Auteur Topic: Synology DS411slim - geen IP-adres router - niet gevonden Synology Assistant (?)  (gelezen 8911 keer)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7768
  • Berichten: 43.095
  • FIFO / LIFO
    • Truebase


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline zondervan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Hoi Birdy,

Citaat
Volg de onderstaande stappen om het moederbord van uw Synology NAS te controleren als de installatie van uw Synology NAS mislukt door foutmeldingen of als de power-LED knippert:
schakel de Synology NAS uit.
Verwijder alle aangesloten externe apparaten.
Verwijder de interne schijf(schijven).
Schakel de Synology NAS in.
Hoort u binnen een minuut een luide pieptoon en wordt de power-LED blauw dan is uw moederbord functioneel. Controleer uw huidige harde schijven en repareer eventuele beschadigde sectoren. Als alternatief kunt u ook een andere harde schijf plaatsen en uw Synology NAS instellen met Synology Assistant.
Knippert de power-LED blauw dan is het moederbord defect. Neem contact op met de verkoper om het product te repareren of te vervangen.

Eerst schijven, externe apparaten en LAN-kabel verwijderd.

Direct na het aanzetten gaat de blauwe power-LED knipperen, totdat de DS klaar is met opstarten. Dan gaat klinkt eerst een pieptoon en gaat vervolgens het oranje Status-lampje knipperen en brandt de power-LED constant blauw. Schijven zijn eruit, dus daar branden geen lampjes.

Groet,

Zondervan
  • Mijn Synology: DS411Slim
  • HDD's: 4

Ben(V)

  • Gast
Je schrijft ergens dat als je de NAS aansluit op je PC het LAN lampje gaat knipperen, maar als je de NAS op je router aansluit dan gaat hij niet knipperen.

Gebruik je daar dezelfde kabel voor of een andere.
In het laatste geval verdenk ik de kabel.
Ander kan het nog de bewuste poort van de router zijn.

Offline zondervan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Ik heb diezelfde kabel ook getest tussen de NAS en de router. Daarnaast beide kabels op verschillende poorten van zowel de router als de switch en van een andere router die ik ter controle heb aangesloten. Geen enkel verschil. De enige keer dat de LAN-led van de NAS ging branden was inderdaad wanneer deze direct op mijn laptop was aangesloten.

Update: Ben, ik heb het nog maar een keer geprobeerd, voor de zekerheid. Zelfde resultaat.
  • Mijn Synology: DS411Slim
  • HDD's: 4

Offline zondervan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Update: heb met een vriend van mij, dit ICT-er is, naar de NAS gekeken. Tot dusver hebben we het volgende geconcludeerd:

1. alle harde schijven zijn goed door de SMART-test gekomen;

2. er zijn 3 partities op elke harde schijf:
Part 1: OS software RAID, maar MDADM kan ze niet lezen;
Part 2: SWAP: zelfde probleem als Part 1;
Part 3: software RAID, RAID 5, ziet er goed uit.

Weet iemand wat voor soort RAID er wordt gebruikt voor Part 1 & Part 2? Zou MDADM deze moeten kunnen lezen?

Update: weet iemand of het mogelijk is om DSM direct op de NAS te installeren, d.i. zonder netwerkconnectie?

Update: we hebben de harde schijven geformatteerd en nieuwe partitietabellen opgezet, maar kunnen nog steeds geen verbinding krijgen met de NAS via het netwerk. De router ziet de NAS niet (en dit was in het netwerk van voornoemde vriend, niet binnen mijn netwerkomgeving). We concluderen voorlopig dat de LAN-interface van de NAS kapot is. Ik heb inmiddels een call uitgezet bij Synology en zal de uitkomst daarvan op het forum plaatsen, maar ben niet positief.
  • Mijn Synology: DS411Slim
  • HDD's: 4

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7768
  • Berichten: 43.095
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Citaat
Weet iemand wat voor soort RAID er wordt gebruikt voor Part 1 & Part 2?
Je zal de standaard installatie wizard wel gebruikt hebben dus, was het het RAID5 met 4HD's, geldt niet alleen voor Part 1 & 2 maar ook Part 3 (volume1) maar goed, nu staat er niets meer op.

Citaat
weet iemand of het mogelijk is om DSM direct op de NAS te installeren, d.i. zonder netwerkconnectie?
Niet mogelijk.

Citaat
we hebben de harde schijven geformatteerd en nieuwe partitietabellen opgezet,
Heeft geen zin, zou nu juist die partities weer verwijderen, als je NAS via het netwerk weer bereikbaar is.

Citaat
We concluderen voorlopig dat de LAN-interface van de NAS kapot is.
Die kans is dus zeer groot geworden, NAS wordt niet gevonden in 2 verschillende netwerken.

Citaat
k heb inmiddels een call uitgezet bij Synology
Als blijkt dat je NIC defect is (kans is dus groot, dan kan Synology weinig voor je doen.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Citaat
weet iemand of het mogelijk is om DSM direct op de NAS te installeren, d.i. zonder netwerkconnectie?

Hoe zou je überhaupt iets willen instellen op de nas zonder netwerkconnectie? Je hebt minimaal een netwerk van 1 nas en 1 PC nodig.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline zondervan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
@Briolet:
Citaat
Hoe zou je überhaupt iets willen instellen op de nas zonder netwerkconnectie? Je hebt minimaal een netwerk van 1 nas en 1 PC nodig.

De gedachte was dat door de installatie van DSM de netwerkverbinding wellicht hersteld kon worden.

@Birdy:
Citaat
Als blijkt dat je NIC defect is (kans is dus groot, dan kan Synology weinig voor je doen.

