Auteur Topic: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)  (gelezen 3581 keer)

Offline Nindooo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Gepost op: 22 november 2018, 23:09:02 »
Beste forumlezers,

Ik afgelopen week mijn nieuwe huis set-up voltooid, bestaande uit een RT2600AC en een MR2200AC (met backhaul via kabel). Dit synology netwerk is aangesloten op mijn Experia Box V8. Ik heb de volgende stappen gevolgd om het dit zo goed mogelijk werkend te krijgen. ( KPN Forum)

Tot nu toe erg tevreden over de behaalde snelheden op Wifi en LAN. Ik loop echter tegen 2 dingen aan.

#1 ik merk dat sites soms erg lang moeten laden. Ik kan me herinneren dat ik ooit iets heb gelezen over bepaalde instellingen van server op je router (misschien dat jullie hier nog tips voor hebben?)

#2 Het grote probleem. NAT instellingen met Gamen. (Voornamelijk EA servers). Ik heb ondertussen wel de enige ervaring met port forwarding en dit lukt me dan ook zonder problemen voor 1 PC. Echter is het zo dat ik nog al eens met mijn broer een spel speel (BF V etc.) Helaas is het niet mogelijk om port forwarding in te stellen voor 2 PC’s. (het hele internet al afgezocht maar lees toch echt overal dat het onmogelijk is.)
Helaas wordt ik zonder port forwarding random uit de game gegooid. Heel irritant dus.
Ik ben al jaren bezig om dit goed ingesteld te krijgen helaas zonder succes. We hadden eerst verschillende routers in huis staan voor goed bereik, dus ik hoopte dat het met een complete synology set-up misschien kon gaan werken.
Helaas is dat nog niet het geval, maar ik heb nu wel betere control over mijn settings. 

Wat heb ik ondertussen allemaal al geprobeerd? DMZ mode, uPnP en traditionale port forwarding. Maar dit is allemaal alleen maar uit te voeren voor één pc zoals jullie weten.

Nu las ik het een en ander over ipv6 en dat NAT daar heel anders geregeld is.

Kan iemand mij vertellen of ik hiermee misschien een oplossing kan creëren? Of wellicht hebben jullie nog andere ideeën om dit irritante probleem voor altijd de wereld uit te helpen hier thuis.

Alvast bedankt!
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: Red WD20EFRX

Offline Pippin

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 103
  • -Ontvangen: 524
  • Berichten: 2.719
  • a.k.a. MMD
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2018, 23:42:38 »
1. Kan van alles zijn, ICMP blokkeren.....asymmetrische routering.....een apparaat dat IPv6 prefereert.....DNS problemen.....

2.Speel zelf geen games maar kun je in die games geen poorten aanpassen?
Kan ook zijn dat de game server(s) niet meerdere connecties vanaf één IP adres toestaat(n).
DS414
OpenVPN #1: Beter beveiligen OpenVPN #2: Beter beveiligen als client

I gloomily came to the ironic conclusion that if you take a highly intelligent person and give them the best possible, elite education, then you will most likely wind up with an academic who is completely impervious to reality.
Halton Arp

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2018, 23:44:00 »
Met betrekking tot #1
Stel eens andere DNS-servers in dan de standaard ingegeven waarden van KPN
(die default worden doorgegeven aan de Synology router).
Bijv. die van Google 8.8.8.8  /  8.8.4.4

Met betrekking tot #2
Met gamen heb ik geen ervaring, maar mogelijk zou je iets met "Port triggering" kunnen doen.
Daarbij wordt "dynamisch" een soort van port forwarding gedaan op basis van het apparaat wat de eerste "aanvraag" doet.

DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Nindooo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2018, 09:18:13 »
Bedankt voor je reactie, maar helaas heeft Battlefield die optie niet. En wat je zegt zou goed kunnen kloppen
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: Red WD20EFRX

Offline Nindooo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2018, 09:19:26 »
Bedankt voor je reactie. Oplossing voor #1 is inderdaad precies wat ik zocht. Heeft ook daadwerkelijk geholpen thanks!

Wat betreft oplossing #2, ik zal me daar wat meer in verdiepen en kijken of dat wat op kan leveren
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: Red WD20EFRX

Ben(V)

  • Gast
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2018, 09:33:14 »
Het is onduidelijk wat er geholpen heeft maar DNS aanpassen heeft niets met portforwarden te maken.

