Auteur Topic: trage Cloud Station ShareSync over internet  (gelezen 13192 keer)

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
trage Cloud Station ShareSync over internet
« Gepost op: 05 april 2018, 14:31:06 »
Dag allemaal,

Een paar weken geleden heb ik een nieuwe DS 918+ gekocht die ik op mijn kantoor gebruik. Thuis heb ik een DS 411+II.

De twee DS's wil ik graag synchroniseren - ik ben een zelfstandig ontwerper en werk voornamelijk op het kantoor, maar af en toe werk ik ook thuis en wat ik op zoek naar ben is dus 2-way sync oplossing.

Bij Synology support hebben zij aangeraden om hier Cloud Station Server/Client voor te gebruiken - ik heb het op beide DS's geïnstalleerd (918+ is de server en 411+II is de client) en eerst alles van de oude naar de nieuwe DS met File Station gekopieerd via LAN, wat redelijk snel liep (op zo'n 50-100Mbps).

Maar toen ik de Server in het kantoor heb geplaatst kwam ik achter dat de synchronisatie tussen de twee DS's heel erg traag was - gemiddeld rond de 75Kbps (soms tot 200Kbps) - wat vrijwel zinloos is, omdat ik dagelijks met Photoshop bestanden van honderden MB's werk, en deze duren nu uren (of dagen) om te synchroniseren.

Internet verbinding op beide locaties kan niet het probleem zijn - thuis is het rond 50Mbps DL en 25Mbps UL en op kantoor (glasvezel) 150Mbps DL en 85Mbps UL.

Ik heb overal geprobeerd een oplossing hiervoor te vinden, tot dat ik remote-access aan de support van Synology heb gegeven en zij kwamen erachter dat poort 6690 op beide netwerken gesloten is. Dit vond ik heel raar, omdat ik het op beide routers heb open gezet, maar inderdaad, na het bericht van Synology blijken ze gesloten te zijn.

Synology support hebben verder geen oplossing voor mij kunnen bedenken.

Hierna heb ik alles geprobeerd wat ik ergens op forums (ook voor de specifieke routers - Linksys E4200 thuis, achter Telfort Experia Box v8 in bridge modus, en op kantoor een nieuwe Netgear R7000P) maar helaas lukt het niet en de poorten blijken nog steeds gesloten te zijn.

O.a. heb ik alle apparatuur opnieuw gestart, firewall uitgeschakeld, enz., maar niets lost het op.

Als iemand hier een idee voor heeft hoor ik het graag!

Veel dank alvast en groetjes,
Boco

NB - ik weet dat mijn vraag met meerdere topics te maken heeft, dus ik hoop dat ik het onder het juiste onderwerp heb gezet - als niet mijn excuses hiervoor..
  • Mijn Synology: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7771
  • Berichten: 43.097
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2018, 14:52:37 »
Citaat
Dit vond ik heel raar, omdat ik het op beide routers heb open gezet, maar inderdaad, na het bericht van Synology blijken ze gesloten te zijn.
Om verwarring te voorkomen, we hebben het hier over port forwarding.
M.a.w., je hebt een port 6690 op beide Routers (thuis/werk) forwarded naar het lokale adres van je NASsen (thuis/werk).
Je zegt, ze blijken "gesloten", dus, niet forwarded ?

Daarbij:
- Als het zo is wat Synology Support zegt, dan klopt dat niet echt, omdat je kennelijk WEL verbinding hebt alleen, het is traag.
Citaat
Maar toen ik de Server in het kantoor heb geplaatst kwam ik achter dat de synchronisatie tussen de twee DS's heel erg traag was - gemiddeld rond de 75Kbps (soms tot 200Kbps)

- Als je de Sync start en er is geen contact onderling, dat wordt dit toch gemeld ?

Dus, ik vind het wat verwarrend, wel/niet poorten forwarded.

Betreft: Cloud Station Server/Client.
Wat bedoel je met Cliënt ?
Wat exact heb je geïnstalleerd op welke NAS ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2018, 15:48:20 »
dank voor de snelle reactie en excuses als ik het nier goed had beschreven/geplaatst..

Citaat
Om verwarring te voorkomen, we hebben het hier over port forwarding.
M.a.w., je hebt een port 6690 op beide Routers (thuis/werk) forwarded naar het lokale adres van je NASsen (thuis/werk).
Je zegt, ze blijken "gesloten", dus, niet forwarded ?

ik heb inderdaad poort 6690 op beide router forwarded naar de betreffende DS, maar als ik via http://canyouseeme.org/ of https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ kijk lijken deze niet forwarded te zijn (dit was de reactie van Synology). Als ik trouwens andere poorts op deze websites check (80, 443) zijn ze wel 'open' (dus forwarded?).

