Auteur Topic: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource  (gelezen 10286 keer)

Offline amijnhart

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Gepost op: 21 mei 2015, 08:25:08 »
Beste Mensen,

Had al een domainnaam maar heb nu een nieuwe aangemaakt voor de mail van mijn vaders werk.

Ik heb een domeinnaam aangeschaft via yourhosting.nl hier heb ik een fijne ervaring mee.
Domein is: eurolinksfashion.nl.

Nu heb ik bij yourhosting het volgende gedaan ook op hun advies:
Verwijderen van de CNAMES
A-Record aanmaken met mail.domeinnaam.nl - naar extern ip adres van de NAS
MX10 record aangepast naar Mail.dommeinnaam.nl - eurolinksfashion.nl

Mail server is ingesteld als volgt:
SMTP inschakelen (ingeschakeld)
Accounttype lokale gebruikers (niet veranderbaar)
SMTP-verificatie inschakelen (ingeschakeld)
Autorisatie van LAN-verbindingen negeren (ingeschakeld)

Hostnaam (FQDN): eurolinksfashion.nl
Poort: 25
Maximumgrootte per e-mail (10)
SMTP-SSL inschakelen (ingeschakeld) 465
SMTP-TLS inschakelen (ingeschakeld) 587

Optie SMTP relay:
SMTP relay inschakelen (ingeschakeld)
Server: smtp.ziggo.nl
Poort: 25
Altijd een beveiligde verbinding gebruiken (TLS) (ingeschakeld)

Daarnaast onder het hoofdstuk IMAP/POP3:
Staan de opties IMAP en IMAP SSL/TLS ingeschakeld\
Bij alias staat de gebruikers naam willem - willem. Bij gebruikers staat ook het mail adres vermeld naam@domeinnaam.nl.

Verder bij de app MAIL STATION onder instellingen SMTP-serverinstellingen:
beschrijving: NAS
SMTP-server: NAS
SMTP-poort 25
verder de gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld verder niks aangevinkt.

Onder de instelling identiteiten heb ik de mail ingevuld en de weergave naam.

Na al dit onderzoek kan ik nu wel via mijn gmail een mail versturen naar het domein. Indien ik inlog op de mail station zie ik de mail en beantwoord ik deze. Hij zegt dat de mail is verzonden maar krijg niks binnen op mijn gmail.

Iemand enig idee wat ik hier fout doe?



  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: 2x WDR3G

Offline fdfdf

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2015, 13:21:14 »
Heb je poort ook al deze poorten open gezet in je router?
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: 2x WD Green WD40EZRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2015, 13:48:04 »
Poorten in router open heeft geen relevantie voor uitgaande mail aan GMail. Uitgaand staan ze al open.

Ik zie geen fout. Wel zou ik in de relay server poort 25 door 587 vervangen. Op die poort mag je, bij Ziggo, nml meer mailtjes per dag versturen.

Let er wel op dat MailStation zijn eigen SMTP instellingen heeft. Wil je de serverinstellingen van MailServer gebruiken, dan vul je gewoon "localhost" in bij de SMTP instellingen. Het IP van de nas mag ook, maar dan moet het IP gelijk blijven.  ;)

Verder snap in nooit dat wanneer je autorisatie gebruikt, je dit op de lan wilt negeren? Ik zou altijd autorisatie vragen.

Waarom de CNAME weg moet zie ik niet zo snel. Ziggo heeft geen gegarandeerd IP, hoewel dat maar eens in de paar jaar zal wisselen. Bij mij verwijst Mail.dommeinnaam.nl via een CNAME naar mijnnaam.synology.me. Dat geeft de garantie dat ook IP wisselingen bij Ziggo opgevangen worden.

