Auteur Topic: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?  (gelezen 15757 keer)

Offline apeka

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 169
HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Gepost op: 22 oktober 2008, 19:19:15 »
Hallo,

Mijn oude HP Deskjet 950c usb printer, die is aangesloten op een Synology DS107+ heeft mechanisch helaas de geest gegeven en moet dus vervangen worden...
Ik wil deze printer graag vervangen door een andere -eenvoudige- inkjet printer van HP, maar welk type? Probleem hierbij is dat de door de Synology ondersteunde types, oudere HP modellen zijn die niet meer te koop zijn en ik dus niet weet welk nieuw type Deskjet zou werken met de nas....
Heeft iemand advies voor mij?
bvd

Offline GosZk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 28
Re: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2008, 20:05:57 »
Hallo,

Neem eens een kijkje op de Synology site.
Want volgens mij zoek je dit.


Groeten,
Gos

Offline apeka

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 169
Re: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2008, 23:18:43 »
Hallo Gos,

Bedankt voor je reactie. De printerlijst van Synology kende ik al. Het probleem is echter dat de hier vermelde printers allemaal uit productie zijn genomen. IK heb al geprobeerd om modellen uit die lijst te vinden bij computerwinkels, maar die modellen van HP en andere printerfabrikanten veranderen haast maandelijks.
Misschien moet ik onder het motto van "Plug & Pray" maar gewoon een hele simpele deskjet aanschaffen en de meest algemene driver van Synology gebruiken in de hoop dat het gewoon werkt met de DS107+...

Offline GosZk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 28
Re: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2008, 01:01:08 »
Hallo Apeka,

Ik heb de lijst even bekeken en vergeleken met een Tweakers search en ik moest helaas concluderen dat de lijst erg oud is.

Succes met de Plug & Pray sollution :) (Wel even toevoegen aan de lijsten als je een werkende hebt :D )


Groeten,
Gos

Offline Luit

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 301
Re: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2008, 16:34:18 »
Hoi,

Is het niet veel handiger om een een printer te kopen die je direct in het netwerk kunt hangen? Ben je ook niet afhankelijk van je Diskstation voor het printen.
Dit soort apparaten zijn tegenwoordig behoorlijk goedkoop geworden, zie http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho ... 75173.html, als je goed shopt krijg je deze all-in-one voor rond de 100 euro.

Luit

Offline Plerry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 17
  • -Ontvangen: 288
  • Berichten: 1.489
  • Tom Poes, verzin een list ...
Re: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2008, 18:17:15 »
Citaat van: "Luit"
Is het niet veel handiger om een een printer te kopen die je direct in het netwerk kunt hangen?  ...
Bovendien heeft dit als voordeel dat de bi-directionaliteit, het terug-rapporteren van status-informatie
van de printer, als papier, inkt/toner etc. netjes zou moeten werken.
Dat is niet het geval wanneer je van de print-server van je DS gebruik maakt.
Zie ook: http://synology.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=2013#msg9045

Plerry
There are only 10 kinds of people: ... those who understand binary, and those who don't.

Offline apeka

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 169
Re: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2008, 22:36:51 »
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties...Omdat ik al een hele luxe all-in-one op mijn eigen computer heb, leek me een tweede netwerk all-in-one een beetje een "overkill"...
Uiteindelijk ben ik terechtgekomen bij een HP Deskjet D2560. Dat is een eenvoudige USB printer. Op advies van Mobile-Harddisk (zeer behulpzame medewerker: hulde  :D ), heb ik deze printer ook even op Linux compatabiliteit gecheckt op http://www.linuxfoundation.org/en/OpenPrinting. Hier staat deze printer vermeld als "works perfectly", dus ik heb goede hoop dat ik 'm aan de gang ga krijgen op de DS107+.
Ik heb echter een vraag over de installatie: Als ik via de wizard in Synology Assistant een printer wil toevoegen, kan ik uit de lijst met beschikbare drivers ook kiezen voor "Heb schijf", waarbij ik zelf een *.inf stuurbestand kan selecteren op mijn PC. Ik heb inmiddels via de website van HP een driver only voor de printer gedownload, die ik heb uitgepakt naar de harddisk op mijn PC. Ik heb hier nu de beschikking over een aantal stuurprogrammabestanden, waarvan ik nog moet uitzoeken welke de juiste driver voor de 2560 is....
Mijn vraag is of ik zo het juiste doe, of moet ik gewoon een algemene driver kiezen uit de lijst in Synology Assistant? De Synology werkt immers onder ext3 bestandsformaat, dus ik begrijp even niet hoe hier een *.inf (=Windows) bestand zou kunnen worden gebruikt. Moet ik niet op zoek naar een Linux driver? Maar misschien zit ik hier helemaal fout?
Graag advies...
bvd

