Auteur Topic: Lokale Backup  (gelezen 5153 keer)

Anonymous

  • Gast
Lokale Backup
« Gepost op: 12 maart 2009, 08:21:40 »
Hallo iedereen,

Weet iemand hier of het mogelijk is om bij de lokale backup naar een usb schijf automatisch de reeds bestaande backup op de usb schijf te overschrijven?

Ik krijg nu, als de usb schijf niet wordt gewisseld, een melding dat er niet genoeg ruimte is op de usbschijf.
Het lijkt namelijk erop dat de lokale backup wordt toegevoegd aan de reeds bestaande backup.
Maar ik wil graag dat de backup automatisch de backup overschrijft zonder de usbschijf te moeten formateren of dat de schijf losgekoppeld moet worden en weer aan gekoppeld moet worden...

1 keer een lokale backup naar de usbschijf gaat goed. DIt even ter info.

Ik heb al gezocht in de instellingen van de lokale backup maar kan niks vinden wat hier mee te maken heeft.

Oja het gaat hier om een RS407 met de laatste firmware.

Offline dukard

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 120
Re: Lokale Backup
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2009, 14:38:05 »
Een dergelijk probleem heb ik ook met mijn Synolgy DS207+ ... daarom "lift" ik even mee op de vraag van de topic-starter.

Mijn 207+ is uitgerust met een tweetal 1Gb WD-gp schijven in RAID-1 ... die momenteel voor plm 350 Gb is gevuld.
De laatste firmware is geinstalleerd en gebruik de bijbehorende beheersoftware.
Aan de USB connect aan de achterzijde heb ik een externe 1 Tb WD BUP-schijf hangen.
De auto BUP-functie staat ingesteld dat deze elke nacht om 02:00 uur een back-up moet maken naar de externe USB schijf.

Dat gaat allemaal prima - ook over langere tijd .... behalve als de NAS een keer is uitgezet of een "stroomonderbreking" heeft gehad .... dan ziet de NAS de BUP-data op de USB schijf als "vulling" en gaat dan alle data helemaal opnieuw wegschrijven.
Gevolg daarvan is dat de externe schijf snel vol is en daardoor wordt de auto BUP niet geheel uitgevoerd ... en er staat dan een melding in het LOG dat het proces is afgebroken.

Ik heb ook al gezocht naar een juiste instelling in het menu van de 207+ maar kan die niet vinden.

Heeft iemand daar een werkende oplossing voor ... of kan uitleggen waarom dit zo werkt bij Synology ??

Thanks in advance ...  :wink:

Offline dukard

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 120
Re: Lokale Backup
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2009, 01:23:54 »
Niemand ???? .....

Vandaag werd de externe USB BUP-schijf zonder enige aanwijsbare reden ook weer "uitgeworpen" en die staat nu weer - na opnieuw gelinkt te zijn - van voren af aan een nieuwe backup te draaien .... daarmee zijn we weer dik 8 uur verder.

Naar mijn mening is de externe Bup-functie van de 207+ (en wellicht ook andere NAS-typen) niet echt stabiel te noemen bij Synology.

Graag zie ik een reactie tegemoet van mensen die daar een antwoord op hebben .... met wat er als reden te vinden is om deze Bup-functie stabiel te laten functioneren ....

Offline jobenk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 11
Re: Lokale Backup
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2009, 16:14:46 »
dukard,

Dik 8 uur voor één backup? Da's wel erg veel. Het doet mij denken aan een andersoortig probleem dat vele forumbezoekers hebben gehad met hun DiskStation. In het verleden werden er maar erg weinig harde schijven door de DiskStation ondersteund. Wanneer een gebruiker andere (lees: goedkopere) harde schijven in de DiskStation had gemonteerd, deden zich allerlei problemen voor met een ogenschijnlijk onbekende oorzaak. Enkele van de problemen waren het niet (meer) in de slaapstand vallen van de DiskStation, downloads die niet voltooid werden en kopiëeracties die afgebroken werden. Wat voor schijven zitten er in jouw DiskStation? Neem eens een kijkje op http://www.synology.com/support/faq_sho ... u&q_id=130.

En om nog maar eens voort te borduren op het fenomeen 'harde schijf': weet je zeker dat het probleem niet in je externe WD-USB schijf zit? Wat voor schijf is dàt eigenlijk? Is het zo'n "binnenzak-model" zonder eigen voeding? Zulke schijfjes zijn over het algemeen niet (goed) toegerust voor zulke zware en frequente backup taken. Als ze te warm worden, geven ze het gewoon op.

Iemand anders nog suggesties?

jobenk

Offline dukard

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 120
Re: Lokale Backup
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2009, 23:03:59 »
Citaat van: "jobenk"
dukard,

Dik 8 uur voor één backup? Da's wel erg veel. Het doet mij denken aan een andersoortig probleem dat vele forumbezoekers hebben gehad met hun DiskStation. In het verleden werden er maar erg weinig harde schijven door de DiskStation ondersteund. Wanneer een gebruiker andere (lees: goedkopere) harde schijven in de DiskStation had gemonteerd, deden zich allerlei problemen voor met een ogenschijnlijk onbekende oorzaak. Enkele van de problemen waren het niet (meer) in de slaapstand vallen van de DiskStation, downloads die niet voltooid werden en kopiëeracties die afgebroken werden. Wat voor schijven zitten er in jouw DiskStation? Neem eens een kijkje op http://www.synology.com/support/faq_sho ... u&q_id=130.

