Auteur Topic: Mail wordt niet binnengehaald  (gelezen 10933 keer)

Offline Eddiexbmw

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 71
  • -Ontvangen: 40
  • Berichten: 353
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #15 Gepost op: 16 augustus 2018, 15:59:48 »
Kun je met je credentials wel inloggen op de webmail van interip?

je zou als test een gmail account kunnen aanmaken, deze vervolgens aan je mail koppelen.
Als dit dan werkt, dan is het de combinatie met interip (je ip zou daar ook geblokt kunnen worden)
Als dit niet werkt, dan zit waarschijnlijk aan de nas kant.
  • Mijn Synology: DS920+
  • HDD's: 4 x WD40EFRX
  • Extra's: RT2600 + 3 x MR2200

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2018, 16:16:23 »
Ja, ik kan gelukkig wel inloggen op de webmail van interIP, zodoende weet ik ook dat er voldoende mail is.
Ik heb altijd al problemen gehad zodra ik meer dan één account in Mailstation plaatste (er werd altijd maar één binnen gehaald).

Heb dus nu alle accounts verwijderd en alleen gmail toegevoegd. Maar ook daarvan wordt niets binnen gehaald....
Het zit 'm dus ergens in een instelling in de NAS?
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2018, 16:17:57 »
Als het na eer reset niet werkt, lijkt het me aan de netwerkinstellingen te liggen en niet aan mailstation o.i.d.

Kun je wel andere dingen ophalen van het internet? b.v. dsm updates zien?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #18 Gepost op: 17 augustus 2018, 00:15:07 »
Ehh... Als je bedoeld bij in het configuratiescherm "Bijwerken en herstellen" kan ik daar zien dat ik de meest recente versie van DSM heb, ook na het klikken op controleren op Updates.  Ik heb net ook een package geupdate, en dat ging goed. Dus ja, ik heb internetverbinding via mijn NAS.
Of bedoel je wat anders?
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Basalt

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 128
  • -Ontvangen: 121
  • Berichten: 617
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #19 Gepost op: 17 augustus 2018, 20:02:53 »
Heb je de nas al eens opnieuw opgestart?
Zie je onder Broncontrole->Proces wel fetchmail staan? (die haalt e-mail op met POP3)
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x WD Red Plus 8TB
  • Extra's: DSM 7.2
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on - Stairway To Heaven

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #20 Gepost op: 17 augustus 2018, 23:17:00 »
Al een paar keer, geen resultaat. \
Ik zie daar geen Fetchmail staan bij Broncontrole...
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #21 Gepost op: 18 augustus 2018, 00:09:16 »
Ik pop maar 1x per week. Ook dan blijft Fetchmail bij de processen staan. (In slaapstand). Lijkt erop dat pop niet goed ingesteld is.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #22 Gepost op: 18 augustus 2018, 12:43:09 »
Die staan goed. Daar heb ik sinds de reset en update van mailstation en -server niets aan veranderd.
Haal je dan maar één keer per week je mail binnen?? :o
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #23 Gepost op: 18 augustus 2018, 13:01:00 »
Dat is een oud mail account waar nog maar 1x per maand een nieuwsbrief naar toe gaat. Wel mijn eerste mailadres dat ik ergens rond 1992 gekregen heb. (> 25 jaar oud) De gemiddelde Nederlander kende het woord internet toen nog niet eens. Uit nostalgie laat ik die nieuwsbrief daar nog steeds naar toe gaan.

