Auteur Topic: Renaming - Toch nog een vraag!  (gelezen 7199 keer)

Offline Ferdi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 63
Renaming - Toch nog een vraag!
« Gepost op: 24 oktober 2014, 11:09:01 »
Goedemorgen,

Kort vraagje. Ik werk bij sickbeard met renaming. Daarbij gaat het mij erom dat alle aflevringen gesorteerd worden in season folders en dat de bestandsnaam verder ongewijzigd blijft. Daarvoor gebruik ik dus deze code  Season %0S\%RN. Echter na het downloaden gaan de files wel in een seasonfolder, maar de bestandsnaam wordt Serienaam.S01E04.SD.TV-SICKBEARD.mp4

*Herstel: geen seasonfolder -> kwam doordat flatten folders stond aangevinkt  ::)

Weet iemand hoe ik de renaming op de juiste manier kan doen?

Setup:
- sickbeard custom (dutch-tpb)
- Synology downloadstation

OK, blijkbaar worden de files sowieso in seaonmaps gezet zonder dat je renaming hoeft aan te zetten.
Nu door naar het testen van downloaden van ondertiteling.....
  • Mijn Synology: 214play
  • HDD's: 1 wd red 3TB

Offline Ferdi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 63
Re: Renaming
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2014, 14:04:44 »
Toch nog een vraagje. Inmiddels ben ik naar de sickrage versie overgestapt. Nu wil ik op de mede8er graag gebruik maken van TV-serie scraping (http://www.mede8er.eu/guide/mede8er_X3_TV_Series_scraper_user_guide_V3.html) waarbij de namen van series aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Tevens wil ik graag dat de afleveringen netjes op volgorde staan. Daarom overweeg ik om toch gebruik te maken van renaming. Nu wil ik jullie graag vragen om hulp bij het krijgen van de juiste code, zodat de naam op de onderstaande wijze wordt opgebouwd. Ik struikel daarbij mn over de kwaliteitsaanduiding (.hdtv.x264. wordt omgezet naar .sd.).

Opbouwnaam:
1 Serienaam
2 Epsiode aanduiding (als S01E01)
3 kwaliteit
4 Releasegroup

Op deze wijze zou bijv. arrow.115.hdtv.x264-LOL.mp4 naar Arrow.S01E15.hdtv.x264.mp4

ip dienen 3&4 dus hetzelfde te blijven als het origineel

Graag alsnog jullie help :)
  • Mijn Synology: 214play
  • HDD's: 1 wd red 3TB

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 816
  • -Ontvangen: 1404
  • Berichten: 7.551
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2014, 14:16:00 »
Ik weet niet hoe je dat via een app op de NAS hernoemt.

Een erg goede Windows RENAME utility met erg veel instelmogelijkheden is deze:
http://www.rlvision.com/flashren/about.asp

Maar ja, heb geen ervaring of je namen via het netwerk op je NAS kunt aanpassen.
(Ik kan alleen extern naar mijn NAS, en i.v.m. problemen met de laatste firmware update kan ik niet testen).
-
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Ben(V)

  • Gast
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2014, 14:18:45 »
Ik vrees dat je met die functionaliteit vaak de verkeerde subs binnenhaal.
Volgens je link houd die namelijk geen enkele rekening welke kwaliteit video je binnen gehaald hebt.
Dus dan hebt je bijvoorbeeld een HDTV versie en dan krijg je een sub van een WEB-DL

Staat er ook bij welke website ze gebruiken voor het downloaden van subs?

Persoonlijk gebruik ik autosub voor het downloaden van subs  voor m'n mede8er

Offline Ferdi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 63
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2014, 14:24:31 »
Ik weet niet hoe je dat via een app op de NAS hernoemt.

Een erg goede Windows RENAME utility met erg veel instelmogelijkheden is deze:
http://www.rlvision.com/flashren/about.asp

Maar ja, heb geen ervaring of je namen via het netwerk op je NAS kunt aanpassen.
(Ik kan alleen extern naar mijn NAS, en i.v.m. problemen met de laatste firmware update kan ik niet testen).
-

Je kan via de app van sickrage kan je je videofiles laten renamen op het moment dat de postprocessing plaatsvind (verplaatsing van video van dowloadmap naar seriemap).

Ik vrees dat je met die functionaliteit vaak de verkeerde subs binnenhaal.
Volgens je link houd die namelijk geen enkele rekening welke kwaliteit video je binnen gehaald hebt.
Dus dan hebt je bijvoorbeeld een HDTV versie en dan krijg je een sub van een WEB-DL

Staat er ook bij welke website ze gebruiken voor het downloaden van subs?

Persoonlijk gebruik ik autosub voor het downloaden van subs  voor m'n mede8er

Op het moment kijk ik naar de functionaliteit van de subs-downloader van Sickrage. Als dat niet werkt kan ik altijd nog op andere manieren downloaden. Daarom wil ik ook graag alleen de manier van episode aanduiding veranderen en de rest hetzelfde houden. Op die manieer weet ik nog om welke releasegroup het gaat en heb ik de juist kwaliteitsaanduiding. Deze verandering zal voor het vinden van subs geen belemmering vinden
  • Mijn Synology: 214play
  • HDD's: 1 wd red 3TB

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2014, 16:34:12 »
Maar ja, heb geen ervaring of je namen via het netwerk op je NAS kunt aanpassen.
(Ik kan alleen extern naar mijn NAS, en i.v.m. problemen met de laatste firmware update kan ik niet testen).