Citaat
- Als je de Sync start en er is geen contact onderling, dat wordt dit toch gemeld ?

wat precies bedoel je hiermee? ik vind het in ieder geval ook erg verwarrend   ::)

Citaat
Betreft: Cloud Station Server/Client.
Wat bedoel je met Cliënt ?
Wat exact heb je geïnstalleerd op welke NAS ?

op de DS918+ (werk) heb ik Cloud Station Server geïnstalleerd en op de DS411+II (thuis) heb ik Cloud Station ShareSync geïnstalleerd. Verder niets. 
  • Mijn Synology: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7771
  • Berichten: 43.097
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2018, 16:16:07 »
Citaat
wat precies bedoel je hiermee? ik vind het in ieder geval ook erg verwarrend
Wat ik hiermee bedoel:
Als Cloud Station ShareSync zijn taak gaat uitvoeren (Sync dus), dan moet Cloud Station ShareSync contact hebben met de NAS waarop Cloud Station is geïnstalleerd, is dat niet zo, dan krijg je een error.
Buiten dat, je hebt toch een taak gemaakt ?
Het eerste wat je dan voorgeschoteld krijgt is:



Als je de gegevens van de Remote Cloud Station NAS hebt ingevuld, dan wordt er direct contact gemaakt met de Remote NAS:



om vervolgens een sync map te kunnen kiezen.

M.a.w.:
- je moet contact gehad hebben met de remote NAS, anders heb je geen taak kunnen maken.
- dat port 6690 niet forwarded is (wat Synology dus ook zegt) is dus onzin.

Ik wil alleen maar even uitsluiten dat het geen port forward issue is:
Citaat
Ik heb overal geprobeerd een oplossing hiervoor te vinden, tot dat ik remote-access aan de support van Synology heb gegeven en zij kwamen erachter dat poort 6690 op beide netwerken gesloten is. Dit vond ik heel raar, omdat ik het op beide routers heb open gezet, maar inderdaad, na het bericht van Synology blijken ze gesloten te zijn.

En, http://canyouseeme.org/ of https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ zijn niet betrouwbaar.
Ik heb al zo vaak dat eens getest met verkeerde uitkomsten.
Waar je wel op kunt vertrouwen is het tweede plaatje. ;)

Uiteindelijk is het probleem, dat het allemaal langzaam gaat, toch ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2018, 18:47:53 »
Dank Birdy voor nog een snelle reactie  8)

Citaat
Ik wil alleen maar even uitsluiten dat het geen port forward issue is:

Oké, duidelijk, maar toch vind ik het een beetje vreemd - in het begin wist ik namelijk niet dat ik iets met poort 6690 moest doen, maar ook zonder het forwarden van deze poort werkte de synchronisatie wel (zoals in de stappen in jou plaatjes). Alleen was de snelheid erg traag en vandaar dat ik op zoek naar een oplossing ging. Toen pas kwam ik achter dat ik voor Cloud Station poort 6690 moet forwarden, maar zoals beschreven heeft het geen verschil gemaakt (wat de snelheid betreft in ieder geval).

maar dan zitten wij inderdaad met:
Citaat
Uiteindelijk is het probleem, dat het allemaal langzaam gaat, toch ?

inderdaad  :(

Heb je hier wel een idee voor?

Groetjes,
Boco
  • Mijn Synology: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7771
  • Berichten: 43.097
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2018, 21:00:24 »
Ok.....hoe heb je de verbinding gemaakt m.a.w., wat heb je ingevuld in mijn print screen1 eerste veld ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #6 Gepost op: 05 april 2018, 21:15:56 »
QuickConnect ID (ik heb het eerst met ddns geprobeerd, maar dat ging niet)

En ik heb inmiddels nog even deze gevonden en gedownload: https://www.solarwinds.com/free-tools/port-scanner/ - het werkt lokaal en schijnt vertrouwbaar te zijn - en het geeft aan dat poort 6690 'closed' is (ik ben nu thuis - morgen kan ik het ook op het werk checken). Misschien heeft het toch iets hiermee te maken?

  • Mijn Synology: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7771
  • Berichten: 43.097
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #7 Gepost op: 05 april 2018, 21:26:46 »
QC is leuk, dan heb je geen port forwarding nodig (mag wel/hoeft niet), dat zou kunnen verklaren dat je WEL een verbinding hebt !
Echter, QC loopt over een Relay Server van Synology en, wil wel eens traag zijn (meningen verschillen hierover).

