Auteur Topic: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"  (gelezen 6148 keer)

Offline Floris79

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 26
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #15 Gepost op: 06 maart 2017, 17:04:07 »
Hoi

Ik heb 2x dezelfde camera, één aan de voorkant van het huis en één aan de achterzijde.
Via de site van Foscam kun je nieuwe firmware downloaden.
Ik draai 2.22.2.27 inclusief patch dus dan wordt het 2.22.2.27P1
DHCP start vanaf 192.168.1.100 tot 254 en ik heb de camera's een vast ip adres gegeven. (onder de 100 dus)

Surveillance station is versie  8.0.1-5128. En let op als je de camera toevoegt dan zijn de video settings van SVST leidend, de camera neemt die settings over. (frames per second en frame rate etc)

Hier werkt alles tot nu toe stabiel, laatst 1 keer gehad dat de camera aan de voorzijde software matig even vastgelopen was.
Dus even spanningsloos gemaakt en maakte daarna weer contact en sindsdien geen problemen.
Misschien heb je iets aan deze info.

Groetjes Floris
Firmware FI9853EP

  • Mijn Synology: DS716+
  • Extra's: 8GB

Offline Heavynasuser

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #16 Gepost op: 06 maart 2017, 19:42:52 »
Tsja... Als je zeker weet dat je de juiste camera settings, het juiste IP adres + poort settings en het juiste password gebruikt dan houden de mogelijkheden een beetje op... ::)
Idd misschien nog nieuwe firmware proberen.

Ben benieuwd wat Synology nog weet te vinden.
  • Mijn Synology: DS214+

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #17 Gepost op: 06 maart 2017, 19:45:01 »
Floris bedankt voor je reactie. Alleen snap ik een paar dingen niet.
De software hier is volgens mij up- to date, gewoon de nieuwste versie.

Bij mij staat in de Foscam IP-client onder Netwerk > Ip configuratie IP van DHCP verkrijgen aangevinkt.
Het adres is nu 24 en in de router heb ik aangegeven dat dit nu een vast adres is.
24 ligt in de range die de router vrij kan geven.
Kan ik buiten die range zelf een adres toekennen en dan ook dit eerst in de IP-client invoeren ???

Dat van de videosettings is ook niet helemaal duidelijk. Maar zoals je misschien gelezen hebt bij in de start van mijn post, de camera heeft het eerst een aantal weken gewoon goed gedaan en is er opeens mee gestopt, tenminste via SVST, maar werkt nog steeds gewoon onder IP-client.
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #18 Gepost op: 06 maart 2017, 19:46:13 »
Ben benieuwd wat Synology nog weet te vinden.
Synology is bezig
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Offline Floris79

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 26
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #19 Gepost op: 06 maart 2017, 20:10:27 »
Ja het is sowieso beter als de ip camera een vast ip adres heeft.

Je hebt 2 opties.

optie 1
In je router de dhcp range aanpassen, dat hij bijvoorbeeld van 192.168.1.100 tot 192.168.1.254 kan uitgeven.
Stel dat 192.168.1.1 de router is kun je van 192.168.1.2 tot 192.168.1.99 zelf handmatig ip adressen geven aan je NAS en Camera.

optie 2
Ip adressen reserveren op mac adres, dan krijgt je NAS en Camera altijd middels DHCP hetzelfde ip adres van jou keuze.

Het is van belang dat de camera altijd een vaste IP heeft omdat svst middels dat adres verbinding maakt.
Ook het poortnummer is van belang.
Onder settings - netwerk - poort zie je de http poort staan.

Met standaard dhcp kan je ip adres wijzigen, dat ligt aan de "lease tijd" die ingesteld staat. Als je de router reset, of van de spanning haalt dan kan het zo zijn dat hij het ip adres wijzigt van de camera en dan is hij in surveillance station dus "verbroken"

Als je nu in svst je camera verwijderd en opnieuw aanmaakt en alle stappen opnieuw doorloopt moet het wel werken.
Dus toevoegen, merk en type cam kiezen en dan vaste ip + poortnummer + username en wachtwoord moet je weer beeld krijgen.

