Auteur Topic: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen  (gelezen 5347 keer)

Offline hankheen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Gepost op: 17 september 2018, 09:58:30 »
Hi,

Ik loop tegen een vervelend probleem aan, en het lijkt wel alsof ik de enige ben - want niets over te vinden. Of het moet aan mijn manier van zoeken liggen.

Het probleem is het volgende. Ik sync mijn hele Google Drive account (ca. 750GB) met mijn Nas. Al jaren. En dat ging altijd goed. Echter zijn er nu bepaalde mappen die hij niet goed synct. Cloud sync zegt dat hij bijgewerkt is; maar op mijn Nas staan bestanden die niet in mijn Google Drive zitten.

- Heb de synchronisatierichtingsinstellingen op bidrectioneel staan.
- Er zijn geen bestand filters ingesteld.
- Alle Google drive mappen zijn geselecteerd in de takenlijst.

Ik probeer op de een of andere manier Cloud Sync te forceren die bepaalde mappen te controleren en dan te laten syncen door bijvoorbeeld alle Drive mappen uitteschakelen en alleen de betreffende map aan te vinken in de takenlijst. Het lijkt wel alsof het de grotere bestanden betreft die niet gesynct worden.Ik heb in iedergeval twee voorbeelden van grotere bestanden die wel op de Nas staan, maar niet in Google dive. (>250MB). Als ik een test bestandje in de betreffende Google Drive map plaats (geupload via de drive webomgeving) wordt die zonder problemen rechstreeks naar mijn Nas gesynct.  Andersom werkt een test bestand ook prima.

Bij de instellingen van Cloud Station heb ik geen filters op bestandsgrootte staan (0MB).

Heeft iemand een suggestie of nog beter: een oplossing?
  • Mijn Synology: DS213J

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1444
  • Berichten: 6.036
Re: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2018, 10:08:39 »
Heb je onder DSM al even bij de help van CloudSync gekeken? Daar staat in de note een aantal condities waaraan een file moet voldoen om gesynchroniseerd te worden. Bepaalde bestandsnamen zijn niet toegestaan.

Ik heb zelf een keer een soortgelijk probleem gehad met OneDrive. Ik heb toen de connectie in CloudSync verwijderd en opnieuw ingesteld en dat verhielp het probleem. Hij bouwt dan de synchronisatie-database voor de connectie opnieuw op.


Offline hankheen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2018, 10:21:03 »
Dank voor je snelle antwoord. Ik had daar inderdaad ook gekeken. Bestandsnaam is vergelijkbaar met andere bestanden in dezelfde map, dus zie geen reden dat dat de oorzaak zou zijn. Heb er inderdaad ook al aangedacht om de koppeling te verbreken en opnieuw aan te maken. Moet zeggen dat  ik daar wat huiverig voor ben, gezien de grote hoeveelheid files en dat ik zoals het nu lijkt Cloud sync niet helemaal kan vertrouwen. Als ik de koppeling verbreek, kan ik er dan voor kiezen de bestanden lokaal (op de Nas) te laten staan?
  • Mijn Synology: DS213J

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1444
  • Berichten: 6.036
Re: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2018, 10:40:29 »
Mijn ervaring is dat hij de lokale bestanden op de NAS en de bestanden in de cloud gewoon laat staan. Als je de verbinding dan opnieuw legt gaat hij  alle lokale bestanden op de NAS en in de Cloud met elkaar vergelijken en alleen de ontbrekende synchroniseren.

Offline Mr.Hoek

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 74
  • Denken is doen
Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2018, 19:51:02 »
Als je de niet gesyncte bestanden in een andere map plaatst, worden ze dan wel gesyned?
Wat zijn de eigenschappen van het bestand (hidden, system, readonly, oid). Staat toevallig ook de ‘internet’ aanduiding als eigenschap, misschien dat de sync daar op hikt. (Ik gis maar even een eind weg hoor).
  • Mijn Synology: DS413j
  • HDD's: 3x WD30EFRX
  • Extra's: RAID 5
M.v.g.

Ronald

Offline hankheen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #5 Gepost op: 17 september 2018, 23:15:31 »
Vandaag de koppeling verbroken (data blijft inderdaad lokaal staan), en daarna weer opnieuw opgezet. Daarna laten voor wat het is, en zojuist weer naar gekeken. Cloud Sync geeft aan dat alles gescynchroniseerd is. Dezelfde bestanden verschijnen echter niet online in Google Drive.