Uiteraard kun je dezeflde poort niet naar twee PC forwarden.
Je hebt van je internet provider maar een internet IP nummer gekregen (het wan adres van je router) en je router meot er voor zorgen dat al het verkeer dat naar een bepaalde poort gestuurd wordt doorgestuurt wordt  naar een bepaalde PC in het Lan.
Dat is portforwarding en kan natuurlijk niet naar twee PC's.

Verder moet je als je twee router in bedrijf hebt dat twee keer instellen.
In de eerste router forwrden naar de tweede router en in de tweede router forwarden naar de PC.
Dat heet dubbel NAT.

Echter ik betwijfel op die games portforwardinging nodig hebben ander zou het nu nog steeds niet kunnen werken en de meeste games zijn tegenwoordig ook zo gemaakt dat er helemaal geen forwarding nodig is en als dat wel zo zou zijn zou dat instelbaar moeten zijn om op twee PC's verschillende poorten te kunnen gebruiken.

Het feit dat aanpassing van het DNS werkte houd eigenlijk in dat de dubbele Nat met twee routers niet goed hebt ingeregeld want dat zou niet nodig moeten zijn.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7769
  • Berichten: 43.095
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2018, 10:24:53 »
@Nindooo
Voorafje:
Ik speel geen Games dus totaal geen verstand van BF en hoe dat zit met 2 of meer PC's in 1 Netwerk.
Ik heb gelezen dat je al jaren zit te tobben met dit issue.

M.a.w. dit is echt een issue die je via Fora zou moeten kunnen oplossen, immers, je zal toch niet de enige zijn met 2 of meer PC's in 1 netwerk, die BF spelen ?

Anyway, ik vond b.v. dit Topic in answers.ea.com, gaat wel over BF4 maar misschien wel bruikbaar voor BF5 (?), maar misschien dat je die ook al had gezien, maar toch.

My two cents. ;)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Nindooo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #7 Gepost op: 23 november 2018, 11:56:56 »
Bedankt voor je reactie. Echter heb jij mijn vraag duidelijk niet goed gelezen en het antwoord van babylonia ook niet. Het eerste probleem staat volledig los van het 2e probleem en ik snap ook wel dat port forwarding niks te maken heeft met je DNS-server.
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: Red WD20EFRX

Offline Nindooo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #8 Gepost op: 23 november 2018, 12:00:02 »
Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat ik ondertussen toch wel alle fora had gelezen... :silent: Ik heb echter de meeste oplossingen toen der tijd al geprobeerd, maar zie dat er ook nog wat nieuwe dingen bij staan. Het feit dat mijn netwerk thuis nu volledig veranderd is,en ik als het goed is meer controle heb over de instellingen, kan hier nog wel verandering in brengen.

Ik ga de verschillende oplossingen opnieuw uit proberen en dan horen jullie nog van me.

Bedankt alvast!
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: Red WD20EFRX

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.984
    • http://www.dwvbb.nl
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #9 Gepost op: 23 november 2018, 12:46:37 »
Waarom citeer je nu hele berichten?
Dat is echt niet nodig.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Nindooo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #10 Gepost op: 23 november 2018, 12:51:48 »
Hoi Robert, is automatisme omdat ze dat op tweakers liever wel hebben ;)
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: Red WD20EFRX

Offline Pippin

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 103
  • -Ontvangen: 524
  • Berichten: 2.719
  • a.k.a. MMD
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #11 Gepost op: 23 november 2018, 16:28:09 »
Van de link van @Birdy :
Citaat
Okay, after hours and hours, I finally found a fix for this.

1. Disable UPnP on your router.

2. Go to origin

3. Right click on Battlefield 4 and select "game details".

4. Next to Launch options click "edit".

5. Under command line arguments, add " +clientport 2xxxx". Where "2xxxx" is a number between 20000-29999

6. Click "apply"

6. Do the same for all of the other computers on your network, just  make sure the port you enter is a different number than the other ones.

7. Foward all of the computers ports you entered in origin on your router, and you're done!
Misschien werkt dat?

Of iets soortgelijks als deze, http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2979150493873243745/2/ :
Citaat
Or you can try the software way. Someone got it to work here. http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065217476983360/2/ [battlelog.battlefield.com]

Here is the modified version.

1. Go to the Start menu and then type "regedit" and hit return

2. Navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Microsoft > Windows > CurrentVersion > GameUX > Games >

3. Click each one until you find the one for Battlefield 4 64bit bf4.exe:

4. Right click AppExePath in the right window and choose modify and add " +clientport 2xxxx". Where "2xxxx" is a number between 20000-29999 but not "22990" as this is already reserved for Battlefield 3.