Groetjes Floris

 


 
  • Mijn Synology: DS716+
  • Extra's: 8GB

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2017, 11:45:11 »
Al enige tijd heb ik contact met Synology-support. Daar zit nog niet zo veel schot in, maar ik blijf hoop houden. Hun laatste bericht was: " I have at this time escalated this ticket to our engineer so he can assist. I will update you as soon as I hear back from him."

Wat ik uit de mailwisseling in ieder geval begrepen heb is dat het bij hen bekend is dat er een probleem is met de Roscam-Camera's, dus niet alleen met de mijne en dat men probeert er achter te komen waar dit aan ligt.
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #21 Gepost op: 23 maart 2017, 19:58:15 »
Het is Synology support nu toch gelukt om de camera weer werkend te krijgen. In de tussentijd heb ik o.a. op hun advies DSM opnieuw geïnstalleerd, maar dat gaf toen geen oplossing. Maar nu, na een maand en 10 mailtjes van hen, doet de camera het weer. Wat ik gezien heb is dat ze de camera niet als een Foscam hebben geïnstalleerd, maar als een ONVIF!
Ik heb ze gevraagd om me uit te leggen waarom hen het nu toch gelukt is en wat ze zoal gedaan hebben.
Als daar antwoord op komt, zal ik dat uiteraard hier weer posten.
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2627
  • Berichten: 16.278
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #22 Gepost op: 23 maart 2017, 20:22:32 »
Het advies on ONVIF te gebruiken heb ik al in de 2e post van dit draadje gegeven. Sinds ik onvif gebruik voor mijn 9900P heb ik niet één disconnect meer gezien. Voor die tijd tientallen tot een paar honderd per dag.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #23 Gepost op: 23 maart 2017, 20:34:33 »
Dat weet ik en heb ik toen ook geprobeerd maar toen zonder resultaat. Ik ben dus zeer benieuwd wat Synology-support nog meer gedaan heeft
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Offline atjebart

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #24 Gepost op: 23 mei 2019, 19:23:21 »
Hallo allen,

ik heb dit draadje gevonden omdat ik ook 2 Foscams heb op een syno.

alles netjes geüpdate en op een Mikrotik gigabit netwerk. Alles werkt op de web pagina van de foscams en op de telefoon app van foscam maar Syno surveilance station laat het zeer regelmatig en langdurig afweten.

heeft iemand van jullie de problemen ondertussen kunnen verhelpen?

alvast bedankt
  • Mijn Synology: 918+
  • HDD's: 2 x WD300
  • Extra's: NVME 250GB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1340
  • -Ontvangen: 7798
  • Berichten: 43.204
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #25 Gepost op: 23 mei 2019, 19:43:43 »
Ook ONVIF maar gebruiken?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline atjebart

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #26 Gepost op: 23 mei 2019, 20:00:35 »
Heb ik gedaan maar dat levert nog steeds uitval op. ben nu met continues bitrate aan het expirimenteren. Ik heb er niet echt een "stabiel" gevoel bij...

Werkt OnVIF bij u stabiel? ook op 1080P?
  • Mijn Synology: 918+
  • HDD's: 2 x WD300
  • Extra's: NVME 250GB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1340
  • -Ontvangen: 7798
  • Berichten: 43.204
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #27 Gepost op: 23 mei 2019, 20:06:28 »
Heb geen cam in gebruik.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11


 

Foscam FI9828P

Gestart door Lex1Board Surveillance Station

Reacties: 2
Gelezen: 2231
Laatste bericht 29 september 2016, 15:50:38
door beuzekom
Synology Surveillance Station & Password wijzigen foscam 8918W

Gestart door TazdevlBoard Surveillance Station

Reacties: 6
Gelezen: 3811
Laatste bericht 17 november 2014, 23:19:00
door JSSL
Foscam VD1 + surveillance station: geen opname bij aanbellen

Gestart door Z0ttekeBoard Surveillance Station

Reacties: 7
Gelezen: 1927
Laatste bericht 24 juli 2023, 19:16:33
door Z0tteke
Foscam FI9805W aansluiten op DS107

Gestart door RemixBoard Surveillance Station

Reacties: 0
Gelezen: 1094
Laatste bericht 29 april 2015, 14:52:42
door Remix
Foscam FI9803W

Gestart door MeNaCeBoard Surveillance Station

Reacties: 4
Gelezen: 1834
Laatste bericht 27 april 2015, 14:48:49
door Briolet