Auteur Topic: CalDAV werkt niet : iOS12 en OS X Mojave probleem?  (gelezen 14584 keer)

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 125
  • Berichten: 1.655
Re: CalDAV werkt niet : iOS12 en OS X Mojave probleem?
« Reactie #45 Gepost op: 09 oktober 2018, 18:55:24 »
Heb je de nieuwe IOS versie, en calendar versie al gedownload? Beetje geluk is het probleem opgelost.
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.771
Re: CalDAV werkt niet : iOS12 en OS X Mojave probleem?
« Reactie #46 Gepost op: 09 oktober 2018, 18:56:11 »
Ha, niet gezien. Straks proberen.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.771
Re: CalDAV werkt niet : iOS12 en OS X Mojave probleem?
« Reactie #47 Gepost op: 12 oktober 2018, 08:57:18 »
Voor zover ik kan zien helpt het niet.

Ondertussen werkt het met SSL, voor zowel de gewone oude agenda, alsook de nieuwe Calendar.
Blijkbaar kan je beiden naast elkaar gebruiken.
Ik heb wel iets vreemd gezien. Als ik op m'n iPhone een (test)account met Calendar verwijder, verwijdert hij ook automatisch het ander oude CalDAV account.
Joost mag weten waarom.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: CalDAV werkt niet : iOS12 en OS X Mojave probleem?
« Reactie #48 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:44:23 »
Je kan ze in principe naast elkaar gebruiken omdat het twee geheel onafhankelijke dingen zijn op de nas.

Een cliënt kan wel roet in het eten gooien. b.v. omdat hij ziet dat je voor beiden de zelfde server url en dezelfde accountnaam gebruikt. Soms kun je die tweede dan toch niet aanmaken. Dat hij pas bij het verwijderen ook die 2e verwijderd is wel vreemd. Als hij het als één ziet, had hij bij de aanmaak moeten klagen.

Ik gebruikte "webdav.mijndomein.nl" voor het ene account en "dsm.mijndomein.nl" voor het andere account. Dat ziet de client wel als twee verschillende servers en heb je geen probleem met twee naast elkaar.

NB. Alleen verschillende poorten is niet genoeg voor de cliënt om dit als twee verschillende accounts te zien.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: CalDAV werkt niet : iOS12 en OS X Mojave probleem?
« Reactie #49 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:05:41 »
[off topic]
Soms worden data ook heel vreemd opgeslagen, waardoor het systeem lekker in de war kan geraken bij gelijksoortige namen. Voordat Synology hun DDNS dienst begon, heb ik NoIP gebruikt met een gratis account. "xxxx.serveblog.net" Toen heb ik ook een beetje met de mailserver gespeeld. Daar is toen een mailaccount mee aangemaakt.

Later heb ik een eigen domeinnaam aangeschaft en heb dat account een nieuwe naam gegeven. Maar onder water, zie ik dat Apple Mail die data nog steeds# opslaat in folders met de naam "xxx.serveblog.net" terwijl dat account al meer dan 8 jaar opgeheven is en die naam in de account settings niet meer voorkomt.

Dus wat jij zien en wat je client op laag niveau ziet, kunnen twee heel verschillende dingen zijn.

# Bij mijn oudere macs die de mail in het V3 formaat opslaan. Op de nieuwere macs is de mail geconverteerd in het V4 formaat en zijn alle folders weer helemaal hernoemd, hergegroepeert en lijkt die oude naam nu weg te zijn.
[/off topic]
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.771
Re: CalDAV werkt niet : iOS12 en OS X Mojave probleem?
« Reactie #50 Gepost op: 14 oktober 2018, 08:05:45 »
Ondertussen werkt het nog steeds. Ik weet nog steeds niet waarom het nu opeens wel werkt met HTTPS/SSL en voordien niet. Was dat door het standaard certificaat van Synology? Ik weet het niet.

