Auteur Topic: Scanning Now (99%)...  (gelezen 5776 keer)

Offline mide74

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 32
Scanning Now (99%)...
« Gepost op: 14 juni 2016, 19:44:43 »
Bijna altijd als ik inlog op mn NAS en ga naar Antivirus Essentials staat er de melding Scanning Now (99%).
Als ik dan naar de Logs kijk staat er dat de scan al bijvoorbeeld 3 dagen geleden voltooid is. En als event staat er ook een report (zoveel files scanned en zoveel infected etc.)
Hij zal nu echter niks meer doen (ook geen virus definities updates) tot dat ik de scan handmatig stop. Laatste tijd lukt dit zelfs niet en moet ik de app stoppen en daarna weer activeren.

Komt iemand dit bekend voor en weet er iemand een oplossing voor? Ik kan op google niks vinden maar ik zal toch vast niet de enige zijn.......hoop ik......

Offline larrvyll

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 44
Re: Scanning Now (99%)...
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2016, 10:03:22 »
Sinds de update 1 van gisteren hangt mijn AE nu ook op 99%
  • Mijn Synology: DS212+
DSM 6.2-23739 Update 2

Stephan296

  • Gast
Re: Scanning Now (99%)...
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2016, 00:28:47 »
Dat probleem is nu verholpen met de update van antivirus.

Offline mide74

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 32
Re: Scanning Now (99%)...
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2016, 01:28:03 »
Hmm, ik zie geen update voor ave...zit nog op 5.2...

Offline ronny33

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 13
Re: Scanning Now (99%)...
« Reactie #4 Gepost op: 02 juli 2016, 17:46:48 »
Ik heb een Synology DS412+ met DSM 6.0.1-7393 update 1.
Mijn antivirus essential versie:1.4.1-2717. Virus definities zijn bijgewerkt.
Nu blijft hij heel lang hangen op: Bezig met initialiseren van het scanproces.
Ook na 2 dagen nog.
Dat is pas gekomen na de laatste update van de antivirus software.
Daarvoor nooit last van gehad.

Hebben meer mensen daar last van?

Stephan296

  • Gast
Re: Scanning Now (99%)...
« Reactie #5 Gepost op: 02 juli 2016, 18:35:36 »
Ik heb vorige week wel een update gehad van antivirus om dat probleem te fixen.