Maar dit zijn alles zaken die niet het GMail probleem veroorzaken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.984
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2015, 13:57:56 »
En is de mail ook daadwerkelijk weg?
Staat deze niet in de wachtrij?
En Gmail heeft niet jouw IP al ergens geblokkeerd?
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline amijnhart

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2015, 14:18:23 »
Briolet,

Relay server poort heb ik aangepast. Bedankt voor de TIP.

Ook heb ik in de mail station bij SMTP server naar localhost verwezen.

In mijn DNS beheer van yourhosting ben ik verplicht om een IP adres in te vullen. Jammer anders had ik dit meteen aangepast. Goeie tip :).

In de wachtrij van de mail server staan inderdaad de mails. Hier staat bij connect to smtp.ziggo.nl connection time out.

Heb ook al een ander email adres geprobeerd en hier komt hij ook niet aan.
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: 2x WDR3G

Offline amijnhart

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2015, 14:38:59 »
Als ik nu een bericht verstuur zegt hij succesvol verzonden. Alleen komt er nog steeds niks binnen.

Krijg nu wel een mail retour met het volgende:


This is the mail system at host eurolinksfashion.nl.

 I'm sorry to have to inform you that your message could not
 be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 For further assistance, please send mail to postmaster.

 If you do so, please include this problem report. You can
 delete your own text from the attached returned message.

                    The mail system

 <amijnhart@gmail.nl>: host smtp.ziggo.nl[212.54.42.9] said: 530 Je
     moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt (in reply to MAIL FROM
     command)



Reporting-MTA: dns; eurolinksfashion.nl
 X-Postfix-Queue-ID: 0D5DAFAC
 X-Postfix-Sender: rfc822; willem@eurolinksfashion.nl
 Arrival-Date: Thu, 21 May 2015 14:32:38 +0200 (CEST)

 Final-Recipient: rfc822; amijnhart@gmail.nl
 Original-Recipient: rfc822;amijnhart@gmail.nl
 Action: failed
 Status: 5.0.0
 Remote-MTA: dns; smtp.ziggo.nl
 Diagnostic-Code: smtp; 530 Je moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt



Onderwerp test 132
Afzender Willem Mijnhart
Ontvanger amijnhart@gmail.nl
Datum Vandaag 14:32


Return-Path: <willem@eurolinksfashion.nl>
 Received: from 83.82.188.65 (localhost [127.0.0.1])
     (Authenticated sender: Willem)
     by eurolinksfashion.nl (Postfix) with ESMTPA id 84669FAB
     for <amijnhart@gmail.nl>; Thu, 21 May 2015 14:32:38 +0200 (CEST)
 MIME-Version: 1.0
 Content-Type: text/plain; charset=US-ASCII;
  format=flowed
 Content-Transfer-Encoding: 7bit
 Date: Thu, 21 May 2015 14:32:34 +0200
 From: Willem Mijnhart <willem@eurolinksfashion.nl>
 To: amijnhart@gmail.nl
 Subject: test 132
 Organization: EuroLinks Fashion
 Message-ID: <eeb937fc4a3247a8047d556b1f370e05[member=16302]NAS[/member]>
 X-Sender: willem@eurolinksfashion.nl
 X-MailScanner-ID: 84669FAB.AE471
 X-MailScanner: Not scanned: please contact your Internet E-Mail Service Provider for details
 X-MailScanner-SpamScore: s
 X-MailScanner-From: willem@eurolinksfashion.nl
 X-Spam-Status: No
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: 2x WDR3G

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2015, 15:18:12 »
Remote-MTA: dns; smtp.ziggo.nl
 Diagnostic-Code: smtp; 530 Je moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt

Dat doet vermoeden dat je geen (of niet de goede) gebruikersnaam en wachtwoord voor je Ziggo account ingevuld hebt.

Het kan ook zijn dat je auto-fill optie van je browser de boel verpest. Als ik op een DSM pagina zit, zien mijn browser (Safari) een account veld en denkt dat het dsm account bedoeld is en vult dat ongemerkt in. Dat gebeurd ook als je gewoon een ander veld op die pagina wilt aanpassen.