Offline Björn

Re: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Reactie #7 Gepost op: 26 oktober 2008, 18:45:37 »
Je installeert de printer niet op linux maar op je windows PC. Je hebt dus ook windows drivers nodig. De NAS fungeert alleen maar als doorgeefluik, en daar hoef je verder geen drivers op te installeren.
Verder wat betreft je "heb disk" procedure ben je op de goede weg.

Offline apeka

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 169
Re: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Reactie #8 Gepost op: 27 oktober 2008, 21:48:09 »
Bedankt voor de reactie....Al doende leert men dus weer eens....
Inmiddels ben ik weer wat verder en ben te weten gekomen welk *.inf bestand de juiste driver bevat. Ik moet dus in "Heb disk" (vreemde vertaling trouwens..) dat bewuste bestand selecteren..
Hoe grondig moet ik trouwens de vorige -inmiddels te ziele gegane- printer de-installeren? Is in Disk Manager het "uitwerpen" van deze printer voldoende, of moet ik ook met "clean" de spool leegmaken...?

Overigens kreeg ik vandaag toevallig ook een mailtje van Synology Inc. dat men deze week een nieuwe lijst met ondersteunde printers gaat uitbrengen. Degenen die op de newsmail van Synology zijn geabonneerd krijgen hier nog nader bericht over...Belangstellenden moeten dus aan het eind van deze week maar weer eens http://www.synology.com bezoeken...

Offline apeka

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 169
Re: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2008, 18:06:32 »
Hallo,

Tot mijn opluchting kan ik meedelen, dat de HP Deskjet D2560 printer werkt met de Synology DS107+. Hij blijft bij documenten alleen eigenwijs van de pagina's van achteren naar voren printen, ook al is dat bij alle clients in de settings ingesteld van eerste naar laatste pagina...Maar dat heb ik bij mijn vorige printer, de DJ 950c, ook nooit goed gekregen...Ach, dat is overkomelijk.. :D

Offline Björn

Re: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2008, 09:09:18 »
Meld je de printer dan ook even bij de user reported lijst aan? ;)

Offline apeka

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 169
Re: HP printer vervangen op DS107+. Welk type printer?
« Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2008, 12:16:09 »
Ik heb deze printer ook aangemeld bij http://www.synology.com/enu/forum. Volgens mij zorgt daar ene Franklin ervoor dat hij op de "use reported list" komt.
Overigens kan ik Synology gebruikers die een simpele printer zoeken, deze HP aanraden. Hij is goedkoop (ongeveer €50,-) en het is een recht-toe-recht-aan ding, wat snel print (USB2).
Voor belangstellenden zie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho ... 74272.html
Dit topic kan wat mij betreft dus worden gesloten...


 

Geen externe FTP mogelijkheid op DS107+

Gestart door ErikBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 9
Gelezen: 4106
Laatste bericht 10 juli 2008, 11:42:07
door Björn
hoe kan ik DS107+ van buiten af benaderen?? ik heb de experia box v10

Gestart door synlogy75Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 2
Gelezen: 2226
Laatste bericht 10 maart 2016, 23:11:29
door Babylonia
HD in 1-bay vervangen

Gestart door TonVHBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 5
Gelezen: 2387
Laatste bericht 07 november 2015, 14:59:10
door Birdy
DS107+ kan bestanden niet meer zien

Gestart door lazbullmanBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 1285
Laatste bericht 02 november 2008, 22:37:27
door sealevel
vervangen bestaande schijven

Gestart door FranciscoBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 1176
Laatste bericht 06 januari 2014, 21:49:41
door Birdy