Auteur Topic: Local backups van systeempartities niet mogelijk?  (gelezen 2528 keer)

Offline hydrofoor

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Local backups van systeempartities niet mogelijk?
« Gepost op: 10 februari 2009, 21:09:17 »
Ik heb sinds kort een DS408 voor het streamen van media en het maken van backups van besturingspartities van PC's in het thuisnetwerk.
Bij gebruik van Data Replicator kreeg ik de foutmelding dat veel bestanden wegens een te lange bestands- of padnaam niet gekopieerd konden worden. Dit schijnt een gevolg te zijn van beperkingen in de software van de NAS. De gesuggereerde oplossing om alle bestanden in een andere map te plaatsen (met een korter pad) is natuurlijk niet bruikbaar.

Ik vraag me af of ik nu het voornemen om de partities met de besturingssystemen van lokale PC's naar de NAS te back-uppen en te synchen, moet verlaten of dat dit met bacup- of image software op lokale PC's wel mogelijk is.

In dit forum of de internationale fora wordt me dit niet duidelijk.

Wie heeft daar een oplossing voor gevonden?

Offline Björn

Re: Local backups van systeempartities niet mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2009, 15:00:07 »
Met de juiste backup software is dat geen probleem. Norton Ghost kan dat wel dacht ik.

Offline hydrofoor

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Local backups van systeempartities niet mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2009, 09:03:33 »
Bedankt voor je reactie, Bjorn.

Jammer dat het back-uppen van systeempartitities door de lange pad/bestandsnamen niet mogelijk blijkt met Data Replicator. Het zou zo gemakkelijk zijn. Ik zal dan maar Acronis TrueImage op alle PC's gaan installaren en configureren.

Offline Björn

Re: Local backups van systeempartities niet mogelijk?
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2009, 10:20:46 »
Of het nou lange paden zijn of niet.. Je kunt de systeempartitie sowieso alleen met speciale backupsoftware backuppen en niet met de eenvoudige data replicator, omdat de systeembestanden in gebruik zijn. Die laten zich daardoor niet zomaar backuppen..

Offline jobenk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 11
Re: Local backups van systeempartities niet mogelijk?
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2009, 15:28:15 »
hydrofoor,

Ik zou het met het backuppen van volledige systeempartitites niet zo krap nemen als ik jou was. Eén keer per maand een backup lijkt me meer dan voldoende. En eventueel voorafgaand aan een ingrijpende wijziging van het systeem, zoals de installatie van een service pack of zoiets.

Ik kan je het programma 'partimage' van harte aanbevelen voor dit werk. Het is volledig open, vrij en gratis, en maakt onderderdeel uit van o.a. de vrij te downloaden opstartbare KNOPPIX 5.1 CD-ROM. Partimage comprimeert standaard de backup-bestanden met gzip (en decomprimeert ze weer tijdens het terugzetten.) Partimage kan desgewenst het backup-bestand ook opdelen in stukken van 2,1 GB (da's handig voor opslag op een FAT32 systeem.) En partimage ondersteunt zelfs een versleutelde bestandsoverdracht naar je DiskStation met behulp van ssh. Maar je kunt de backup natuurlijk ook gewoon lokaal opslaan en later handmatig verplaatsen naar je DiskStation. Kortom, mogelijkheden te over.

Wat met partimage niet kan, is het incrementeel backuppen (of synchroniseren) van een eerder gemaakte backup. Elke backup omvat een volledige 'snapshot' van het aktuele systeem.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee. In ieder geval veel plezier!

Groetjes,
jobenk


 

Docker image koppelen met local IP

Gestart door KnorrBoard Docker / Container Manager

Reacties: 0
Gelezen: 1817
Laatste bericht 11 februari 2018, 10:18:16
door Knorr
VPN IP range wordt gebruikt als local host

Gestart door mc_Board VPN Server

Reacties: 0
Gelezen: 653
Laatste bericht 15 juni 2020, 16:53:41
door mc_
Local back-up erg traag

Gestart door KnorrBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 4
Gelezen: 1854
Laatste bericht 29 februari 2008, 12:26:51
door Bob
SickChill: Local branch is ahead of master. Automatic update not possible.

Gestart door mvveelenBoard SickRage

Reacties: 16
Gelezen: 5227
Laatste bericht 11 december 2020, 00:14:32
door Numiah
Local backup failed

Gestart door SynFransBoard Mac OS X

Reacties: 0
Gelezen: 2021
Laatste bericht 07 mei 2010, 13:09:04
door SynFrans