Auteur Topic: Mediaserver  (gelezen 3061 keer)

Offline Mediafactory

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Mediaserver
« Gepost op: 02 januari 2015, 09:24:34 »
Goedemorgen,


Sinds vorige week een blije bezitter van een DS415+ (vanwege CPU, zakelijk gebruik etc. geen Play genomen) en wil er graag ook films e.d. mee kijken. Deze films stream ik via de Chromecast en mijn Ipad (DS Video app) naar de TV. Echter worden de meeste bestanden niet goed of helemaal nietafgespeeld, b.v. ISO e.d.


Hiervoor had ik een Mede8er 10003XD, niet echt een superapparaat, maar als extra media player werkt het wel. Het liefste zou ik op de NAS ook een mediaplayer willen om de bestanden overal in het huis ook te kunnen zien via b.v. de Ipad. Dat kan niet via de Mede8er.


Vraag is nu waar ik de software vandaan kan halen om de NAS om te toveren tot een mediaplayer.


Hoop dat jullie me kunnen helpen.


Alvast bedankt
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 2x WD40EFRX

Ben(V)

  • Gast
Re: Mediaserver
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari 2015, 09:47:01 »
Een Synology NAS kan nooit een mediaplayer worden.
Een mediaplayer is een device dat aan de ene kant files leest vanaf een netwerk share of usb device en aan de andere kan dat signaal omzet in een hdmi signaal dat je op bijvoorbeeld een TV (of een monitor met hdmi ingang) afspeelt.

Als een NAS dat wel zou kunnen zou hij een hdmi uitgang en een graphisch kaart aan boord moeten hebben (en naast de TV  moeten staan).

Het maximale wat je uit je NAS haalt is streamen via het DLNA protocl met alle bijbehorende beperkingen.
Ik denk dat je gewoon je mede8er moet houden is echt de beste oplossing.

PS Was is er eigenlijk niet zo super aan die mede8er?

Offline Mediafactory

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Mediaserver
« Reactie #2 Gepost op: 02 januari 2015, 11:02:51 »
Maar de DS Play heeft wel die mogelijkheid, heeft schijnbaar ook geen HDMI maar is wel een NAS. Het gaat eigenlijk alleen om de video encoder lijkt me. Het gros van de films kan ik wel via een gekoppelde mediaplayer zoals de Mede8er bekijken, alleen om ergens anders te bekijken (b.v. op een Ipad op de slaapkamer) moet dit via het netwerk gebeuren en de Mede8er is dan niet aan te sturen op een normale manier. Had ik aangegeven bij de leverancier toen ik om advies vroeg, scheen geen probleem te zijn.


De Mede8er was in het begin wel aardig (alhoewel heel erg BETA) alleen de firmware is niet echt top, de mogelijkheden zijn beperkt en hij moet nu terug voor garantie (schijven worden niet meer gelezen etc. en apparaat is niet meer te updaten). De Synology met DSM is een verademing wat betreft mogelijkheden en gebruiksgemak.





  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 2x WD40EFRX

Ben(V)

  • Gast
Re: Mediaserver
« Reactie #3 Gepost op: 02 januari 2015, 11:48:53 »
Heb zelf een oude mede8er een 400x mini en die voldoet al jaren prima.
Geen toeters en bellen met fanart etc, maar speelt gewoon alles af.

De play versie is een soort tussenvorm die wel transcodeert maar dit over het netwerk stuurt, maar alleen samenwerkt met DS Video.

Overigens als ik via een tablet wil kijken, maakt ik gewoon gebruik van een app die een de shares van de NAS op m'n tablet beschikbaar maakt.
Daarna kun je met elke player app op je tablet afspelen, net alsof je de video lokaal op je tablet hebt staan.
Het transcoderen gebeurd dan gewoon door de grafische hardware die in je tablet zit, veel efficienter.

Offline Mediafactory

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Mediaserver
« Reactie #4 Gepost op: 02 januari 2015, 11:58:02 »
Meest ideale zou zijn als het gewoon over het netwerk gaat ja. Ik heb uiteraard alle DS apps gedownload, welke apps gebruik jij als ik vragen mag?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 2x WD40EFRX

Ben(V)

  • Gast
Re: Mediaserver
« Reactie #5 Gepost op: 02 januari 2015, 13:23:27 »
Ik heb een android tablet dus daar zal jij niet veel aan hebben.

Ik gebruik gewoon DS Files om door de video files op m'n NAS te browsen en als ik er dan een aanklik vraagt hij welke player ik wil gebruiken.
Meestal kies ik dan voor BS player want die ondersteund alle formaten die ik gebruik.

Ander players zoals VLC zullen ook wel voldoen.

Offline Heppieboeddah

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 14
  • -Ontvangen: 36
  • Berichten: 387
Re: Mediaserver
« Reactie #6 Gepost op: 02 januari 2015, 17:05:38 »
Aanvulling op Ben(V)

MXplayer Pro is ook aan te raden. Ondersteunt met de juiste codec ook DTS



 

Waarom mediaserver ?

Gestart door GonerBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 3
Gelezen: 2597
Laatste bericht 27 juni 2013, 16:27:52
door Goner
Mediaserver geen Photo

Gestart door mourikvjBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 3
Gelezen: 1924
Laatste bericht 12 september 2016, 19:32:52
door Hutje
mediaserver/photostation

Gestart door fredespaceBoard Overige software

Reacties: 0
Gelezen: 1181
Laatste bericht 11 oktober 2013, 13:22:35
door fredespace
Mediaserver

Gestart door SystemIIBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 7
Gelezen: 4011
Laatste bericht 05 augustus 2019, 12:54:20
door SystemII
mysql database mediaserver ontbreekt

Gestart door PeranakanBoard Photo Station / Photos

Reacties: 0
Gelezen: 1770
Laatste bericht 24 juli 2008, 22:40:57
door Peranakan