Auteur Topic: Kalender werkt niet na update DSM 6  (gelezen 3847 keer)

Offline michelb80

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 81
Kalender werkt niet na update DSM 6
« Gepost op: 26 maart 2016, 22:21:24 »
Na het updaten van DSM 6 werkt het synchroniseren met kalender niet meer. Voor de update van DSM 6 werkte alles nog naar behoren. Na de update van DSM 6 vraagt kalender bij connectie naar wachtwoord. Kalender zegt dat wachtwoord onjuist is. Ieder gebruiker heeft een eigen kalender en om in te kunnen loggen gebruik je de gebruiksnaam + wachtwoord van DSM gebruiker.
Na DSM 6 update werkt dit niet meer en zegt continu dat het wachtwoord onjuist is.

Heeft iemand hier al een probleem mee gehad?

Groeten Michel
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 2x wd40efrx

Offline michelb80

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 81
Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2016, 23:31:05 »
Ik denk zal even een test account aanmaken en een kalender. Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien. Maar ook deze test opstelling wil maar niet lukken. Caldav blijft zeuren dat wachtwoord niet goed is.
Zijn hier meer mensen die problemen hebben met Caldav account?

Grtn Michel
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 2x wd40efrx

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2016, 00:12:14 »
Misschien dat er poorten dichtgegooid zijn door de update. Check nog eens of poort 5005/5006 open staat.  Bij mij loopt alles goed, maar ik geef het IP van mijn werk-pc volledige toegang in de firewall.

Ik heb even gekeken bij mij. De CardDav en WebDav  poorten zitten bij mij weer dicht. Voor CardDav was dat inmiddels al een ritueel om dat na elke update te checken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline michelb80

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 81
Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2016, 12:01:55 »
Ik heb nog eens gekeken naar CalDav en CardDav. Poorten van CardDav staan open 8008, 8443. Overigens werkt het synchroniseren met contacten wel goed.
CalDav staan de poorten ook open. Dit loopt via de WebDav Server. Poort 5005 en 5006.

Wat heb ik gedaan vanaf begin af:
Stap 1 In het hoofdmenu naar Webdav Server.
Stap 2 Bij instelling het volgende aangevinkt: Http en Https poort inschakelen (5005 en 5006), Anonymous WebDav inschakelen, DavDepthInfinity inschakelen (geen idee wat dit is?)
WebDav logboek inschakelen
Geen snelheidslimiet
Stap 3 Bij Agenda: CalDav inschakelen
Stap 4 menu Kalenderlijst weergeven (Ik heb even een "Test" account aangemaakt. Toevoegen > Kalendernaam "Test" Doel homes/Test/Kalender
Stap 5 poorten opengezet van WebDav 5005 en 5006. Overigens heb ik ook geprobeerd om alles open te zetten.

Dan op de Ipad een nieuwe CalDav-account toevoegen:
Server > ip van de server of domein naam
Gebruikersnaam > in dit geval Test
WW > ***
Bij geavanceerd > SSL aan > Poort 5006 > Account-Url . https://<ip server>:5006/homes/Test/Kalender/Test/

Bij opslaan staat dan Agenda controle CalDav-account mislukt

Of ik krijg bij mijn bestaande agenda account > Wachtwoord onjuist Voer het wachtwoord in voor de CalDav-account 'Agenda'


  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 2x wd40efrx

Offline hvanbenthem

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 48
Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2016, 14:43:45 »
Ik heb exact hetzelfde. De Kalender werkt op alle clients niet meer Macbook, iPad en iPhone.
Heb ook gekeken naar de firewallinstellingen op de NAS. Ziet er goed uit. Carddav werkt wel oke.

