Auteur Topic: Plex poorten en firewall settings  (gelezen 5510 keer)

Offline Kohen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Plex poorten en firewall settings
« Gepost op: 07 november 2016, 11:33:42 »
Beste lezers,

Op mijn nas heb ik al jaren alles dicht gezet behalve nederland. Plex werkt dan niet van buiten af.
Nu wil ik graag plex van buitenaf gebruiken dus had wat aan het spelen geweest met de landen die open moeten staan om plex werkend te krijgen.

Dus poort 32400 open naar alle landen en whala het werkt.
Daarna alleen USA, Canada en nederland open gezet maar dan werkt het niet.... dan kan plex niet meer verbinden naar buitenaf ...
Vreemd.

Weet iemand toevallig naar welke landen welke IP's 32400 open moet staan? Dan kan ik de firewall weer verder dicht timmeren.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4x 4 TB WD RED
  • Extra's: 2 GB RAM

Ben(V)

  • Gast
Re: Plex poorten en firewall settings
« Reactie #1 Gepost op: 07 november 2016, 12:29:50 »
Ik neem aan dat je het over settings in je NAS firewall hebt, of heb je het over je router?
Dat lijkt me enkel afhankelijk van waaruit je met plex bij je NAS wilt komen.

Als het vanuit je buurman is, dan is Nederland voldoende.

Offline Kohen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Plex poorten en firewall settings
« Reactie #2 Gepost op: 07 november 2016, 12:36:55 »
Excuses ik was waarschijnlijk wat onduidelijk.

Ik draai plex vanaf mijn synology (DS412+) en heb daar de firewall aan staan Alles dicht behalve nederland.
Als je dat doet dan werkt plex niet. Dan krijg je de melding unreachable from the outside in je plex settings.

Als ik mijn firewalls uitzet op mijn nas (wat ik niet wil ivm andere zaken die ook draaien en alle attacks die je dan krijgt) dan is het wel mogelijk voor plex om met de buitenwereld te verbinden (het internetz)

Als ik dan vervolgens mijn firewall op mijn nas weer aan zet met block op alle landen behalve USA, Canada en nederland voor poort 32400 dan werkt het nog niet. Er moet dus een ip (of range) zijn die toegang nodig heeft. De vraag is echter. Welke? of welk land?

Ik zou ze 1 voor 1 af kunnen gaan maar dat is best wel wat werk :-) denk stel de vraag maar op het forum.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4x 4 TB WD RED
  • Extra's: 2 GB RAM

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: Plex poorten en firewall settings
« Reactie #3 Gepost op: 07 november 2016, 13:59:42 »
Om met de Plex-server te kunnen werken (die op je NAS geïnstalleerd is), buiten jezelf als je op locatie mocht zijn, moet er dan tevens nog ergens met een "Plex website" een verbinding gelegd worden om te kunnen werken, op een zodanige wijze dat die website de verbinding legt met jou?
Alleen dan zou een ruimere firewall instelling nodig zijn (+ port forwarding).

Andersom, als de aanroep vanuit Plex op de NAS gebeurt om connectie naar buiten met een website te maken, om bijv. film afbeeldingen, posters en ondertitels op te halen, zou dat "normaal gesproken" niet nodig hoeven te zijn.

Zelf maak ik bijv. gebruik van Kodi, maar hoef verder geen aanvullende poorten in de Firewall open te zetten, om content van het web binnen te halen, omdat Kodi zelf de connectie van binnenuit naar buiten maakt, en de betreffende websites uitzoekt.

Werkt Plex niet vergelijkbaar?


Mogelijk zou er nog iets aan de hand kunnen zijn wat vreemde consequenties zou kunnen hebben?
Bij diverse internet-providers komt het bijv. geregeld voor, dat eerder vrij gekomen buitenlandse WAN-IP adressen die door Nederlandse providers worden overgenomen, er een discrepantie is met de geolocatie van die IP-adressen. De IP informatie bij diverse servers verspreid, staat dan nog steeds op een "verkeerde" locatie.

Bij Telfort (KPN), komt het bijv. echt regelmatig voor dat een WAN-IP adres als geolocatie nog steeds staat geregistreerd in "België".
(Ik vermoed dat KPN hele reeksen vrij gekomen IPv4 adressen heeft overgenomen, omdat België voorop loopt met de implementatie van IPv6).
Gebruikers die bijv. online inkopen willen doen bij een webwinkel, worden dan behandeld of ze in België woonachtig zijn, of worden zelfs standaard naar Belgische websites omgeleid.

Misschien dat het helpt om "België" tevens in de lijst van toegestane regio's er bij te zetten ?

Een geolocatie als "België" is nog wel te overzien, maar Vodafone heeft in het verleden wel eens gepresteerd om IP-adressen uit Jordanië over te nemen. Dat had voor een Nederlandse zakenman vervelende gevolgen, zie < nieuwsbericht >< 2 >< 3 >.   :o   8)

Babylonia@
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Kohen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Plex poorten en firewall settings
« Reactie #4 Gepost op: 07 november 2016, 14:51:02 »
MOD: WAAROM het voorgaande bericht geheel herhalen/citeren  :?:
Lees deze even dit.

Maar dit is nog niet de oplossing haha.

Ik ben dus opzoek naar welke ip-range cq land ik in mijn firewall open moet hebben om plex open te zetten zonder mijn hele nas op dat poort beschikbaar te stellen.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4x 4 TB WD RED
  • Extra's: 2 GB RAM

Ben(V)

  • Gast
Re: Plex poorten en firewall settings
« Reactie #5 Gepost op: 07 november 2016, 15:53:10 »
Misschien vragen in het plex forum?


 

Kan Plex niet buiten mijn eigen netwerk benaderen

Gestart door wissertjeBoard Plex Media Server

Reacties: 24
Gelezen: 8237
Laatste bericht 27 augustus 2017, 15:10:54
door Ben(V)
Boxee box en plex scant maar 1/3 van mijn collectie

Gestart door slightlyBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 6
Gelezen: 5077
Laatste bericht 07 april 2013, 21:28:17
door Matr1x
DS214(+) en Plex

Gestart door kdesmedtBoard Plex Media Server

Reacties: 1
Gelezen: 2495
Laatste bericht 08 juli 2014, 11:17:27
door Heppieboeddah
Machtigingen van Sabnzbd naar Plex niet automatisch juist

Gestart door SPiETBoard Plex Media Server

Reacties: 5
Gelezen: 1235
Laatste bericht 01 juli 2023, 13:31:04
door SPiET
Toepassing Plex

Gestart door JrkBoard Plex Media Server

Reacties: 10
Gelezen: 2424
Laatste bericht 23 mei 2020, 11:39:50
door Jrk