Auteur Topic: Video bestanden op DS Video wel/niet zichtbaar op Samsung TV / Samsung telefoon  (gelezen 5673 keer)

Offline poertje

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 45
Op m'n DS214play heb ik de pakketten Media Server en DS Video geïnstalleerd.
Op m'n Samsung Galaxy S4 heb ik via Google play DS Video geïnstalleerd.
Op mijn NAS zie ik in File Station al de gedeelde mappen:
1) "DS214play\music", "DS214play\photo" en "DS214play\video"
2) "DS214play\music\#recycle" en "DS214play\photo\#recycle"
3) "DS214play\video\home video", "DS214play\video\movie" en "DS214play\video\TV show"

Welnu, als ik mijn video bestanden *.flv toevoeg  aan "DS214play\video\*.flv" onder 1) kan ik op mijn Samsung TV via Samsung Link de video bestanden *.flv zien en afspelen, maar nu zijn deze bestanden niet zichtbaar op m'n telefoon Samsung Galaxy S4.

Op mijn Samsung Galaxy S4 telefoon kan ik via DS Video de map met de bestanden "DS214play\video\*.flv" niet zien. Daar zijn via de installatie van DS Video o.a. de mappen onder 3) aangemaakt:  DS214play\video\home video", "DS214play\video\movie" en "DS214play\video\TV show"

Als ik nu de bestanden uit "DS214play\video\*.flv" onder 1) verplaats naar "DS214play\video\home video" kan ik deze nu wel op mijn Samsung Galaxy S4 telefoon zien en afspelen, maar nu zijn de mappen en bestanden onder 3) niet meer zichtbaar op mijn Samsung TV.

Ik heb aan de mappen onder 1) specifieke machtigingen toebedeeld aan de submappen onder 3).

Om zowel de video bestanden *.flv op mijn Samsung TV als op mijn Samsung telefoon te kunnen zien, moeten in mijn situatie deze bestanden zowel in de map "DS214play\video" onder 1) als in de map "DS214play\video\home video" onder 3) staan.

Ik ben benieuwd, of er misschien hiervoor een andere oplossing is?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2xWD 3TB

Offline Hutje

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 201
  • -Ontvangen: 218
  • Berichten: 1.808
Welnu, als ik mijn video bestanden *.flv toevoeg  aan "DS214play\video\*.flv" onder 1) kan ik op mijn Samsung TV via Samsung Link de video bestanden *.flv zien en afspelen, maar nu zijn deze bestanden niet zichtbaar op m'n telefoon Samsung Galaxy S4.

Samsung TV en Samsung mobiel (Android) zijn 2 verschillende dingen.
Zie <linkje>
Kijk bij DLNA device en bij Andoid :
* Transmit original files to the DLNA devices; supported formats depend on the device.
* Supported formats depend on the device. We recommend installing MX Player for optimal experience.

Dus het is goed mogelijk dat je TV juist wel die flv bestanden afspeelt, en Android niet.

Maar .......
Als ik nu de bestanden uit "DS214play\video\*.flv" onder 1) verplaats naar "DS214play\video\home video" kan ik deze nu wel op mijn Samsung Galaxy S4 telefoon zien en afspelen, maar nu zijn de mappen en bestanden onder 3) niet meer zichtbaar op mijn Samsung TV.
dat is dan wel weer vreemd...!

Ik heb aan de mappen onder 1) specifieke machtigingen toebedeeld aan de submappen onder 3).
Wat zijn die specifieke machtigingen dan ?
Alleen aparte gebruikers ?

DS1515+  [3x 8TB + 1x 4TB + 1x 3TB]  8 GB DDR3 DSM 6.1.7-15284 Update 3
DS1512+  [3x 4TB + 2x 2TB]  4 GB DDR3 DSM 6.1.7-15284 Update 3
DS411j     [3 x 2TB SHR] DSM 6.1.7-15284 Update 3
DS211j     [TEST-NAS] DSM 6.1-15101
RT1900    [AP-mode] SRM 1.2-7742
UPS          APC Back-UPS ES 700G

Offline poertje

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 45
Hutje, dank je wel voor je snelle reactie!

Wat betreft de specifieke machtigingen:

Als ik op de DS214play in File Station met de rechtermuisknop op de map "DS214play\video" klik, kan ik in "Gedeelde map video bewerken" op het tabblad "Geavanceerde opties" aan een "Gebruiker of groep" bijv. "Lezen & schrijven" toestaan en ook aanvinken: "Toepassen op deze map, submappen en bestanden".
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2xWD 3TB

Offline poertje

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 45
Mijn probleem is opgelost.

Als je DS Video op je DS214play opstart, staan onder "Videostation" de Bibliotheek, de Afspeellijst en de mappen Film, TV-show, Zelfgemaakte video's en TV-opnames.

Klik je op de map Film, dan krijg je een "veldje": Klik hier om geïndexeerde mappen voor uw video's te maken.
Als je hierop klikt, krijg je een nieuw venster "Instellingen" en kun je rechts op het 'balkje' van Film een nieuwe map toevoegen.
Vervolgens krijg je een nieuw venster "Toevoegen".

Mijn fout was, dat ik daar in het venster "Toevoegen" in het veldje achter Map, de naam van "/video/home video" invulde, maar dit niet ging "Selecteren" uit de mappen op de DS214play.
Dus, als je in het venster "Toevoegen" op "Selecteren" klikt, kun je in het volgende venster "Toevoegen" de map "/video/home video" van de DS214play "Selecteren".

Klik op: OK en je krijgt in het venster "Instellingen" achter "/video/home video" nu "(indexering...) te zien.

Klik op: OK en je kunt uit dezelfde map zowel op je Samsung TV als op je Samsung Galaxy S4 je home video's bekijken.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2xWD 3TB


 

video hapert

Gestart door phoogmoedBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 11
Gelezen: 9859
Laatste bericht 22 mei 2013, 21:57:34
door phoogmoed
DS Video en Chromecast

Gestart door StringBoard Video Station

Reacties: 11
Gelezen: 15011
Laatste bericht 19 mei 2014, 17:51:50
door Tien
Sommige Video's stotteren via DS Video

Gestart door RobinEygelshovenBoard NAS hardware vragen

Reacties: 5
Gelezen: 3325
Laatste bericht 14 november 2014, 22:55:19
door RobinEygelshoven
Stream Video vanaf DS411j naar Extern IP

Gestart door JElzenaarBoard Media Streaming mods

Reacties: 3
Gelezen: 5740
Laatste bericht 30 november 2010, 21:40:01
door wizjos
Hoe video/films kijken op LG smart tv vanaf de NAS?

Gestart door walterbBoard Smart TV apps

Reacties: 12
Gelezen: 19352
Laatste bericht 15 maart 2015, 13:35:19
door Robert Koopman