Hopelijk vind iemand een oplossing

Groet
Henk

Offline michelb80

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 81
Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2016, 22:09:40 »
Ben blij dat er nog 1 is waarvan het niet werkt. Ben er trouwens wel achter gekomen dat er nieuwe machtigingen zijn bij gekomen voor gebruikers. Als je een mapje wil machtigen aan personen kan je nu ook kiezen tussen Carddav, Photostation, Cloudstation, Cloudstation Client, enz.
Het rare hiervan is Carddav heb ik niet geselecteerd terwijl Carddav wel werkt. Photostation moest volledig toegang geven tot de homes map anders konden gebruikers van photostation er niet in komen. Alleen zie geen CalDav?

Vraagje aan Henk, krijg jij ook op je ipad bericht dat het wachtwoord niet goed is? Terwijl je wel het goede wachtwoord intypt?
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 2x wd40efrx

Offline hvanbenthem

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 48
Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
« Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2016, 11:06:03 »
100% zeker dat ik het juiste wachtwoord invoer en toch wordt het wachtwoord afgekeurd. Dit zowel op iPAD, IPhone en Macbook.
Erg vervelend. Hoop dat iemand met een oplossing komt

Offline hvanbenthem

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 48
Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
« Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2016, 15:08:02 »
Ik heb de agendas weer aan de pruttel. In het Configuratiescherm/Toepassingen/Rechten waren mijn rechten voor de WebDAV-server uitgevinkt. Heb ze aangevinkt en de agendas "lopen"  weer
Wellicht is dit bij jou ook het geval.

Succes ermee
Groet
Henk

Offline michelb80

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 81
Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
« Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2016, 20:28:08 »
Ja, dat is het goede antwoord. Alleen zit wel te denken dat, de gebruikers die je hebt geselecteerd, allemaal in het hoofd menu de webdav server zien. Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling, toch? Al kunnen ze niet veel want na het starten krijgen ze de melding dat ze niet bevoegd zijn.
Maar ik ben blij dat het weer werkt.

Groeten Michel
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 2x wd40efrx

Offline erbij

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 11
Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
« Reactie #9 Gepost op: 04 april 2016, 07:55:39 »
Ik ben blij dat ik dit artikel gelezen heb.
Bij mij werkte de agenda ook niet meer omdat hij begon te klagen over fout wachtwoord.
Na het aanpassen vd rechten werkt alles weer.
  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 2 x WD30EFRX-68EUZN0

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
« Reactie #10 Gepost op: 04 april 2016, 08:56:21 »
…de gebruikers die je hebt geselecteerd, allemaal in het hoofd menu de webdav server zien…

Hoe moeten de gebruikers een eigen kalender aanmaken als de webdav server niet te zien is? Natuurlijk is die dus nodig.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline michelb80

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 81
Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
« Reactie #11 Gepost op: 04 april 2016, 21:04:25 »
Gebruikers mogen niet zomaar een kalender aanmaken. Alleen de systeembeheerder mag een kalender toewijzen/aanmaken. Maar dat was in DSM 5 ook al het geval.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 2x wd40efrx


 

Kalender delen, goed ingesteld

Gestart door Gijs47Board WebDav

Reacties: 4
Gelezen: 4762
Laatste bericht 23 september 2012, 08:40:01
door Gijs47
Windows Verkenner DriveShare Public Link Kalender issue

Gestart door Peter VermeulenBoard Windows

Reacties: 18
Gelezen: 2124
Laatste bericht 02 februari 2021, 23:35:46
door Birdy
kalender publiek delen.

Gestart door tireszBoard WebDav

Reacties: 2
Gelezen: 2007
Laatste bericht 26 november 2019, 23:36:13
door Briolet
Exchange kalender synchroniseren op Synology

Gestart door eefjeBoard The lounge

Reacties: 4
Gelezen: 2535
Laatste bericht 21 juni 2014, 10:33:20
door Briolet
Mail Station met kalender en google calendar sync

Gestart door fransbasBoard Mail Station

Reacties: 0
Gelezen: 2430
Laatste bericht 13 maart 2015, 19:16:49
door fransbas