Citaat
ik heb het eerst met ddns geprobeerd, maar dat ging niet
Ahh...test nu eens met het Externe IP-adres van de remote Router, i.p.v. QC.
Als DAT ook niet lukt, dan heb je poort 6690 niet goed forwarded.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #8 Gepost op: 06 april 2018, 12:21:02 »
dank Birdy!

Citaat
QC is leuk, dan heb je geen port forwarding nodig (mag wel/hoeft niet), dat zou kunnen verklaren dat je WEL een verbinding hebt !
Echter, QC loopt over een Relay Server van Synology en, wil wel eens traag zijn (meningen verschillen hierover).

wat zou dan een betere/snellere optie kunnen zijn?

Citaat
Ahh...test nu eens met het Externe IP-adres van de remote Router, i.p.v. QC.
Als DAT ook niet lukt, dan heb je poort 6690 niet goed forwarded.

hmm.. hoe/waar vind ik het externe ip-adres van die router?

En ik zit trouwens nu op kantoor en zat weer naar die Port Scanner te kijken - hier geeft ie aan dat 6690 TCP wel forwarded is - maar dan snap ik niet waarom het op de andere router niet zo is (als het in ieder geval klopt) - port-forwarding op de Linksys is namelijk erg simpel en ik heb het voor meerdere dingen gedaan, dus het moet gewoon werken..?

  • Mijn Synology: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7771
  • Berichten: 43.097
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #9 Gepost op: 06 april 2018, 12:56:04 »
Citaat
hmm.. hoe/waar vind ik het externe ip-adres van die router?
Op locatie kijken met https://whatismyipaddress.com/


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #10 Gepost op: 06 april 2018, 13:21:16 »
Citaat
Op locatie kijken met https://whatismyipaddress.com/

oké! ga ik vanavond doen als ik weer thuis ben.

En verder een gedachte over de ontdekkingen via Port Scanner?

Groetjes!
  • Mijn Synology: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7771
  • Berichten: 43.097
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #11 Gepost op: 06 april 2018, 14:06:55 »
Je moet https://whatismyipaddress.com/ wel doen aan de kant waar je backup heen gaat, dat is toch niet thuis maar op je werk?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #12 Gepost op: 06 april 2018, 14:29:24 »
Citaat
Je moet https://whatismyipaddress.com/ wel doen aan de kant waar je backup heen gaat, dat is toch niet thuis maar op je werk?

oeps, ja, je had gelijk :)

MAAR als ik dan naar Cloud Station ShareSync ga en Manage > Edit Connection kies kan ik alleen maar het wachtwoord wijzigen - gebruikersnaam en server zijn grijs en kunnen niet geedit worden.. Of moet ik dan Manage > Unlink kiezen en alles opnieuw invullen?
  • Mijn Synology: DS918+

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #13 Gepost op: 06 april 2018, 14:40:03 »
Maar ik ga er toch vanuit dat je op afstand bij die nas kunt? Volgens mij kun je dat IP adres in sommige logfiles vinden.

En anders in je account by Synology. Bij DDNS toegang wordt daar in elk geval ook je IP adres vastgehouden. Of dat ook bij QC is weet ik niet.

Anders toch wachten totdat je op die locatie bent.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7771
  • Berichten: 43.097
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #14 Gepost op: 06 april 2018, 15:05:06 »
Citaat
Of moet ik dan Manage > Unlink kiezen en alles opnieuw invullen?
Inderdaad, je zal een nieuwe taak moeten maken en weer (her)koppelen met de eerder gemaakte backup.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11


 

DS410j trage overdrachtssnelheid

Gestart door MJS73Board NAS hardware vragen

Reacties: 12
Gelezen: 3311
Laatste bericht 17 januari 2015, 20:09:00
door MJS73
Trage download met DS212j

Gestart door OmisysBoard SABnzbd (usenet)

Reacties: 0
Gelezen: 1371
Laatste bericht 28 augustus 2012, 16:04:43
door Omisys
Trage Nas

Gestart door Dr.BenBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 261
Laatste bericht 01 juli 2023, 16:03:20
door Birdy
Trage inlog remote

Gestart door Remon1979Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 0
Gelezen: 1099
Laatste bericht 30 oktober 2015, 15:43:39
door Remon1979
Zeer trage webif na cold boot

Gestart door zakhooiBoard Synology DSM 5.2

Reacties: 20
Gelezen: 4747
Laatste bericht 13 oktober 2015, 15:27:21
door Birdy