Auteur Topic: Indelen series in Videostation geeft problemen  (gelezen 1876 keer)

Offline EdwinKuipers

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Indelen series in Videostation geeft problemen
« Gepost op: 26 november 2014, 16:45:20 »
Dag allemaal,

Sinds een paar maanden ben ik ook series op mijn Synology NAS (DS213J met DSM 5.1-5004) aan het plaatsen. Ik heb met filestation een aantal mappen aangemaakt zoal 'Downton Abbey seizoen 1', 'Downton Abbey seizoen 2' enzovoort. Vervolgens upload ik eerst de betreffende afleveringen van seizoen 1 naar de juiste map 'Downton Abbey seizoen 1'. De bestandsnamen zijn als volgt opgebouwd 'Downton Abbey S01E01'en 'Downton Abbey S01E02' enz. Als de bestanden geüpload zijn dan voert Videostation een indexering uit en zoekt de beschrijvingen en de thumbnails op. Er ontstaat dan in de bibliotheek een map 'Downton Abbey' die ik in de Metagegevens aanpas naar 'Downton Abbey seizoen 1'.
Vervolgens doe ik datzelfde voor de overige seizoenen.

Echter het gaat niet altijd goed. Soms komt er wel eens een aflevering in te staan die 'overige' heet. Blijkbaar is de indexering van dat bestand niet helemaal goed gegaan.

Het eerste wat ik dan doe is in de metagegevens van een dergelijke aflevering het bestand koppelen aan het juiste seizoen (Video informatie corrigeren en dan Uit bestaande video's selecteren). Dan wordt de aflevering gekoppeld aan bijvoorbeeld seizoen 5). De aflevering verschijnt dan inderdaad in de bibliotheek als zijnde gekoppeld aan  'Downton Abbey seizoen 5' maar de aflevering blijft 'overige' het bestand is dan nog niet geïndexeerd. Vervolgens kies ik er voor om opnieuw de metagegevens aan te passen door middel van een zoekopdracht (zoeken op internet) waarna de aflevering netjes met informatie verschijnt inclusief tumbnail maar........de aflevering verschijnt in de bibliotheek onder een nieuw aangemaakte 'Downton Abbey' dus niet onder 'Downton Abbey seizoen 5' zoals ik wil.

Weet iemand of ik iets fout doe of dat het aan Videostation ligt. Heeft iemand een workarround waarmee ik dit probleem makkelijk kan oplossen?

Het alternatief waar ik aan heb zitten denken is om alle afleveringen in 1 x in 1 directory te uploaden. Ik vermoed dat het dan wel goed gaat maar ik hoor graag jullie adviezen.

Alvast dank voor de hulp.













Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Indelen series in Videostation geeft problemen
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2014, 16:58:51 »
Maar waarom niet gewoon een map Downton Abbey?
En daarin de map Season 01, Season 02 etc etc.
In de map Season 01 staan de afleveringen van seizoen 1 in met in ieder geval een S01E0x opmerking.
Zo doet Sickbeard het ook en bij mij gaan de meeste series dan goed in Video Station.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Ben(V)

  • Gast
Re: Indelen series in Videostation geeft problemen
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2014, 17:03:09 »
Robert heeft helemaal gelijk.
Videostation is gaat voor seriies ook van zo'n structuur uit.
Iets anders werkt niet.
Dus Serie met daaronder de seizoenen. Lijkt mij persoonlijk ook de meest logische benadering.

Offline EdwinKuipers

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Indelen series in Videostation geeft problemen
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2014, 11:19:44 »
Beste Robert en Ben,

Dank jullie wel voor jullie hulp. Ik was me er niet van bewust dat ik een foute directory structuur gebruikte. Nu ik jullie aanwijzingen heb opgevolgd is het opgelost en is de indeling veel handiger. Oplossingen kunnen zo voor de hand liggen  :D


 

[DS-107+]kan de schijf niet indelen in partities

Gestart door thijsbeerBoard Overige software

Reacties: 1
Gelezen: 2382
Laatste bericht 18 januari 2009, 01:30:52
door thijsbeer
Kan schijf niet indelen in partities

Gestart door brains4uBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 1315
Laatste bericht 31 december 2011, 12:42:42
door Holy
Help, ik weet niet hoe ik opslagpools moet indelen

Gestart door HelgaBoard NAS hardware vragen

Reacties: 12
Gelezen: 1778
Laatste bericht 28 augustus 2020, 15:09:05
door Helga
Schijven anders indelen

Gestart door cratediggerBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 2761
Laatste bericht 10 november 2010, 10:45:35
door Anonymous
INDELEN BESTANDSMAPPEN

Gestart door CHIWIBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 9
Gelezen: 3835
Laatste bericht 18 juli 2014, 23:17:37
door Babylonia