5. Every machine on the network change the port number to something unique on.

The final AppExePath should look something like this:

C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe +clientport 21234

Next machine might be

C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe +clientport 21235
DS414
OpenVPN #1: Beter beveiligen OpenVPN #2: Beter beveiligen als client

I gloomily came to the ironic conclusion that if you take a highly intelligent person and give them the best possible, elite education, then you will most likely wind up with an academic who is completely impervious to reality.
Halton Arp

Offline Nindooo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #12 Gepost op: 24 november 2018, 09:31:30 »
Ik heb beide geprobeerd alleen zonder succes. In de register mist bij mij sowieso de folder GameUX al.

Ik heb nu PC 1 geportforward en PC 2 ingesteld op uPnP. Tot nu toe uurtje kunnen testen en nog geen disconnecties ondervonden.

Ik zal dit een andere keer nog langer moeten testen.

Ik houd jullie op de hoogte!
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: Red WD20EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #13 Gepost op: 24 november 2018, 10:54:57 »
Citaat
Ik heb nu PC 1 geportforward en PC 2 ingesteld op uPnP.

Dat kan nooit werken. Een poort kun maar in één richting forwarden. UPnP overruled vaak de handmatige forwards, maar je hebt zeker niets wat betrouwbaar is.

De enige methode om de forwards dynamisch naar 2 PC's te krijgen is de 'port triggering' die Balylonia noemt. Je geeft de trigger poort op en de poorten die mee moeten gaan.

Als je de externe server via de triggerpoort benaderd, worden alle andere poorten naar jouw PC geforward. Wordt de externe server via de andere PC benaderd, dan gaan alle forwards naar die PC. Je kunt dan natuurlijk niet gelijktijdig werken (of gamen), maar wel steeds met de wisselende PC's
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Ben(V)

  • Gast
Re: NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)
« Reactie #14 Gepost op: 24 november 2018, 11:55:27 »
Bedankt voor je reactie. Echter heb jij mijn vraag duidelijk niet goed gelezen en het antwoord van babylonia ook niet. Het eerste probleem staat volledig los van het 2e probleem en ik snap ook wel dat port forwarding niks te maken heeft met je DNS-server.

Blijkbaar snap je het toch niet zo goed.
Een DNS server van Google gebruiken is zelden beter als die van je provider gebruiken, simpelweg omdat die altijd veel meer hops weg ligt.
Je moet daarvoor het netwerk van je provider verlaten en het internet op en dat geeft gegarandeerd meer vertraging.
En aangezien bij het laden van een pagina de DNS lookup maar een heeeel kleine fractie van de totale tijd inneemt is het een zeer onwaarschijnlijke fix.


Wat betreft die portforwarding wil je gewoon blijkbaar niet aan het feit dat wat jij wilt niet kan.
Begrijp je het principe van NAT wel helemaal?
Als die game van je alleen via bepaalde poorten werkt dan is het onmogelijk om met twee PC gelijktijdig te gamen.
Die games werken ook wel zonder een port forwarding alleen als je dan een connectie verliest krijg je eerder een hikup, is gewoon niets aan te doen.
Je hebt voor de buitenwereld nu eenmaal maar een Ipadres, de enige oplossing hiervoor is een zakelijk abbo afsluiten met meerdere IPadressen bij je provider.


 

Toegang tot Synology Diskstation 218+ via ssl & extern

Gestart door Shadow_ZeroBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 1
Gelezen: 245
Laatste bericht 28 juni 2023, 21:59:27
door Shadow_Zero
VERPLAATST: Synology Office BETA

Gestart door BirdyBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 5
Gelezen: 283
Laatste bericht 25 september 2023, 20:05:47
door Briolet
2FAuth vraag: Single Point of 2FA Authentication in het netwerk

Gestart door aliazzzBoard The lounge

Reacties: 8
Gelezen: 424
Laatste bericht 07 januari 2024, 21:41:41
door André PE1PQX
Ervaringen OpenERP op synology.

Gestart door hvb83Board OpenERP package

Reacties: 2
Gelezen: 10068
Laatste bericht 22 augustus 2012, 17:03:59
door ton123
Hyper backup naar een andere Synology via internet

Gestart door Mtb69Board Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 3
Gelezen: 4731
Laatste bericht 17 december 2018, 22:34:12
door macxbo