Auteur Topic: Mailserver achter VPN van ExpressVPN  (gelezen 1652 keer)

Offline Whitehawk1967

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 15
Mailserver achter VPN van ExpressVPN
« Gepost op: 22 september 2018, 10:28:22 »
Ik heb al 2 jaar probleemloos een mailserver draaien op mijn synology DS214play, ongeacht waar ik ook ben , mijn mail is altijd toegankelijk. Ik heb meerdere e-mailadressen van verschillende domeinen waarvan ik de mail allemaal doorstuur naar mijn eigen mailserver. Ook gebruik ik DSPhoto om direct mijn fotos (via een willekeurige wifi) te uploaden naar de NAS
Nu heb ik sinds kort een VPN account bij expressVPN, werkt verder prima de mail word ook opgehaald door de mailserver, maar daarna gaat het mis, ik kan de mail niet van de mailserver zien zodra ik buiten het eigen netwerk ben, dus via 4g wat mijn telefoon betreft, of in de praktijk van mijn vrouw op een andere locatie. Ik ben er achter dat dit door de VPN komt en dat is ook min of meer de functie van een VPN.
Bestaat er een manier om dit te omzeilen, want de NAS is niet meer te benaderen van buitenaf. Ook de ingebouwde DDNS werkt niet. en de fotos zijn via DSPhoto niet meer te openen.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is,
E

PS.  ExpressVPN heeft geen oplossing hiervoor
  • Mijn Synology: ds214play
  • HDD's: 2 x 3TB

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2627
  • Berichten: 16.277
Re: Mailserver achter VPN van ExpressVPN
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2018, 11:06:37 »
Een mailserver achter een VPN zetten lijkt me ook zinloos. Zonder vpn is je huisadres het toegangspunt, met vpn is dat de vpn server. Mailverkeer tot aan het toegangspunt blijft net zo veilig/onveilig in beide situaties.

Het blijft een kwestie van forwarden van de goede poorten. Maar dat is iets wat ExpressVPN moet uitleggen hoe dat bij hen werkt. En denk eraan dat het MX record nu naar ExpressVPN moet wijzen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Ben(V)

  • Gast
Re: Mailserver achter VPN van ExpressVPN
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2018, 11:23:04 »
Dat forwarden is afhankelijk van je VPN provider sommigen geven je een vast ipadres en die hebben meestal ook port forwarding mogelijkheden en anderen geven je een roulerend ipadres en die hebben dan ook geen port forwarding mogelijkheden.

Maar zoals @Briolet al zei, is een mailserver via een VPN laten lopen een beetje zinloze aangelegenheid.

Offline Whitehawk1967

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 15
Re: Mailserver achter VPN van ExpressVPN
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2018, 11:30:13 »
Ik heb de vpn om een andere reden, de mailserver hoeft van mij niet achter de vpn, maar ja vpn op de router betrekt alles achter de router zoals televisie, mediabox en andere pc's ook de NAS met mijn mailserver.
MX instellingen en dergelijke hebben hier niets mee te maken omdat alle mail al bezorgd word bij de mailserver op de NAS, ik kan er alleen buiten mijn privenetwerk niet meer bij.
  • Mijn Synology: ds214play
  • HDD's: 2 x 3TB

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2627
  • Berichten: 16.277
Re: Mailserver achter VPN van ExpressVPN
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2018, 11:45:33 »
Vanaf je externe adres moet je altijd alles forwarden tot je uiteindelijke apparaat. Bij een vpn is je externe adres de vpn provider. En als je van buiten toegankelijk wilt blijven, ga ik ervan uit dat forwarden bij die provider kan, want anders had je die nooit genomen.

Alleen bij QC is forwarden niet nodig, omdat die van binnen uit een verbinding opzet en open houdt richting de Synology servers.

MX instellingen en dergelijke hebben hier niets mee te maken omdat alle mail al bezorgd word bij de mailserver op de NAS,

Klopt niet. Sommige maiservers gebruiken het A record om mail af te leveren, als er geen MX record is. Maar lang niet allemaal. Zonder MX record kan echt niet alle mail afgeleverd worden.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Whitehawk1967

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 15
Re: Mailserver achter VPN van ExpressVPN
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2018, 12:11:28 »
Bij mij werkt dit inmiddels al 2 jaar zonder problemen en zonder MX of A records aan te passen.

Ik heb bij vpn geen rekening gehouden met port forwarding, dat is een stap die ik nu moet gaan nemen dus, expressvpn ondersteund dat niet. Gelukkig hanteren ze een 30 dagen geld terug beleid, dus dat is geen probleem.
Weet jij een VPN provider die port forwarding wel ondersteund?
  • Mijn Synology: ds214play
  • HDD's: 2 x 3TB



 

Geheugen gebruik Mailserver Plus

Gestart door André PE1PQXBoard Mailplus server en client

Reacties: 17
Gelezen: 4405
Laatste bericht 27 december 2018, 20:33:29
door André PE1PQX
installeren mailserver

Gestart door brassieBoard Mail Station

Reacties: 2
Gelezen: 2029
Laatste bericht 01 september 2011, 00:14:55
door cyrus1977
Mailserver met UPC en Outlook

Gestart door RobbieTBoard Mail Station

Reacties: 3
Gelezen: 3498
Laatste bericht 11 september 2013, 21:39:13
door RobbieT
mail hangt in MailServer

Gestart door bvooijenBoard Zarafa

Reacties: 5
Gelezen: 3641
Laatste bericht 12 januari 2015, 10:24:03
door Richard67
Backup Mailserver met Hypervault

Gestart door WRD FrankBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 0
Gelezen: 1154
Laatste bericht 03 oktober 2016, 20:47:32
door WRD Frank