :'(
  • Mijn Synology: DS216+II
  • HDD's: 2x WD60EFRX

Offline Synas

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken
« Reactie #23 Gepost op: 16 mei 2018, 15:33:50 »
Ik loop tegen precies hetzelfde probleem en heb dezelfde certificaat bestanden gekregen. Maar hoe nu verder is mij niet duidelijk en helaas wordt hier geen antwoord opgegeven.

Ik ben er naar mijn gevoel bijna maar struikel over de laatste hindernis. Zou iemand mij hiermee alsnog kunnen helpen hoe en welke bestanden dan waar moet installeren om het geheel werkend te krijgen.

Ik ben er nu al heel lang mee bezig om het voor elkaar te krijgen. En zou het fijn vinden om het werkend te krijgen. Verder is de handleiding erg duidelijk, dank daar in ieder geval voor.

Alvast bedankt voor de moeite.

  • Mijn Synology: DS218play
  • HDD's: 2 x 4 TB 2DR166

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7768
  • Berichten: 43.095
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken
« Reactie #24 Gepost op: 16 mei 2018, 16:32:35 »
Het verhaal van Jozef is niet correct.
Als je een certificaat hebt gemaakt, dan staat daar het domein in waarmee je de NAS gaat benaderen, b.v. pietjepuk.synology.me.

Vanaf hier: "Exporteer het certificaat, er wordt een archive.zip opgeslagen op je computer" t/m hier: "Klik op sluiten, sluit de browser af en herstart je PC." is niet nodig.

Vervolgens geeft je in de browser op: pietjepuk.synology.me:5001
Als dit lukt, dan kun je nog een stap verder, eerst maar eens kijken of dit werkt.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op Gisteren om 23:58:43

Offline Synas

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Dank je wel. Ik ga alles even opnieuw doen en sla het aangeven stuk over en dan laat ik hier weten of het wel of niet gelukt is.

Hopelijk het eerste en alvast bedankt.

  • Mijn Synology: DS218play
  • HDD's: 2 x 4 TB 2DR166

Offline Synas

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Gevraagd: Step by step handleiding HTTPS gebruiken
« Reactie #26 Gepost op: 23 mei 2018, 12:15:47 »
Ik heb alles meerdere malen geprobeerd en krijg telkens wanneer ik naar de NAS wil met https://xxxx.synology.me:5001 de melding dat de pagina onbenaderbaar is met in details de onderstaande foutmelding.

There was a temporary DNS error. Try refreshing the page.
Error Code: INET_E_RESOURCE_NOT_FOUND

Ik heb nu even geen idee wat er fout gaat. Hebben jullie nog een idee of tips.

Ik heb het gedeelte wat ik moest overslaan ook niet gedaan. Maar dus met geen enkel resultaat tot dus ver.

Ik zie ook nergens enige certificaat staan in de certificaat menu settings, klopt dat?

Ik hoor graag van jullie wordt er radeloos van zo.
  • Mijn Synology: DS218play
  • HDD's: 2 x 4 TB 2DR166


 

Aankoop advies gevraagd

Gestart door losdinhosBoard Aankoopadvies

Reacties: 3
Gelezen: 1093
Laatste bericht 02 oktober 2018, 13:56:36
door losdinhos
Hulp gevraagd: pytonscript om filenames om te draaien (reverse rename).

Gestart door zakhooiBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 20
Gelezen: 13683
Laatste bericht 17 maart 2016, 21:52:32
door Hutje
Hulp gevraagd bij opzetten VPN via MAC

Gestart door marathonBoard VPN Server

Reacties: 12
Gelezen: 8087
Laatste bericht 18 maart 2013, 19:39:02
door Richard67
Gevraagd: Stappenplan voor inrichten website op DS-106

Gestart door HanzThePanzBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 3151
Laatste bericht 19 december 2006, 22:27:51
door Frank
hulp gevraagd bij fotomappen extern toegankelijk te maken voor derden

Gestart door enkeliniusBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 1
Gelezen: 740
Laatste bericht 13 november 2018, 11:55:11
door enkelinius