Auteur Topic: NAS back-up naar 2 USB Sticks met Hyperbackup  (gelezen 1096 keer)

Offline p.lankhaar

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 44
NAS back-up naar 2 USB Sticks met Hyperbackup
« Gepost op: 12 juli 2018, 14:50:32 »
Wij hebben een NAS op de zaak die onder andere gebruikt wordt als gegevens opslag.
Om ervoor te zorgen dat de gegevens van het apparaat ook nog een keer dubbel als back-up buiten het pand aanwezig zijn, heb ik 2 USB sticks gekocht die ik keer op keer wissel.

Zo zit er dus altijd een USB stick in het apparaat, en de tweede ligt bij mij thuis.
Helaas lukt het mij maar niet om deze 2 USB sticks aan één en dezelfde taak te koppelen. Ik zit dus nu noodgedwongen met 2 taken in de Hyperbackup. Waarbij ik dus elke dag de melding krijg dat er één van de twee taken mislukt is.
Is het mogelijk om allebei de USB sticks aan één en dezelfde taak te koppelen?

Dat is niet het enige. Als ik de USB stick eruit trek, krijg ik ook de melding dat het medium niet juist uitgeworpen is. Nu kan ik bij het instellen van de back-up ervoor kiezen om het medium uit te laten werpen, maar als ik dan een paar dagen niet wissel, wordt er ook niet geback-upt.

Zou ik het zo in kunnen stellen dat de 2 USB sticks op één en dezelfde taak automatisch de back-up uitvoeren, waarbij ik ook ´straffeloos´ kan wisselen tussen USB stick-1 en USB stick-2?

Gemarkeerd als beste antwoord door p.lankhaar Gepost op 13 juli 2018, 01:52:03

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1446
  • Berichten: 6.038
Re: NAS back-up naar 2 USB Sticks met Hyperbackup
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2018, 14:55:00 »
- Je mag de USB stick er nooit zo maar uittrekken, die moet je via DSM eerst "uitwerpen" (of door de backup). Als je hem er zo maar uittrekt heb je de kans dat de USB stick uiteindelijk niet te lezen is. Met andere woorden: geen backup.

- Waarom stel je de schedule van de backup taak niet zodanig in dat hij om de andere dag loopt? Dus alleen op de dagen dat de USB stick daadwerkelijk geplaatst is?

- Aan 1 taak twee doelen koppelen is niet mogelijk.


 

Snelheid kopi:eren van DS210J naar DS213+

Gestart door rogierpBoard File Station

Reacties: 0
Gelezen: 1229
Laatste bericht 22 november 2012, 13:31:04
door rogierp
Is er een app die de Nas video's naar Apple tv3 streamt

Gestart door SynodaveBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 0
Gelezen: 2122
Laatste bericht 06 januari 2013, 13:59:53
door Synodave
m2ts bestanden streamen naar tv.

Gestart door HeavyDBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 4
Gelezen: 4028
Laatste bericht 08 september 2010, 14:14:18
door HeavyD
vanaf windows naar root DS207+

Gestart door AnonymousBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 2
Gelezen: 1630
Laatste bericht 04 februari 2009, 23:50:11
door Anonymous
2x Hd154ui naar 1x HD154ui en 1x HD155ui?

Gestart door SpanxBoard NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 1136
Laatste bericht 13 augustus 2011, 07:05:46
door Spanx