Auteur Topic: 2 vragen: certificaat en gmail blokkade  (gelezen 2661 keer)

Offline André PE1PQX

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 153
  • Berichten: 1.315
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn Webstee...
2 vragen: certificaat en gmail blokkade
« Gepost op: 01 april 2018, 14:35:35 »
Na een poosje stoeien heb ik mailplus (server en webclient) werkend zoals ik het prima vind.
Ook het IMAP-pen met Outlook 365 werkt zoals gewenst, alleen hier moet ik iedere keer 2 maal klikken op ja bij de vraag 'wilt u deze server blijven gebruiken' zie plaatje.
40239-0
Hoe los ik dat op?? (dat was vraag 1)

Vraag 2 is het volgende:
Het versturen van een mail naar een gmail acount vanuit outlook wordt deze geblokkeerd. Als ik dit in de web-client doe (mail-plus dus) gaat het wel goed.
Voorheen (dus met pop3 en SMTP naar de mailserver van mijn domein, zonder tussenkomst syno) werkte het wel zoals het moet.
Dus ergens tussen Outlook-client en syno-mail server Plus wordt gmail als ontvanger geblokkeerd.

Verder houd ik me aanbevolen als het gaat om instellingen met betrekking tot beveiligen van mijn mail server.
Die is 'verborgen' achter een VPN verbinding, dus er zijn geen overbodige poorten geopend naar deze NAS in mijn router.
Op mijn domein server (via GetHost) heb ik NIETS aan eventuele records gedaan. De NAS mailserver popped de mails naar zich toe en daarvandaan gaat het met IMAP verder.
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut


DS918+ -> 4x 4TB in RAID5 met 4Gbyte RAM extra (DSM7.2, backup systeem voor PC's)
DS218+ -> 2x 8TB met 4Gbyte RAM extra (DSM 7.2, Mailplus server en client + OpenVPN server)
DS220j -> 1x 8TB + 3TB (DSM7.2)
DS214+ -> 2x 6TB (DSM7.1.1)
DS120j -> 1x 6TB (DSM7.2, off-site backup)

Offline André PE1PQX

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 153
  • Berichten: 1.315
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn Webstee...
Re: 2 vragen: certificaat en gmail blokkade
« Reactie #1 Gepost op: 04 april 2018, 19:45:54 »
Niemand?!?!
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut


DS918+ -> 4x 4TB in RAID5 met 4Gbyte RAM extra (DSM7.2, backup systeem voor PC's)
DS218+ -> 2x 8TB met 4Gbyte RAM extra (DSM 7.2, Mailplus server en client + OpenVPN server)
DS220j -> 1x 8TB + 3TB (DSM7.2)
DS214+ -> 2x 6TB (DSM7.1.1)
DS120j -> 1x 6TB (DSM7.2, off-site backup)

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: 2 vragen: certificaat en gmail blokkade
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2018, 07:47:04 »
Zoals de screenshot al aangeeft komt de naam in het gebruikte certificaat niet overeen.
Hier heb ik ook last van, het vreemde is dat ik dit ook zie op mijn laptop maar niet op mijn pc´s. Volgens mij heeft dat te maken met het in Windows geïnstalleerde certificaat voor het domein.

Het blokkeren van een bericht wat verstuurd wordt aan gmail kan te maken hebben met een verkeerde configuratie van de mailserver. Heb je al geprobeerd een test te doen bij mail-tester.com en mxtoolbox.com?

Wat betreft de beveiliging van de mailserver, heb je de Synology MailPlus Server Administrator's Guide al doorgelezen?
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Offline André PE1PQX

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 153
  • Berichten: 1.315
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn Webstee...
Re: 2 vragen: certificaat en gmail blokkade
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2018, 11:10:33 »
Wat die certificaten betreft: ik heb geen enkele andere certificaat dan dat er standaard in de Syno's verwerkt zit.
De Mailserver is van buitenaf niet bereikbaar (behalve via VPN).
Misschien dat ik eens naar 'let's encrypt' certificering moet kijken?

Ook heb ik bij mijn domein-host niets aan de dns- of MX-records gewijzigt. De MailPlus sever/client pop-ped de mailbox <account>@pe1pqx.eu leeg naar de mailserver en daarvandaan ga ik met IMAP verder. Dit werkt uit de kunst (nu wel).

Zal eens kijken naar die mail-tester.com en mxtoolbox.com wat daar uit komt.

Tot zover eerst bedankt!
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut


DS918+ -> 4x 4TB in RAID5 met 4Gbyte RAM extra (DSM7.2, backup systeem voor PC's)
DS218+ -> 2x 8TB met 4Gbyte RAM extra (DSM 7.2, Mailplus server en client + OpenVPN server)
DS220j -> 1x 8TB + 3TB (DSM7.2)
DS214+ -> 2x 6TB (DSM7.1.1)
DS120j -> 1x 6TB (DSM7.2, off-site backup)


 

Agenda syncen <-> gmail agenda

Gestart door rbootsmanBoard Overige software

Reacties: 11
Gelezen: 1852
Laatste bericht 16 december 2020, 18:22:34
door rbootsman
Aantal vragen

Gestart door ZoekerBoard The lounge

Reacties: 2
Gelezen: 1461
Laatste bericht 23 januari 2018, 15:27:50
door Birdy
Nieuw en vragen over raid configs

Gestart door edwinwebdesignerBoard NAS hardware vragen

Reacties: 14
Gelezen: 3804
Laatste bericht 25 oktober 2014, 18:29:38
door Babylonia
Certificaat op Synlogy NAS met meerdere domeinnamen

Gestart door andrefc101Board Synology DSM algemeen

Reacties: 5
Gelezen: 1448
Laatste bericht 15 september 2019, 16:09:17
door Briolet
certificaat maken

Gestart door HenkGroenBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 5
Gelezen: 1681
Laatste bericht 27 januari 2016, 20:55:04
door HenkGroen