Auteur Topic: Guest netwerk instellen voor KPN Modem  (gelezen 8411 keer)

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1444
  • Berichten: 6.036
Re: Guest netwerk instellen voor KPN Modem
« Reactie #15 Gepost op: 16 november 2016, 22:14:06 »
Dan zal de Synology router het intern inderdaad wel via zijn firewall/routing extra geblokkeerd hebben. Mogelijk detecteren ze dat ze via double-NAT zijn aangesloten op internet en dat ze dat bereik moeten blokkeren?

Deze constructie heb ik bij diverse andere routers waar NAT achter NAT zat nog nooit naar tevredenheid werkend gekregen.

Dan moet @daversteeg het misschien toch nog eens proberen met een andere IP-range voor zijn gastnetwerk.

Edit: Heb het zojuist nog even met mijn Ubiquiti router geprobeerd. Hij laat me vanuit het gastnetwerk toe om op alle apparaten die op het Experia Box netwerk zitten te komen en geeft aan dat deze in zijn Internet-zone zitten. Maar ik kan het inderdaad met behulp van één firewall regel voor het gastnetwerk afblokken. Dat zal de Synology router dan wel automatisch doen.

Bedankt voor het uittesten @Babylonia.

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: Guest netwerk instellen voor KPN Modem
« Reactie #16 Gepost op: 16 november 2016, 22:28:23 »
Het zit allemaal toch heel ingenieus in elkaar.

Nog even geprobeerd:
Niet als "gast netwerk" maar connectie via het gewone WiFi netwerk van de Synology router als Access Point.
Dan heb ik direct toegang tot NAS, Synology router en Experia Box.

Tevens connectie met de mini NAS functionaliteiten van de Synology router, waar ik een SD geheugenkaart + USB disk achter heb hangen.

Verder heeft de Synology router als Access Point + gebruik van het WiFi gast netwerk nog een instelling dat een "gast" geen andere apparaten ziet van andere gast gebruikers. (AP-isolatie).
Dus meerdere mensen kunnen als gast gebruik maken van het WiFi gast netwerk, zonder elkaar zelf te zien.
Je kunt het ook instellen dat ze elkaar binnen dat WiFi gast netwerk juist wel kunnen zien. Vormen ze op die manier "een eigen groepje", gesepareerd van het eigen "normale" LAN netwerk thuis.

DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1444
  • Berichten: 6.036
Re: Guest netwerk instellen voor KPN Modem
« Reactie #17 Gepost op: 16 november 2016, 23:15:49 »
Steekt de Synology router qua mogelijkheden toch duidelijk uit boven andere home-routers.

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: Guest netwerk instellen voor KPN Modem
« Reactie #18 Gepost op: 17 november 2016, 00:26:19 »
Maar dat idee heb ik al een jaar.  ;)
Als loting indertijd "gewonnen", maar als ik het nu zelf zou moeten aanschaffen, zou het weer mijn keus zijn.
Nou ja, ik zou nu wachten op de RT2600ac die eerdaags een keer geleverd zou moeten worden.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline daversteeg

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Re: Guest netwerk instellen voor KPN Modem
« Reactie #19 Gepost op: 17 november 2016, 08:54:46 »
Bedankt voor de reactie's.

I.v.m de physieke locatie van het KPN modem en de synology (meterkast en zolder) ga ik synology niet als volledige router gebruiken.

Ik heb mijn oude router (met ddwrt) weer terug geplaatst als AP MET geïsoleerd guest netwerk. Ik ga nog het een en ander verder uitzoeken. Maar ik vindt het echt een draak van een router om goed te configureren. Ik ben geen raket geleerde maar de ddwrt config had ik in een half uur draaien. De synology..... uhm die draait bij mij niet.

Nogmaals bedankt  :thumbup:


 

Ik wil niet als Guest!

Gestart door jvdvBoard Windows

Reacties: 2
Gelezen: 3871
Laatste bericht 21 april 2008, 11:30:59
door jvdv
guest account / toegang vanaf buiten

Gestart door FranckeMBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 5
Gelezen: 2978
Laatste bericht 04 maart 2011, 16:02:37
door Plerry
XBMC bibliotheek niet te benaderen na uitzetten guest account

Gestart door IceSkater77Board Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 1879
Laatste bericht 27 mei 2013, 21:19:32
door Matr1x
Kan niet inloggen als Guest

Gestart door roppieBoard Algemeen

Reacties: 6
Gelezen: 7394
Laatste bericht 21 augustus 2008, 20:03:01
door xburchartz
wachtwoord guest

Gestart door marcdewitonlinenlBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 1
Gelezen: 1266
Laatste bericht 28 oktober 2012, 13:19:10
door Robert Koopman