Ik doe dat soort klussen (batch renaming) probleemloos via het netwerk. Vziw zijn er geen comfortabele/GUIachtige programma's die dit doen onder Linux. Daarentegen zijn ze voor Mac/Win volop te krijgen.

Geen enkele reden om dit niet via het netwerk te doen want de belasting is haast onmeetbaar.


Overigens kun je direct binnen Sickrage/beard/Couchpotato/etc vergaand renamen maar dan op individuele basis.
Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Ben(V)

  • Gast
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2014, 16:36:31 »
Ok volgens mij moet je in Sickrage voor Custom kiezen en dan %RN instellen.

Offline Ferdi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 63
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2014, 17:25:33 »
Dit verandert helaas niet aan de manier waarop de epsiodes worden genummerd. Dus arrow.302.hdtv-lol.mp4 wordt niet Arrow.S03E02.hdtv-lol.mp4

Waarschijnlijk moet het iets in de trent van "Season %0S/%S.N.S%0SE%0E.kwaliteit-%RG" worden. Alleen weet ik dus niet hoe ik in dit geval hdtv (of hdtv.x264.) krijg toegevoegd

  • Mijn Synology: 214play
  • HDD's: 1 wd red 3TB

Ben(V)

  • Gast
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2014, 18:22:45 »
Ik vrees dat Sickrage de aflevering niet als hdtv herkent.
Ik gebruikt zelf nooit renaming. De orginele filenaam is altijd het beste om subs bij te vinden.
Renamen doe ik pas als ik via autosub er een sub bij gevonden heb.

Offline Ferdi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 63
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2014, 18:26:10 »
Daar ben ik ook bang voor. Het renamen zoals ik het wil doen zal mi geen effect hebben op het vinden van subs. Of je nu s01e15 of bijv. 115 als episode aanduiding gebruikt maakt geen verschil.
  • Mijn Synology: 214play
  • HDD's: 1 wd red 3TB

Offline Ferdi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 63
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #10 Gepost op: 01 november 2014, 14:37:34 »
Ik heb de vraag ook geplaatst op Sickrage en het blijkt inderdaad dat deze functionaliteit niet in Sickrage zit. :)
  • Mijn Synology: 214play
  • HDD's: 1 wd red 3TB

Ben(V)

  • Gast
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #11 Gepost op: 01 november 2014, 16:04:16 »
Daar ben ik ook bang voor. Het renamen zoals ik het wil doen zal mi geen effect hebben op het vinden van subs. Of je nu s01e15 of bijv. 115 als episode aanduiding gebruikt maakt geen verschil.

Als je auotsub gebruikt klopt het dat dit verschil door autosub wel verwerkt kan worden.
Wat erger is, is dat je de quality indicatie kwijt bent.
Autosub kan nu niet meer zien of hij een sub voor een WEB-DL, HDTV, bluray etc moet ophalen.

Die geld natuurlijk voor alle subtitle downloaders.

Offline Ferdi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 63
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #12 Gepost op: 01 november 2014, 16:09:20 »
De quality indicatie wil ik ook juist behouden (en dat is gelijk de reden waarom het momenteel niet kan). De verandering die ik graag zou willen heeft hoofdzakelijk invloed op de notering van seizoen en episode. Dus in mijn geval alle notaties die afwijken van S01E15 aanpassen. De rest van de naam dient hetzelfde te blijven.
  • Mijn Synology: 214play
  • HDD's: 1 wd red 3TB

Ben(V)

  • Gast
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #13 Gepost op: 01 november 2014, 16:12:18 »
Je kunt een simpel postprocess script in Python schrijven en dat in SickRage hangen.

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 255
  • -Ontvangen: 760
  • Berichten: 5.039
Re: Renaming - Toch nog een vraag!
« Reactie #14 Gepost op: 01 november 2014, 22:13:13 »
Ik werk bij sickbeard met renaming. Daarbij gaat het mij erom dat alle aflevringen gesorteerd worden in season folders en dat de bestandsnaam verder ongewijzigd blijft.

Waarom wil je de afleveringen sorteren? Een beetje mediaspeler gebruikt de Meta data om afleveringen te sorteren en niet de bestandsnaam.

Zoals bijna iedereen al adviseert kun je de bestanden beter niet hernoemen. Niet alleen vanwege het binnenhalen van de juiste subs, maar ook voor het binnenhalen van een betere release.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac


 

CouchPotato Renaming probleem

Gestart door Matr1xBoard CouchPotato

Reacties: 0
Gelezen: 4945
Laatste bericht 24 september 2011, 22:33:29
door Matr1x
Renaming niet goed?

Gestart door ikkeenjij36Board Headphones

Reacties: 0
Gelezen: 10740
Laatste bericht 25 november 2014, 00:35:52
door ikkeenjij36
Renaming werkt niet lekker (Couchpotato server)

Gestart door BjörnBoard CouchPotato

Reacties: 12
Gelezen: 8975
Laatste bericht 01 juni 2012, 15:06:03
door raptile
complete resync na renaming van mappen & files

Gestart door weddjeBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 4
Gelezen: 1297
Laatste bericht 26 april 2017, 17:48:45
door arnor
[OPGELOST] NZBget en Couchpotato renaming werkt niet

Gestart door raptileBoard NZBGet

Reacties: 10
Gelezen: 10090
Laatste bericht 14 juni 2012, 09:56:31
door LukeVredeveld