Auteur Topic: Hands-free voice controlled devices: Amazon Echo Dot, Google Home, HomePod...  (gelezen 4074 keer)

Dit onderwerp bevat een als beste antwoord gemarkeerd bericht. Klik hier om er direct naartoe te gaan.

Offline Fozziebear

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 63
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 265
Ik heb ondertussen al ervaring met de eerste twee en die dingen werken echt goed.
De Google Home is de "slimste" van de twee, en het eenvoudigst in gebruik.

Aan de Amazon Echo dot was wat studie voor nodig ( onder andere US account ) om hem werkende met Spotify te krijgen.

Ik heb ook een aantal Philips Hue Lampen en die werken het best met a) Siri ( van de iPhone- en dan gewoon in het Nederlands ) en b) met Google Home.

De Amazon Echo Dot heb ik nog niet zo ver kunnen krijgen dat ze Hue scenes accepteert.

De Google Home heeft de beste speaker. ( redelijke kwaliteit, maar natuurlijk geen HiFi ); de Echo Dot zijn speaker is duidelijk minder.
Maar...de Echo Dot kan beter "luisteren" ( microfoongevoeligheid reikt verder )

En om dan toch een link naar Synology te maken: ik vind geweldig dat als ik vraag " Alexa, play Time from Pink Floyd", ze dat ook onmiddellijk doet. Maar....ik heb "Time" OOK op mijn NAS staan....

Zijn er nog geen spraak-systemen die ook muziek vanop je NAS kunnen aansturen vraag ik mij af ?







Offline aliazzz

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 97
  • -Ontvangen: 163
  • Berichten: 1.353
  • Yum yum brains...
Ik bezit een smart tv waarin dergelijke functionaliteit zit. Als ik er tegen spreek kan ik zappen, maar het werkt wel wat klunky.
DS415+ 4*4TB SHR5 Btrfs, 8 GB RAM
DS1515+ 5*3TB SHR5 Btrfs 16 GB RAM
DX513 4*6TB SHR5 Btrfs
RT6600ax meshed 1 x RT2600ac, 3 x MR2200ac

Homelab;
HP Proliant DL360 Gen9 (aka Pizzabox)
2*XEON E5-2697A V4 total: 32C/64T
256GB RAM, 20TB RAID5 SSD Cluster

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 816
  • -Ontvangen: 1404
  • Berichten: 7.551
Je zou ook een  NVIDIA SHIELD TV Mediaspeler  kunnen overwegen.
Uitgebreid met wat "WiFi-spots" (NVIDIA SPOT) die je her en der in een stopcontact steekt zou je spraakgestuurde content kunnen afspelen.
Het werkt op basis van de Google spraakherkenning implementatie, maar kennelijk wat verder uitgewerkt.
Zie uitleg eerder dit jaar tijdens de CES.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Fozziebear

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 63
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 265
@ Aliazzz: Heb ik ook ( Samsung) en werkt inderdaad niet 100%; ik bedoel vaak een "false" activation.

Offline Fozziebear

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 63
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 265
@ Babylonia; ziet er inderdaad zeer goed uit, maar mijn kernvraag is nog steeds om muziek te kunnen opvragen van mijn NAS en niet van een betalende streaming-dienst.

Maar het concept op zich ziet ze wel slim uit: zeker met die NVIDIA spots.

Ik denk echter dat slechts aan het beging van een enorme evolutie staan.....

Gemarkeerd als beste antwoord door Fozziebear Gepost op 08 juni 2017, 19:31:02

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 816
  • -Ontvangen: 1404
  • Berichten: 7.551
Dan begrijp je kennelijk niet het concept van een NVDIA mediaspeler en TV-box.  Die gehuurde content is slechts één onderdeel.
Je kunt die NVIDEA shield "tevens" gewoon als mediaspeler inzetten en je muziek content van je NAS afhalen.
En dat wellicht middels die WiFi SPOTS + gebruik van spraak gestuurde commando's.  Je zult die commando's wel moeten aanleren.

En inderdaad is het slechts het begin van de evolutie:

https://www.youtube.com/watch?v=MF9NwOTLLgE&feature=youtu.be&t=284

https://www.youtube.com/watch?v=Bt4dHWiuGBM
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Fozziebear

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 63
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 265
Neen, ik ken die mediaspeler inderdaad niet.
Hij lijkt me ook meer op een game-console of zijn er twee soorten toestellen ?

Ik had oorspronkelijk hier thuis een Xtreamer Promediaspeler: zeer goede speler die met een zee van kabels kwam en de meest exotiche formaten aankon.
Ondertussen staan mijn meeste films nu op een SYNOLOGY NAS, maar de Xtreamer zit nog steeds in de video-keten ;)
Ook zit hier een Apple TV in de keten omdat hier thuis ook wat Ipads en iPhones liggen.
En er hangen hier ook enkele Chromecast Audio's in de ketens.
Mogelijkheden genoeg dus.

Maar nu wil ik zoveel mogelijk via spraak aansturen. Handsfree. :thumbup:

Dus weer een kastje erbij moet ik wel eerst goed overwegen. Al is het maar om nog een vrij stopcontact te hebben  :lol:


Edit:

Zijn die dingen al te koop ? Ik bedoel de mediaspeler én de NVIDIOA Spots ??? Kan je me een linkje geven ? THX !

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 816
  • -Ontvangen: 1404
  • Berichten: 7.551
Tja, dat zou je allemaal best zelf kunnen opzoeken.

Test van de 2e versie van de Shield o.a. bij < hardware.info > + de conclusie < hier >

Te koop bij o.a. < Coolblue >

DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Fozziebear

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 63
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 265
Sorry, ik wil zeker niet als "lui" overkomen en Google is my best friend, maar ik was tot nu toe voor 0,0% bekend met deze console; ik had ze ook al bij Coolblue gezien, maar wist niet dat dit de versie was waarover ze spreken.

Dus met de goedkopste van de twee kan ik al weg ? De duurdere heeft volgens mij meer geheugenopslag.

Maar nu nog eens zoeken waar die NVIDIA SPOTS te koop zijn....

Alleszins héél erg bedankt voor je input. Dat is 100% waar ik op zoek naar was. Mochten er nog mensen zijn die zich met deze materie bezighouden dan hoor ik het graag. In dit subforum mag het trouwens toch off topic gaan hé ?

Dus Google Home gebruikers en Amazon Echo (dot) gebruikers, laat je eens horen !  ;)

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 816
  • -Ontvangen: 1404
  • Berichten: 7.551
Die "SPOTS" zijn "nog" niet te koop  (op de CES aangekondigd als "announced this year"):
https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/smart-home/
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....


 

2de hands

Gestart door johan dBoard Vragen en opmerkingen OVER het forum

Reacties: 4
Gelezen: 4720
Laatste bericht 17 augustus 2011, 19:54:59
door dirk2011
Hands on ondersteuning gevraagd voor installatie van cloud, vpn etc (betaling mogelijk)

Gestart door mwwBoard The lounge

Reacties: 4
Gelezen: 4562
Laatste bericht 20 oktober 2014, 21:23:35
door cyrus1977
Forumregels 2de hands verkopen

Gestart door BjörnBoard 2de hands aangeboden

Reacties: 12
Gelezen: 98263
Laatste bericht 15 februari 2015, 08:02:08
door wolfgangd
2de hands aangeboden

Gestart door BjörnBoard The lounge

Reacties: 0
Gelezen: 25262
Laatste bericht 02 september 2011, 14:02:58
door Björn