Auteur Topic: Nieuw hier en in de NAS wereld  (gelezen 7211 keer)

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Nieuw hier en in de NAS wereld
« Reactie #30 Gepost op: 25 november 2014, 21:41:43 »
Volgens mij kun je die in Finder zien.

Realiseer je wel dat kopiƫren van bestanden van de ene naar de andere locatie op je NAS extra tijd kosten als je het via je Mac laat lopen. Immers leest die eerst data en schrijft het vervolgens weg.

Als je File Station gebruikt dan kun je bestanden bijv. verplaatsen hetgeen dan flitsend snel gaat. ook kopiƫren gaat dan sneller. Het is wel minder comfortabel (scherm alleen al is een gruwel aan de ogen) dan via Finder.

Ik doe het merendeel gewoon snel via Finder en alleen grote verplaatsingen doe ik in File Station.


Kijk ook eens naar het programma Fluid. Hiermee maak je snel (soort van) "Programma's" en kun je e.e.a. los van je browser houden.

Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline mariner115

Re: Nieuw hier en in de NAS wereld
« Reactie #31 Gepost op: 25 november 2014, 21:59:44 »
Klopt ik zag hem in de finder...je moet deze wel 2x activeren 1x voor de map waar je ze in wil hebben en 1x de usbshare 1-2 dan gaat het inderdaad erg langzaam (1,4 tb zou volgens finder 9 dagen gaan duren :o) snel via Ds gedaan deze praat over plus/minus 10 uur  :D
  • Mijn Synology: Ds1513+
  • HDD's: 3x3tb

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2950
  • -Ontvangen: 311
  • Berichten: 2.607
  • $ sudo -i
Re: Nieuw hier en in de NAS wereld
« Reactie #32 Gepost op: 30 november 2014, 07:38:15 »
Hallo mariner115,

Zo, van mij heb jij je eerste bedankje gekregen vanwege je uitvoerige introductie, die 1 staat altijd nog leuker dan een 0. ;D EN hartelijk welkom op dit forum!

Zoals je in vele sigs van de meest ervaren gebruikers hier kunt lezen is een NAS geen backup, daarom....

1. vertrouw NOOIT onvoorwaardelijk op een NAS/DAS of hoe zo'n ding ook heet, het is en blijft ook maar een ding of wel zeg maar zoals ook een stofzuiger (o.w.e.) kapot kan gaan. Een NAS en HDD's van een paar honderd euro zijn te vervangen, de momenten waarop jij je beeldmateriaal hebt gemaakt NOOIT meer. Natuurlijk is e.e.a. afhankelijk van welke soort fotografie je maakt. Maar goed, we klikken geen pica's voor de k.z.k., toch?

2. alle raid- en shr technieken ten spijt, want dat zijn ook maar een verzameling bits & bites, lijkt het mij zeer verstandig dat je een goede (lees ook betrouwbare) offline backup voor je materiaal 'moet' organiseren, dat kan een online service zijn of, zoals je kunt lezen hier op het forum, een 2e NAS bij vriend(in) of familie.

Als je professioneel materiaal maakt, dan wil je in geen geval dat je een klant moet vertellen dat zijn/haar foto's verloren zijn gegaan, omdat het materiaal op jouw Syno NAS ondanks de RAID/SHR toch nog verloren is gegaan.

Mijn euro 0,02!

Ik wens je heel veel (professioneel) genot van je Syno NAS!
Commander: DS1821+ | DSM 7.2-64570 U3
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 U4 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U7
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !


 

Nieuw modem: geen verbinding meer via thuisnetwer

Gestart door PeggywBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 10
Gelezen: 3917
Laatste bericht 23 augustus 2014, 20:39:50
door Ben(V)
Spotweb en nieuw encrypted links

Gestart door evildonkeyBoard Spotweb

Reacties: 15
Gelezen: 12205
Laatste bericht 04 juni 2014, 01:00:56
door TiLo
Nieuw: RackStation RS3617xs

Gestart door BirdyBoard Synology Awards & Reviews (NL)

Reacties: 2
Gelezen: 5724
Laatste bericht 11 augustus 2016, 21:55:01
door Birdy
Nieuw ziggo modem en NAS

Gestart door RoelBoard Netwerk algemeen

Reacties: 3
Gelezen: 1593
Laatste bericht 27 juli 2019, 18:32:11
door Vuurvreter
Is HTTP Strict Transport Security (HSTS) nieuw in dsm 5.1?

Gestart door BrioletBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 2
Gelezen: 4589
Laatste bericht 16 oktober 2014, 09:58:54
door Briolet