Auteur Topic: Cloud Station Server vs Cloud Station Sharesync vs Hyper Backup  (gelezen 8619 keer)

Offline PDJ

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Cloud Station Server vs Cloud Station Sharesync vs Hyper Backup
« Gepost op: 29 augustus 2016, 10:22:19 »
Hallo, ik ben een beetje confused over de mogelijkheden van Cloud Station Server, Cloud Station Sharesync en Hyper Backup.
Zeg ik het goed:
Cloud Station Server regelt backup van Win/Mac client naar Syno
Cloud Station Sharesync regelt synchronisatie van Syno naar andere Syno realtime
Hyper Backup regelt backup van Syno naar Syno, niet realtime

Ik wil graag data backuppen tussen 3 Syno,s, deze staan geografisch verspreid, Syno 1 backupt naar Syno 2, Syno 2 naar 3 en Syno 3 naar 1, dus de data op 3 Syno's is dan backupt.
Moet ik dan Cloud Station Sharesync of Hyper Backup gebruiken?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD30EFRX

Offline Nelissuh

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 82
  • Berichten: 590
Re: Cloud Station Server vs Cloud Station Sharesync vs Hyper Backup
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2016, 12:53:01 »
Als je wil backuppen: Hyper Backup om te backuppen i.c.m. Hyper Backup Vault op NAS waarop gebackupt wordt.

Cloudstation is meer op real-time je data op meerdere plekken beschikbaar te hebben. Met Backup wordt op een veilige manier opgeslagen, kunnen verwijderde bestanden terug gehaald worden, en zijn meerdere versies (in te stellen) per document beschikbaar.

1e Keer loopt Hyper Backup erg lang. Schrik hier niet van. Volgende backups gaan veel sneller.

Je kan als je bang bent data de verliezen Hyper Backup ook veel vaker laten draaien, bijv. 24 uur per dag elk uur of van 8:00 's morgens t/m 18:00 elke 2 uur, wat je maar wil (1x per uur is kortste tijd tussen 2 backups).
Main: DS920+ / 4 GB RAM / 3x Seagate IW 16TB SHR - DSM7.1
Offsite backup: DS214 1x WD Red 4TB - DSM6.2

Offline hansiedown

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 14
  • -Ontvangen: 100
  • Berichten: 438
    • mijnweetjes
Re: Cloud Station Server vs Cloud Station Sharesync vs Hyper Backup
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2016, 20:00:12 »
@PDJ Je omschrijft de verschillende pakketten - functies helemaal correct.
Echter dan ontstaat er voor mij een beetje verwarring als je je vraag stelt.
Een backup is iets wat je op een bepaald moment (dagelijks/wekelijks/ paar keer per..) uitvoert en waarvan je de vorige versies wilt behouden. Indien er zich een problem voordoet wil je terugvallen door het terugzetten van een (oudere) versie van de data uit je backup.
Synchronisatie (Cloud Station Sharesync) doe je om op >1 locatie bepaalde folders/bestanden geluik te houden.
Als er een bestand toegevoegd (of verwijdert) wordt op 1 locatie, gebeurd dit ook op de andere locaties.
Voor synchronisatie hoef je geen 'lus' te bouwen (van NAS1 naar NAS2 naar NAS3) maar volstaat het (normal) om een 'ster' te maken (van NAS1 naar NAS2 en NAS3). Cloud Station Sharesync ondersteund 2 way sync; als er iets verandert op NAS3, wordt dit 'gesynct' naar NAS1 en vervolgens naar NAS2.
Dan hebben we nog een mogelijkheid (Shared folder Sync) deze lijkt op Cloud Station Sharesync maar kan slechts 1 richting uit.

Hoop dat bovenstaande een en ander duidelijker maakt voor het maken van je keuze.
  • Mijn Synology: DS1621+
  • HDD's: 6 x WD40EFZX
  • Extra's: 4Gb


 

Cloud Sync connecteren met andere NAS via WebDAV

Gestart door SylvesterBoard Cloud Sync

Reacties: 16
Gelezen: 5882
Laatste bericht 10 december 2017, 21:37:31
door Sylvester
synchroniseren alleen naar cloud

Gestart door hassie54Board Cloud Station & Drive

Reacties: 4
Gelezen: 2422
Laatste bericht 25 september 2014, 22:38:28
door hassie54
google cloud printer

Gestart door supermarcieBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 2567
Laatste bericht 16 september 2012, 20:11:29
door Olger
opzetten cloud syns met dropbox

Gestart door Martijn82Board Cloud Sync

Reacties: 4
Gelezen: 1880
Laatste bericht 04 januari 2018, 09:33:37
door Hofstede
Tweede map op telefoon in cloud

Gestart door superfunkiBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 1
Gelezen: 1128
Laatste bericht 13 april 2015, 20:36:15
door Hutje