Ik heb hier wel eens bij Synology over geklaagd dat ze dit soort velden, waar een ander account dan het dsm account ingevuld moet worden, niet de status van een account-veld moeten geven. Bij de volgende dsm release hadden ze dat niet verholpen, maar wel gezorgd dat deze velden geel oplichten in mijn browser. Dan ben je er in elk geval alert op.
Het beste is om de auto-fill van je browser tijdelijk uit te zetten. Overigens heb ik er op de ene computer wel en de andere, met dezelfde safari versie, geen last van.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline amijnhart

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2015, 15:38:26 »
Er kan nu een lampje gaan branden waar het aan kan liggen zoals ik je begrijp.

Want bij SMTP relay heb ik authenticatie vereist uitstaan.
Deze moet ik dan inschakelen en Ziggo gebruikersnaam en wachtwoord invullen?
Is dit de gebruikersnaam en wachtwoord van mijnziggo.nl (https://www.ziggo.nl/login/?URL=selfcare)
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: 2x WDR3G

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 125
  • Berichten: 1.655
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2015, 15:51:48 »
Waarschijnlijk wel :)
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2015, 15:57:00 »
Ik denk het juist niet.  ;)

MijnZiggo is voor het instellen van je Ziggo account. Binnen dat account kun je per mail adres een eigen wachtwoord instellen.

Dus het account is het volledige mailadres en dan het wachtwoord dat bij dat adres hoort. (je kunt 6 onafhankelijke mailadressen hebben bij ziggo)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 125
  • Berichten: 1.655
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2015, 16:01:30 »
Aha dat werkt dus precies anders dan bij telfort :)
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline amijnhart

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2015, 22:22:27 »
Ik heb wel een ziggo mail maar deze staat helemaal los van mijn domeinnaam Eurolinksfashion.nl.
Moet ik mail gegevens van ziggo invoeren?
Naam@ziggo.nl
Wachtwoord
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: 2x WDR3G

Offline amijnhart

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2015, 08:23:24 »
Yess. Heb een ziggo mail adres aangemaakt. Deze ingevuld bij SMTP Relay en nu werkt het.

Verders hoop ik dat zo mijn verbinding in veilige modus staat.

Iedereen bedankt!:D :) :) :) :)
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: 2x WDR3G

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Mail werkt nog steeds niet na vele malen internet resource
« Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2015, 11:12:49 »
Yess. Heb een ziggo mail adres aangemaakt.

Mooi dat het nu werkt. Ik snap nu ook de verwarring omdat ik er zondermeer van uit ging dat je ook Ziggo's mail gebruikte. Dat hoeft natuurlijk niet en ik gebruik het eigenlijk ook niet anders dan om aliassen van Ziggo mailadressen of fora als deze te gebruiken en die door ziggo naar mijn eigen mailadres te laten doorsturen. Mijn Ziggo mailbox blijft dan altijd leeg.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)


 

KPN-mail

Gestart door erik538Board Mail Station

Reacties: 12
Gelezen: 6776
Laatste bericht 10 maart 2011, 12:00:42
door whoopi
Mail via Lan

Gestart door Marc1973Board Mail mods

Reacties: 12
Gelezen: 6110
Laatste bericht 13 februari 2013, 22:06:58
door Marc1973
Mail instellen

Gestart door jordi1206Board Mail Server

Reacties: 1
Gelezen: 3717
Laatste bericht 12 mei 2014, 22:19:36
door richard79
Roundcube haalt geen pop mail op

Gestart door Roy WeijersBoard Mail Station

Reacties: 17
Gelezen: 7729
Laatste bericht 30 mei 2015, 15:20:09
door Roy Weijers
e-mail op DS212+

Gestart door gobiuspictusBoard Mail Station

Reacties: 1
Gelezen: 1521
Laatste bericht 27 juli 2012, 16:43:42
door whoopi