Actieve mail accounts benader ik liever via IMAP. Dat reageert direct op nieuwe mail omdat de cliënt via een constant actieve verbinding te horen krijgt als er iets nieuws is. Je bent dan niet afhankelijk van de update frequentie bij POP.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #24 Gepost op: 18 augustus 2018, 14:18:10 »
Je zou kinnen proberen om fetchmail met de hand te starten door met ssh in te loggen en dat het volgende inte voeren:

sudo /volume1/@appstore/MailStation/bin/fetchmail
Normaal zou dit bij booten van de nas moeten gebeuren.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Basalt

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 128
  • -Ontvangen: 121
  • Berichten: 617
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #25 Gepost op: 18 augustus 2018, 20:42:25 »
Ik gebruik al jaren Mail Relaxer, een door mijzelf gemaakte package dat de mail processen stopt als ze niet meer nodig zijn, en weer start zodra dat wel nodig is. Hierdoor kan de nas weer hibernaten. Zie: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=32&t=70461
Je zou dat ook eens kunnen proberen, werkt goed onder DSM 5.2, niet getest op DSM 6.
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x WD Red Plus 8TB
  • Extra's: DSM 7.2
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on - Stairway To Heaven

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #26 Gepost op: 31 augustus 2018, 21:47:05 »
Je zou kinnen proberen om fetchmail met de hand te starten door met ssh in te loggen en dat het volgende inte voeren:

sudo /volume1/@appstore/MailStation/bin/fetchmail
Normaal zou dit bij booten van de nas moeten gebeuren.

Sorry een kleine anderhalf week op vakantie geweest, probleem echter nog steeds aanwezig.
Mijn kennis gaat tot zover en niet verder. Met SSH inloggen? Hoe doe ik dat en waar voer ik die code in?

Alvast bedankt!
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7768
  • Berichten: 43.094
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #27 Gepost op: 31 augustus 2018, 21:52:53 »
Citaat
Met SSH inloggen?
Zie hier, onder hoofdstuk: "DSM6 en hoger: Wil je alleen PuTTY (CLI: Linux/DSM kennis vereist)"

De code kopiëren en met rechtermuisknop in PuTTY plakken, hierna <enter> geven.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #28 Gepost op: 05 september 2018, 21:50:31 »
Bedankt Birdy voor je reactie.
Het was even puzzelen (poortnummer in Putty kwam niet overeen met dat in het configscherm van mijn NAS), maar het is gelukt. Althans: om het commando te plakken. Het resultaat in Putty is echter:

fetchmail: WARNING: Running as root is discouraged.
fetchmail: no mailservers have been specified.
admin@DiskStation:~$ fetchmail: WARNING: Running as root is discouraged.
-sh: fetchmail:: command not found
admin@DiskStation:~$ fetchmail: no mailservers have been specified.
-sh: fetchmail:: command not found

Klopt de code wel?
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline langetopper

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 138
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #29 Gepost op: 05 september 2018, 21:56:13 »
Hier hetzelfde probleem, echter met mailplus.
Had een ticket bij synology opgezet en het probleem is verholpen...

Het probleem zat hem bij mij in de cloud sync.
Hier deed ik de complete mailplus dir encrypted sync met een online data-opslag. Volgens synology zorgt de encryptie ervoor dat fetchmail niet meer werkte. Dit is verholpen en heb de sync taak verwijderd.
  • Mijn Synology: DS1517+


 

VERPLAATST: Geen mail meer na update Airport Extreme

Gestart door BrioletBoard Mail Station

Reacties: 0
Gelezen: 1676
Laatste bericht 26 juni 2017, 23:37:36
door Briolet
Mail via POP3 binnehalen van Ziggo, intern doorverwijzen via IMAP

Gestart door FreaankBoard Mail Station

Reacties: 2
Gelezen: 3139
Laatste bericht 03 november 2018, 20:41:51
door Briolet
VERPLAATST: E-mail via Thunderbird met DS218+

Gestart door BirdyBoard The lounge

Reacties: 0
Gelezen: 946
Laatste bericht 01 februari 2020, 09:35:06
door Birdy
Mail instellen

Gestart door jordi1206Board Mail Server

Reacties: 1
Gelezen: 3716
Laatste bericht 12 mei 2014, 22:19:36
door richard79
Mail via Lan

Gestart door Marc1973Board Mail mods

Reacties: 12
Gelezen: 6109
Laatste bericht 13 februari 2013, 22:06:58
door Marc1973