Daarna het bestand verplaatst naar een andere map. Ook daar gebeurde niets. Toen in diezelfde map een test mapje + bestandje aangemaakt. Werd instant geupload.

@Mr.Hoek, dank voor het meedenken.
Citaat
Wat zijn de eigenschappen van het bestand (hidden, system, readonly, oid). Staat toevallig ook de ‘internet’ aanduiding als eigenschap, misschien dat de sync daar op hikt.


Doel je op eigenschappen die ik in DSM kan inzien? Want daar vindt ik weinig eigenschappen. Ik zie niets raars in ieder geval. Werk zelf met een Linux Mint systeem, maar het systeem kan geen rechten bepalen van bestanden die op de NAS staan.

Zojuist in File Station het bestand naar ZIP gecomprimeerd. En die wordt op dit moment instant geupload.

Dus blijkbaar iets bestands specifiek. De twee bestanden waarvan ik weet dat ze niet uploaden zijn beide (voor wat het waard is) filmpjes gemaakt met een editor op Android. MP4 bestanden om precies te zijn.

- File naam bestaat uit cijfers + spatie + tekst.mp4
- 232 Mb
- Ik ben ingelogd met een admin account
- Ik heb lees- en schrijfrechten voor het bestand.
- Ik heb duizenden bestanden met een zelfde soort naam (bv 00000000000000 tekst.jpg - allemaal foto en film bestanden) die altijd prima synchroniseerden.

Toch maar eens een testjes gedaan.

Wat hij niet upload:
20180917225421.png
20180917225421 test.png
20180917225421.jpg
20180917225421 test.txt
test.pdf

Wat wel upload:
Dit is een test (leeg tekst file)
20180917225421 test.zip

Geen idee wat hier ten grondslag aan ligt. Ik heb gekeken bij bestandsfilters. Daar is niets aangevinkt, behalve de optie 'Andere'. Echter staan er geen uitzonderingen onder. Dat heb ik vanmiddag bij de setup ook niet ingesteld.

Alle sugesties zijn welkom   ;D
  • Mijn Synology: DS213J

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2018, 23:48:14 »
Kan het zijn dat je een file "test.pdf" en "test.PDF" hebt. Linux is case sensitive en ziet dit als twee verschillende files. Ik weet alleen niet hoe drive hier op reageert.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Mr.Hoek

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 74
  • Denken is doen
Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #7 Gepost op: 18 september 2018, 06:58:28 »
Kan het zijn dat je een file "test.pdf" en "test.PDF" hebt. Linux is case sensitive en ziet dit als twee verschillende files. Ik weet alleen niet hoe drive hier op reageert.

Dat is ook een goede... want volgens mij werken zo’n beetje alle cloud syncs met niet hoofdlettergevoelige bestanden (test.pdf = Test.PDF)
  • Mijn Synology: DS413j
  • HDD's: 3x WD30EFRX
  • Extra's: RAID 5
M.v.g.

Ronald

Offline Mr.Hoek

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 74
  • Denken is doen
Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #8 Gepost op: 18 september 2018, 07:08:43 »
Doel je op eigenschappen die ik in DSM kan inzien? Want daar vindt ik weinig eigenschappen. Ik zie niets raars in ieder geval. Werk zelf met een Linux Mint systeem, maar het systeem kan geen rechten bepalen van bestanden die op de NAS staan.

Ik werk zelf met Windows. Via SMB kun je de eigenschappen (bestandsattributen zien). Eén van deze attributen is ‘archiveren’ waar de sync dan naar kijkt, welke dan wordt gezet bij verplaatsen/kopiëren van het bestand. In DSM kan ik die eigenschappen niet zien...
  • Mijn Synology: DS413j
  • HDD's: 3x WD30EFRX
  • Extra's: RAID 5
M.v.g.

Ronald

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1444
  • Berichten: 6.036
Re: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #9 Gepost op: 18 september 2018, 08:34:31 »
Heb je al eens geprobeerd zelf deze bestanden via de computer te uploaden naar Google Drive? Mogelijk krijg je dan een melding van Google Drive waarom het niet mogelijk is om het bestand te uploaden.

Offline hankheen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2018, 10:29:05 »
Goedemorgen! Allereerst dank voor de suggesties.

