Auteur Topic: IP camera zonder WiFi toch aansluiten op LAN  (gelezen 2379 keer)

Offline MTX123

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 77
IP camera zonder WiFi toch aansluiten op LAN
« Gepost op: 29 november 2017, 13:36:34 »
Sureveillance Station draait prima op mijn DS213, met 4 bekabelde IP camera's (Hikvision).
Nu wil ik in het schuurtje achter in de tuin een 5e camera installeren, ik heb nog een IP camera weliswaar zonder WiFi.
Dus ben ik op zoek naar een goede methode om deze met de router binnenshuis te laten communiceren.
Het gaat om een tijdelijke oplossing (ca 1 jaar), dus lage kosten spelen een rol.
Dit zijn de ideeen to dusver:
1) LAN over power line setje aanschaffen.
Dit is wellicht de meest simpele oplossing, maar omdat ik nog wat spullen in de rommeldoos heb liggen, vroeg ik me af of daar nog iets mee te knutselen valt:
2) ik heb een extra WRT302 router liggen. Zou ik hier de camera op aan kunnen sluiten en deze vervolgens via een WiFi verbinding met mijn "huisrouter" kunnen verbinden ? Ik kom na veel goochelen hier niet echt uit.
3) Er ligt hier ook nog een "Mini Pocket WLAN Router TP-Link TL-WR802N" liggen, daarvoor geldt hetzelfde verhaal. Het is me niet duidelijk of ik daarmee een WiFi verbinding kan opzeten zoals bij punt 2).

Alle hulp is welkom...

Offline binbakker

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 15
  • Berichten: 89
Re: IP camera zonder WiFi toch aansluiten op LAN
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2017, 18:55:11 »
Ik heb het zelf wel eens gedaan door een oude router te flashes met Tomato firmware, dan kan je een WIFI bridge maken tussen je huidige router en de router die tomato heeft, vervolgens kan je de LAN poorten gebruiken van de tomato router. Let wel dit werkt dan niet op alle LAN poorten volgens mij.

DDWRT Kan dit ook.

Even kijken of je het op een van je routers kan installeren, en je moet er even de tijd voor nemen.
Het is wel gratis  :o
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4x WD RED

Offline André PE1PQX

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 153
  • Berichten: 1.315
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn Webstee...
Re: IP camera zonder WiFi toch aansluiten op LAN
« Reactie #2 Gepost op: 02 december 2017, 16:00:16 »
Ik zou gewoon een UTP kabeltje in een PVC electrabuis (grijs, is slag-vast!!!) naar je centrale punt leggen. Als de camera overbodig is heb je in ieder geval een stabiele internetverbinding in je schuurtje mocht het eens nodig zijn.
(als je eens een dag moet klussen, kun je eventueel heel eenvoudig WEB-radio beluisteren of klusplannen van het web halen zonder regelmatig heen-en-weer te moeten sjouwen)

2e tip: leg er een 2e UTP kabel in als reserve....
Dit heb ik hier ook gedaan omdat ik niet afhankelijk van WiFi wil zijn naar mijn Foscam IP-camera
WiFi is altijd een inbraak-risico.
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut


DS918+ -> 4x 4TB in RAID5 met 4Gbyte RAM extra (DSM7.2, backup systeem voor PC's)
DS218+ -> 2x 8TB met 4Gbyte RAM extra (DSM 7.2, Mailplus server en client + OpenVPN server)
DS220j -> 1x 8TB + 3TB (DSM7.2)
DS214+ -> 2x 6TB (DSM7.1.1)
DS120j -> 1x 6TB (DSM7.2, off-site backup)

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: IP camera zonder WiFi toch aansluiten op LAN
« Reactie #3 Gepost op: 02 december 2017, 17:17:15 »
Een 2e utp als reserve is een beetje overdreven voor iets wat er 1 jaar blijft hangen.  ;)

Bovendien, als hij er maar 1 jaar blijft liggen kun je ook een goedkopere cat 5 kabel zo door de tuin laten lopen. De meeste cameras bouwen toch slechts een 100 Mbps connectie op. Ik heb er zelfs meerdere op een oude 100 Mbps aangesloten.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline André PE1PQX

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 153
  • Berichten: 1.315
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn Webstee...
Re: IP camera zonder WiFi toch aansluiten op LAN
« Reactie #4 Gepost op: 02 december 2017, 18:33:03 »
In het voorjaar ga je de tuin weer opknappen, steek je de spade de grond in.. OEPs, kabeltje kapoet.
Ook zijn er verschillende beestjes die een kabeltje graag onder handen nemen.

Niets mis met een PVC pijpje er om...
En vaak als je de intentie hebt im het een jaartje te laten hangen, vergeet je het aan het eind van die periode en vind je het achteraf wel handig.

Zo maar enkele gedachtes hoor..
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut


DS918+ -> 4x 4TB in RAID5 met 4Gbyte RAM extra (DSM7.2, backup systeem voor PC's)
DS218+ -> 2x 8TB met 4Gbyte RAM extra (DSM 7.2, Mailplus server en client + OpenVPN server)
DS220j -> 1x 8TB + 3TB (DSM7.2)
DS214+ -> 2x 6TB (DSM7.1.1)
DS120j -> 1x 6TB (DSM7.2, off-site backup)


 

[VERKOCHT] DS110j, zonder harde schijf, TEAB

Gestart door Zomb!Board Verkocht

Reacties: 2
Gelezen: 1645
Laatste bericht 19 oktober 2012, 16:01:45
door Zomb!
ip camera Aldi

Gestart door Frank1969Board Surveillance Station

Reacties: 64
Gelezen: 83324
Laatste bericht 22 juli 2018, 12:31:03
door mma
DS209 en xbox 360 aansluiten

Gestart door Il PozzoBoard Media Streaming mods

Reacties: 1
Gelezen: 3627
Laatste bericht 10 november 2009, 00:20:36
door Matr1x
Kan mijn NAS intern niet meer benaderen via wifi

Gestart door kingfoppeBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 13
Gelezen: 5531
Laatste bericht 24 juni 2015, 15:44:55
door Birdy
Photo submappen zichtbaar zonder rechten

Gestart door pbuffaloBoard Synology DSM 5.2

Reacties: 9
Gelezen: 2796
Laatste bericht 12 februari 2016, 17:33:59
door pbuffalo