Auteur Topic: Photo Station 6 hoe krijg ik Personal + Global station samen zichtbaar?  (gelezen 2005 keer)

Offline Pimmr

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Ik heb hier al een paar uurtjes aan besteed, maar krijg het niet voor elkaar. Ik vraag me af of het echt zo gek is wat ik probeer.
Ik heb 2 gebruikers aangemaakt. Die hebben hun eigen foto's. Ook zijn er foto's die voor beide gebruikers zijn.

Ik heb Personal Photo Station ingeschakeld, en gebruiker User1 en User2 aangemaakt.
Als ik inlog als User1 en naar de personal Photo Station ga dmv http://{MyNasIP}/~User1/photo/#!Albums, zie ik de foto's die in de MyNas/homes/User1 staan. Zelfde geld voor User2. Ik noem dit maar even de Personal map.

Ik heb alleen ook foto's in MyNas/photo staan. Die zie ik als ik naar http://{MyNasIP}/photo/#!Albums ga (of ik nu als User1 of User 2 ingelogd ben). Ik noem dit maar even de Global map.

Hoe kan ik nu, als ik als User1 of User2 inlog, zowel de Personal als Global mappen in Photo Station zien, zonder te hoeven schakelen tussen de 2 verschillende Photo stations?

Dan vraag 2. In de Android dsPhoto App kan ik bij het kiezen van een album voor de automatische backup, alleen uit de Globale mappen kiezen. Terwijl ik juist voor User1 en User2 de foto's in hun Persoonlijke mappen terecht wil laten komen.
Echter is dit denk ik een beperking van de app, maar misschien heeft iemand een truuk?


Alvast bedankt voor jullie reacties.

Edit: Ik dacht het even gevonden te hebben, namelijk bij de instellingen van de Global photo station vond ik de instelling:
"Op het eerste niveau van Photo Station opgeslagen bestanden beschikbaar maken voor iedereen". Deze stond uit. Ik heb hem aangezet, maar merkte helaas nog geen verschil. Ik vraag me dan ook af of deze instelling niet betekend dat albums toegankelijk worden voor .. ehm iedereen :) (ok het staat er, maar ik hoopte stiekem dat dat "alle gebruikers" betekende).
  • Mijn Synology: DS214Play
  • HDD's: 2x WD40EFRX 4TB

Offline Pimmr

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Photo Station 6 hoe krijg ik Persoonlijk + Algemeen album samen zichtbaar?
« Reactie #1 Gepost op: 01 juni 2016, 23:49:02 »
Nevermind vraag 2, bij het opnieuw instellen van de auto upload zag ik dat je naast account ook de Personal station naam kan ingeven..
  • Mijn Synology: DS214Play
  • HDD's: 2x WD40EFRX 4TB

Offline Plute Dooier

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 24
Re: Photo Station 6 hoe krijg ik Personal + Global station samen zichtbaar?
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2016, 22:29:03 »
Ben hier ook erg benieuwd naar, vind het zelf ook vervelend om steeds te schakelen..
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: 1x WD10EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Photo Station 6 hoe krijg ik Personal + Global station samen zichtbaar?
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2016, 23:07:31 »
Ik hen afgelopen week ook de personal fotostation ingeschakeld. Mij viel ook op dat ik niet bij beide gelijktijdig kon komen via één inlog. I had ook verwacht dat je de globale mappen naast je eigen personal mappen zou zien.
Ik kon ook geen setting vinden om dat mogelijk te maken.

Foto backup op Android werkt in elk geval goed. Vroeger moest ik altijd de foto's van mijn camera moeizaam op mijn PC zetten. Vooral als ik even één fotootje nodig had was dat omslagtig. Nu maak ik de foto met de smartphone en kijk direct daarna in mijn fotomap op de nas (als gekoppelde share)  en die foto staat daar dan al.  :P
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Pimmr

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Photo Station 6 hoe krijg ik Personal + Global station samen zichtbaar?
« Reactie #4 Gepost op: 07 juni 2016, 00:27:19 »
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben, al had ik het niet erg gevonden als ik geconfronteerd werd met het feit dat ik pas net met DSM aan het spelen ben :)

Er zal toch wel een guru zijn die dit al uitgedokterd heeft? 

En anders misschien een feature request indienen en wat stemmen verzamelen...

Off topic, Photo backup werkt inderdaad mooi, (en snel!) al heb ik met de Android App af en toe het idee dat het uploaden soms even een zetje nodig heeft door de app te openen, terwijl de foto's als het goed is direct na opname geupload moeten worden. Maar dat is voor mij geen punt.
  • Mijn Synology: DS214Play
  • HDD's: 2x WD40EFRX 4TB

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: Photo Station 6 hoe krijg ik Personal + Global station samen zichtbaar?
« Reactie #5 Gepost op: 07 juni 2016, 10:37:12 »
Ik denk niet dat je personal en de global Photo Station tegelijkertijd binnen één gebruikersinterface zichtbaar kunt hebben.
Hooguit via twee aparte web-schermen. Eentje voor de personal, en eentje voor Global.

Het zijn twee aparte foto-indelingen, met eveneens apart geregelde gebruiksrechten, ook al komen er mogelijk gemeenschappelijke gebruikers in beide indelingen terug.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....


 

Users geen toegang tot PS Photo map

Gestart door CreativeThreeBoard Photo Station / Photos

Reacties: 3
Gelezen: 1493
Laatste bericht 26 april 2020, 18:03:56
door Briolet
DS Photo Allshare Samsung

Gestart door KrymeBoard Photo Station / Photos

Reacties: 0
Gelezen: 5050
Laatste bericht 20 mei 2012, 12:37:15
door Kryme
photo map verwijderen

Gestart door Bas19851Board Photo Station mods

Reacties: 3
Gelezen: 6185
Laatste bericht 14 november 2012, 20:55:05
door LukeVredeveld
Persoonlijke photo album

Gestart door ALKMAARBoard Photo Station / Photos

Reacties: 3
Gelezen: 2610
Laatste bericht 03 januari 2015, 23:28:48
door Datk
Downloaden kompleet foto album van ds photo+ lukt niet naar ipad air

Gestart door pepe32Board iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 3
Gelezen: 4710
Laatste bericht 05 februari 2014, 22:14:53
door Ieskorp