En om nog maar eens voort te borduren op het fenomeen 'harde schijf': weet je zeker dat het probleem niet in je externe WD-USB schijf zit? Wat voor schijf is dàt eigenlijk? Is het zo'n "binnenzak-model" zonder eigen voeding? Zulke schijfjes zijn over het algemeen niet (goed) toegerust voor zulke zware en frequente backup taken. Als ze te warm worden, geven ze het gewoon op.

Iemand anders nog suggesties?

jobenk

Jobenk,

Voor wat betreft de werking van de DS207+ is geen negatieve opmerking te maken hoor .... mijn NAS is uitegrust met 2 stuks van de ondersteunde schijven van Western Digital .... WD1000FYPS RE2-GP .... en die draaien in Raid1.

De koppeking met de externe USB schijf - eveneens een WD1000FYPS RE2-GP - blijft dus goed in stand als er een stroomuitval- of een afkoppeling is geweest. Alle ingestelde functies zoals de slaapfunctie voor de schijven werkt verder prima .... ook voor de externe USB schijf.

Zodra de externe schijf in 1 van deze situaties terecht komt ziet de 207+ alle bup-data dus als vulling en schrijft de gehele data hoeveelheid die op de NAS zelf staat weer als een nwe back-up weg.
Je kan je voorstellen dat dan de schijf wel heel snel vol is .... die melding heb ik dan ook al een paar keer gekregen .... enige remedie is dan om de externe USB schijf opnieuw te formatteren en de backup cyclus weer van voren af aan uite voeren.
Een dergelijke actie neemt dan zeker 8 uur in beslag.

Voor wat betreft het "overbelasten" van de externe schijf .... daar kan ik kort in zijn denk ik ....
De externde schijf komt alleen uit zijn slaapstand als de backuo gemaakt moet worden .... die staat bij mij ingesteld op elke dag om 02:00 uur .... het logboek laat zien dat bij een dergelijke backup slechts een paar minuten nodig is .... de toegevoegde data - meest van tijd rond de 1 a 1,5 Gb - kan de externe schijf niet echt overbelasten als je het mij vraagt.

Je kan je wel voorstellen dat het toch niet de bedoeling kan en mag zijn van een backup mogelijkheid .... dat als de eerder omschreven situatie aan de hand is geweest dat alle data weer helemaal opnieuw geschreven dient te worden ..... dan spreek je idd wel van een overbelasting van de externe schijf ....

En vandaar mijn vragen hier op het forum ...  :wink:

Offline pappa

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 38
Re: Lokale Backup
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2009, 23:39:17 »
Ik heb het idee dat je backupschijf het gaat begeven. Omdat er steeds meer sectoren defect gaan heb je steeds meer HD ruimte nodig.

Offline dukard

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 120
Re: Lokale Backup
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2009, 23:21:11 »
Nog even een update .....  :wink:

Ik heb de externe USB schijf voor het maken van mijn dagelijkse back-up vervangen door een SATA versie in een externe behuizing.
Daarbij heb ik gekozen voor een zelfde merk en type HD die er in mijn NAS zitten .... en het probleem is helemaal opgelost.

De NAS draait nu dagelijks foutloos zijn back-up naar de externe SATA schijf ....  :D

Offline ddeconin

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Re: Lokale Backup
« Reactie #7 Gepost op: 11 april 2010, 10:47:13 »
Hoe stel je de DS in voor zon backup ?
En wat is het beste fs voor zo'n backup HD ? Fat32,ntfs,ext3 ?
En kan je op die disk nog een 2e partitie hebben ?  

D.

Offline ddeconin

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Re: Lokale Backup
« Reactie #8 Gepost op: 14 april 2010, 11:45:30 »
Ik heb een lokale backup opgezet naar mn externe usb drive geformatteerd met ext3. De backup moet 300GB copieren. Na een uur ofzo failt hij met :

De lokale Back-up op xxxxx is mislukt. Controleer het back-up logboek voor meer informatie.

Taak: My Backup Set
Bestemming: /volumeUSB1/usbshare

in de backup log zie ik dat hij op een bepaald moment de usb drive niet meer kan bereiken. Is er ergens een timeout ?

D.


 

VPN Plus - OpenVPN - Connect wel maar is niet benaderbaar in het lokale netwerk

Gestart door reinosBoard Synology Router

Reacties: 9
Gelezen: 1356
Laatste bericht 03 oktober 2021, 09:24:36
door Babylonia
Cloud sync twee lokale mappen naar Google drive

Gestart door heuf68Board Overige software

Reacties: 8
Gelezen: 6787
Laatste bericht 19 november 2014, 13:31:02
door Plerry
DSVideo player in extern lan ziet alleen lokale apple tv (thuisnetwerk)

Gestart door bosiBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 1
Gelezen: 1801
Laatste bericht 07 juni 2015, 21:26:30
door Phoenix77
bestanden lokale computer.

Gestart door alinkjeBoard Overige software

Reacties: 1
Gelezen: 1439
Laatste bericht 18 juli 2011, 13:27:16
door Björn
Lokale files van computer met filestation benaderen

Gestart door aliazzzBoard File Station

Reacties: 6
Gelezen: 2067
Laatste bericht 11 september 2016, 22:50:54
door aliazzz