Waar wordt de data van de agenda opgeslagen?
Voor het oude gewone CalDAV zit dat gewoon in de share/map die je hiervoor hebt aangemaakt.
Maar waar zit de data voor Calendar?
Als je naar de URL kijkt :
https://naam.synology.me:5001/caldav/agenda  (of zonder agenda)
dan kom je er toch niet.
Er bestaat geen share die 'caldav' noemt.
Kwestie van juiste backup te maken.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: CalDAV werkt niet : iOS12 en OS X Mojave probleem?
« Reactie #51 Gepost op: 14 oktober 2018, 09:20:06 »
Met het standaard certificaat werkt SSL zeker niet, zoals ik eerder in het topic aangaf. Dan krijg je de foutieve melding dat het wachtwoord/account niet klopt.
Ik heb altijd een self-signed certificaat gebruikt met de goede domeinnaam. En in de sleutelhanger gezet. (Gebeurd vanzelf als je in de Safari browser aangeeft het certificaat te vertrouwen)

Bij Calender trof ik Intern een groot sqlite bestand aan. Ik denk dat hij de data voor alle accounts daar opslaat. En niet ergens in de home map van gebruikers. Maar Hyper Backup zal dit zeker meenemen. (Net als dat timemachine ook alles clientside backuped)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.771
Re: CalDAV werkt niet : iOS12 en OS X Mojave probleem?
« Reactie #52 Gepost op: 06 december 2018, 20:05:00 »
Een vervolg...  :o
De UPS eens getest (een ander verhaal...). Ik heb de UPS uitschakeling op 1 minuut gezet om te zien of ze wel degelijk de NAS afschakelt in geval van stroomstoring.
Bij wijze van test eens de stekker uitgetrokken en de UPS schakelt na een tijdje netjes de NAS uit. Stekker terug ingestoken en de NAS start terug op. Maar... na een 15-tal seconden schakelt de NAS terug uit en schakelt vanzelf terug in. Vreemd...
Tot daar het UPS verhaal.
Nadien werkte alles terug, geen melding van plotse stroomuitval, dus ik denk dat alles in orde is.

Het enige probleem dat er vanaf dat moment is een probleem met de WebDAV agenda (dus NIET CALENDAR). Er verschijnt op mijn Mac en iPhone een melding van de WebDAV agenda server:
'Geen verbinding met de account: agenda.
'Geef wachtwoord opnieuw in'

Dit lijkt sterk op alle voorgaande problemen. Ik krijg geen verbinding. Ik gebruik het juiste wachtwoord, heel zeker.
Voor alle zekerheid toch een paar andere wachtwoorden gebruikt maar het lukt niet.
WebDAV agenda server is geactiveerd.
De verbinding voor de agenda verloopt via https, certificaat is volgens mij nog steeds actief en in orde.

43241-0

Ik weet het echt niet meer.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Jeroen Stevens

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: CalDAV werkt niet : iOS12 en OS X Mojave probleem?
« Reactie #53 Gepost op: 09 april 2019, 08:29:56 »
Het probleem is dat vele mensen de juiste URL niet weten en er problemen met de sync ontstaan. Zelfs het menu zelf heeft een verkeerde URL schijnbaar. Probeer deze link eens door te lezen en kijken of het je helpt
http://blog.evomailserver.com/sync-with-synology-caldav-and-carddav-url/


 

CalDav - gedeelde agenda in IOS

Gestart door dirklammersBoard Officiële Packages

Reacties: 15
Gelezen: 5975
Laatste bericht 21 november 2017, 07:54:26
door dirklammers
Hoe caldav agenda gebruiken op windows10?

Gestart door eefjeBoard Windows

Reacties: 5
Gelezen: 2063
Laatste bericht 06 januari 2020, 18:13:49
door Briolet
CalDav iPhone en iPad

Gestart door dirklammersBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 2
Gelezen: 1675
Laatste bericht 09 april 2019, 08:45:11
door Jeroen Stevens
Caldav sync maar 1 kant op

Gestart door RvanlieshoutBoard WebDav

Reacties: 4
Gelezen: 5092
Laatste bericht 20 mei 2012, 16:29:51
door Briolet
CalDAV 'vastgelopen'?

Gestart door LocksmithBoard WebDav

Reacties: 1
Gelezen: 3179
Laatste bericht 08 november 2012, 13:00:24
door bartmans99