Kan Synology de NAS nog repareren? Weet iemand waar ik mij daarvoor het beste kan melden? Tot slot, enig idee of dit vaak wordt gedaan en of zoiets kostentechnisch de moeite zou lonen?
  • Mijn Synology: DS411Slim
  • HDD's: 4

Ben(V)

  • Gast
Op partitie 1 staat DSM in een mirror met alle disken.
Partitie 2 is de swap space ook in een mirror met alle disken.
Op Partitie 3 worden de data volumes gezet in de vorm die je zelf kiest (singhle volume, raid, jbob etc.).

De gedachten dat DSM de oorzaak zou kunnen zijn is mogelijk, maar zeer onwaarschijnlijk.
Echter nu je DSM eraf gegooid hebt door die partities te verwijderen zul dat nooit meer te weten komen.
Zonder DSM zou echter de software die in NVRAM zit nog steeds goed moeten werken en zou je met de SA kunnen herinstalleren.

Conclusie blijft , defect.
Hoeft overigens niet perse de nic te zijn, als de NVAM ram niet lekker is werkt het ook niet meer.

Vervangen van een nic betekent meestal vervangen van het moederbord en is zelden rendabel en zeker niet bij een vijf jaar oud model.

Offline zondervan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Op partitie 1 staat DSM in een mirror met alle disken.
Partitie 2 is de swap space ook in een mirror met alle disken.
Op Partitie 3 worden de data volumes gezet in de vorm die je zelf kiest (singhle volume, raid, jbob etc.).

Vervangen van een nic betekent meestal vervangen van het moederbord en is zelden rendabel en zeker niet bij een vijf jaar oud model.

Ben, enig idee aan wat voor kosten ik dan moet denken?
  • Mijn Synology: DS411Slim
  • HDD's: 4

Ben(V)

  • Gast
Nieuwe NAS zal rendabeler zijn als het al gerepareerd kan worden(ze moeten voor zo'n oude NAs nog wel een board hebben liggen daarvoor).
Stuur een mail naar Synology en ze zullen het je vertellen

Offline zondervan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Nieuwe NAS zal rendabeler zijn als het al gerepareerd kan worden(ze moeten voor zo'n oude NAs nog wel een board hebben liggen daarvoor).
Stuur een mail naar Synology en ze zullen het je vertellen

Oké, tot zover in ieder geval bedankt allen. Ik wacht nog op de reactie van Synology en zal het resultaat hier nog posten; voorlopig zet ik de NAS maar even op de plank. Ik weet in ieder geval dat de harde schijven in orde zijn.
  • Mijn Synology: DS411Slim
  • HDD's: 4

Offline zondervan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Antwoord van Synology Support:

Citaat
Please allow us reply in English.

If the LAN LED is off, may I know have you follow the tips which the experienced user provide - by leaving your disk at first ?

I will recommend to Power off your Diskstation, Remove all of your hard drive disk, then Power on your Diskstation without any disk them check with the disk station by the Synology Assistant.

If Synology Assistant cannot find your DiskStation, please try the following tips with or without the disks:
1. Reset your network setting : https://www.synology.com/knowledgebase/tutorials/493#t2
2. Temporarily remove your Firewall & Antivirus software on the computer.
3. Try to connect your computer and DiskStation directly with an ethernet cable (no router, hub or switch sits in between).
And set the computer's IP to DHCP and try again.
4. Try with another computer.
5. Change ethernet cable to rule out faulty or degraded cables.

And check if the system with an available IP address or not.

In the other word, if the system cannot get non of the IP address even there is no disk installed,  then the motherboard might be defective, please kindly contact your local reseller for RMA service if the warranty is still valid.

En op mijn vraag over de prijs van een nieuw moederbord:

Citaat
If the warranty no longer anymore, then it will be a paid service to repair the DS414slim ,here are the quotation for end users (all prices are in U.S. dollars):

DS414slim PCBA :

unit price : us$ 171.00

shipping : us$ 25.00

Subtotal  : us$ 196.00

Note, the cost does not cover to send the item back to Synology at first by yourself.


Please kindly confirm the cost if reasonable for you, and send us the money via PayPal account. Here is the instruction:

How to transfer payment to Synology
ftp://on-line:online_user@ftp.synology.com/on-line/Document/How%20To%20Send%20Money%20To%20Synology.doc

Once the payment finished, please informed us by replying to us and send a carbon copy (cc) to support_pay@Synology.com with shipping information to us in the following format after the transaction :

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Full Name:
Address:
Postal Code:
City:
Country:
Tel.Number:
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Note: Each filed is necessary for international shipping.

Ik heb voor nu besloten even niets te doen, maar sluit mij wellicht op een later moment weer aan bij de 'Synology-gemeenschap'. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
  • Mijn Synology: DS411Slim
  • HDD's: 4


 

Export users van "Synology Directory Server"

Gestart door Paul1202Board Directory Server package

Reacties: 7
Gelezen: 3645
Laatste bericht 24 maart 2021, 11:48:43
door Birdy
Synology DS1010+ Voeding defect

Gestart door VjenneBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 971
Laatste bericht 28 augustus 2021, 08:40:20
door Vjenne
Synology photo 7

Gestart door Albert BrouwBoard Photo Station / Photos

Reacties: 4
Gelezen: 1182
Laatste bericht 29 juli 2021, 20:40:37
door Albert Brouw
Synology event: 2022 and beyond

Gestart door D4nnyBoard The lounge

Reacties: 0
Gelezen: 1340
Laatste bericht 03 december 2021, 15:23:30
door D4nny
eigen domein vs synology.me

Gestart door Satje01Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 4
Gelezen: 986
Laatste bericht 07 juni 2022, 13:45:45
door Satje01