Wat betreft de bestandsnamen in kleine/hoofdletters.
- Ik heb geen dubbele bestandsnamen in de betreffende mappen zitten. Heb het getest met 20180917225421 TEST.JPG. Ook dit bestand wordt niet geupload.
- Daarnaast staan de bestanden op de NAS (wat uiteindelijk ook een Linux systeem is, maar weet niet hoe Synology met bestandsnamen met hoofd/kleine letters werkt) en niet op mijn Lokale Linux computer (hoewel daar ook een aantal van dezelfde type bestanden naar toe wordt gesynct vanuit Google drive via het programma Insync - wat overigens zonder problemen werkt)

Zojuist het betreffende bestand via de online drive omgeving geupload naar de map warvan het al de bedoeling was, dat werkt zonder problemen.
Daarna het bestand maar eens op de NAS verwijderd om te kijken of hij het bestand dan wel de andere kant op synct (dus download naar de NAS). Ook dat doet hij niet.

Het blijft nog een mysterie tot dus ver.
  • Mijn Synology: DS213J

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1444
  • Berichten: 6.036
Re: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2018, 11:09:02 »
Als je dat wilt zou je zo'n bestand naar mij toe kunnen sturen. Dan wil ik vanavond wel even testen of het met mijn Google Drive sync wel werkt.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7769
  • Berichten: 43.097
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #12 Gepost op: 18 september 2018, 11:16:47 »
Doe eens het volgende:

Ga naar Hoofdmenu > Ondersteuningscenter > Ondersteuningsservice en laat een Logboek genereren van alleen Cloud Sync:

42126-0

De file debug.dat wordt gedownload op je PC.
Deze file kan je gewoon unzippen.
Ga daarna naar: C:\<de directory waar je debug.dat uitgepakt hebt>\debug\CloudSync\var\log\cloudsync
En check de file daemon.log of je daar het probleem (fout meldingen of zo) kunt vinden.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline hankheen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #13 Gepost op: 18 september 2018, 12:48:17 »
Goed idee van de logfiles Birdy, thanks. Ik heb een rapport gedraaid, nu moet ik even de tijd vinden om daar goed naar te kijken.

@Hofstede. Wellicht een interessante test. Hoewel ik niet gelijk happig ben om wadloop filmpjes van mij en mijn vriendin op te sturen ;-) Ik zou natuurlijk een test filmpje kunnen maken die waarschijnlijk hetzelfde probleem heeft. Ik ga mij eerst even in het rapport verdiepen om te kijken of dat wat oplevert.

Ben de komende dagen wat drukker. Het kan mogelijk een paar dagen duren voordat ik tijd heb. Thanks voor al jullie input in ieder geval!
  • Mijn Synology: DS213J

Offline hankheen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Cloud Sync synct niet alle Google drive mappen
« Reactie #14 Gepost op: 24 september 2018, 09:28:14 »
Beste allemaal. Het probleem is opgelost. Dankzij het logboek kwam ik er achter dat er achter dat er toch iets moest zijn met een bestandsfilter. Maar dat ha dik toch gecontroleerd? Ik filterde niets! Jawel dus. Een kwestie van goed lezen.  :S

42193-0

Alles was uitgevinkt. En toen ik daar naar gekeken had vorige week las ik te snel en dacht blijkbaar dat aangevinkte items werden gefilterd. Nu kan ik een relaas houden over dat ik dit op deze manier niet heel logisch vindt. Ik zou zeggen standaard filter je niets, totdat je aangeeft (aanvinkt) dat je wel iets wilt filteren. Maar uiteindelijk ben ik toch echt de gene die niet goed heeft gelezen.

Dank jullie voor de input, opgelost dankzij het logboek rapport.
  • Mijn Synology: DS213J


 

Cloud Station Synchronisatie blijft steeds vast hangen

Gestart door synologyuserBoard Cloud Station Client

Reacties: 3
Gelezen: 3118
Laatste bericht 19 februari 2016, 18:13:38
door synologyuser
cloud station gedeelde backupmap ontbreekt

Gestart door JSAABoard Cloud Station & Drive

Reacties: 2
Gelezen: 1310
Laatste bericht 29 juli 2016, 22:46:44
door Birdy
DSM 4.3 en Symform Cloud Backup

Gestart door hansiedownBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 2041
Laatste bericht 18 september 2013, 19:42:02
door hansiedown
synchroniseren alleen naar cloud

Gestart door hassie54Board Cloud Station & Drive

Reacties: 4
Gelezen: 2422
Laatste bericht 25 september 2014, 22:38:28
door hassie54
Probleem met Cloud Station Server

Gestart door srna513006Board Cloud Station & Drive

Reacties: 6
Gelezen: 1389
Laatste bericht 28 september 2019, 22:04:18
door Briolet