Auteur Topic: Smart WAN vs firewall/portforward  (gelezen 779 keer)

Offline NoFate

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 15
Smart WAN vs firewall/portforward
« Gepost op: 26 oktober 2018, 07:59:32 »
vraagjes:
ik het rt2600 router, met aan de WAN port een telenet modem only, uiteraard wat firewall rules ingesteld en port forwardings voor wat services & websites te bereiken, werkt alllemaal goed...
nu hebben we ook een belgacom adsl lijtntje binnengehaald als backup/failover voor als telenet er uit zou liggen
dit is dus een klassieke router van belgacom wat ze hebben geplaatst
ik heb dus LAN 1 van de synology ingesteld als smart wan, en die aangesloten op de router poort van de belgacom

vraag1: moet ik een dmz rule instellen in de belgacom router die naar de synology verwijst? voor de publieke request als telenet er uit zo liggen (publeik ip belgacom) is dit best practice?  vermoed dat het geen kwaad kan, omdat er achter de dmz dan toch nog weer en router/firewall hangt, de synology in dit geval

vraag2: stuurt synology een notificatie bij een smart wan change? want dit event zie ik niet staan bij be notifications

vraag3:hoe werkt smart wan? hoe gaat hij dit detecteren? gaat hij pas overgaan, als bv de telenet modem zonder spanning komt?
want toevallig waren er gisteren werken bij mjn prive, waar ik een asus router heb + modem only, dus eigenlijk was de coax onderbroken, en dus niet de aansluiting tussen asus router en modem.... met als gevolg dat ik de router eigenlijk heb moeten rebooten... ik heb dan ook een nieuw IP gekregen... raar dat ik dat heb moeten doen op de asus, dacht wel dat een router zo slim zou zijn ?

bedankt alvast


 

Keuze nieuwe Smart TV

Gestart door krekelBoard Smart TV apps

Reacties: 13
Gelezen: 6383
Laatste bericht 26 oktober 2015, 16:52:47
door ArdK
Toch vreemd met de SMART test

Gestart door Robert KoopmanBoard NAS hardware vragen

Reacties: 10
Gelezen: 3432
Laatste bericht 01 september 2018, 16:06:17
door Briolet
DS Video op Philips Smart TV 55PUS8601/12

Gestart door Eddy SBoard Smart TV apps

Reacties: 2
Gelezen: 1763
Laatste bericht 09 april 2022, 17:07:55
door Eddy S
Mediaspeler nodig bij Smart TV?

Gestart door ujjainBoard Aankoopadvies

Reacties: 26
Gelezen: 24473
Laatste bericht 20 december 2013, 10:25:04
door riczun
Synology Assistant en ESET Smart security

Gestart door flipper1960Board Windows

Reacties: 7
Gelezen: 5632
Laatste bericht 13 november 2008, 16:00:04
door sevenupke