Auteur Topic: HD defect en nu ?  (gelezen 4264 keer)

Offline kspma1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 54
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #30 Gepost op: 02 januari 2019, 17:28:44 »
Hallo Birdy,

Dank voor je snelle reactie. Helaas geen NL Synology service, probeer morgen wel met de Oosterburen te bellen.

Voor NAS advis zal ik idd een nieuw topic aan maken.
Groet, Peter.
  • Mijn Synology: 415+
  • HDD's: 4
  • Extra's: -

Ben(V)

  • Gast
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #31 Gepost op: 02 januari 2019, 19:08:24 »
In ieder geval heeft die toko waar je hem gekocht heb geen idee waar ze het over hebben.
Jouw Nas heeft helemaal geen raid controller en heb je gewoon een defecte SATA poort.
Overigens heb je nu een 3 bay Nas dus hij is niet volkomen onbruikbaar.

Ook kun je meestal zo'n Nas wel laten repareren door Synology.
Gewoon even vragen wat een moederbord vervanging gaat kosten en de volgende keer een winkel zoeken die wel service geeft.

Offline kspma1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 54
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #32 Gepost op: 03 januari 2019, 10:52:52 »
Hi Ben,

Excuus, dit is mijn fout.
Je hebt inderdaad gelijk, het is de SATA poort die defect is. Ik heb het verkeerd verwoord in mijn eerdere bericht.
Groet, Peter.
  • Mijn Synology: 415+
  • HDD's: 4
  • Extra's: -

Offline kspma1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 54
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #33 Gepost op: 03 januari 2019, 10:55:15 »
Van Synology helpdesk heb ik nu te horen gekregen dat de garantie tot 1 mei 2019 loopt en dat de reparatie/vervanging kosteloos kan plaats vinden. Nu moet alleen mijn NAS nog worden opgestuurd naar Synology, en de vraag is nu of dit rechtstreeks of via de retailer gaat gebeuren.
Er is in ieder geval lichet in de duisternis. :)

Groet, Peter.
  • Mijn Synology: 415+
  • HDD's: 4
  • Extra's: -

Ben(V)

  • Gast
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #34 Gepost op: 03 januari 2019, 11:20:31 »
Volgens de Nederlandse wet moet de retailer daar voor zorgen, die is namelijk de garantie verantwoordelijke.
Je loopt wel de kans dat ze je daar kosten voor in rekening brengen, want ze hebben volgens diezelfde wet recht om een evenredig deel van de verwachtte levensduur van de NAS van reparatiekosten in rekening te brengen.

Stel dat het 100  euro verzendkosten is en de verwachtte levensduur van je Nas is 5 jaar en de Nas is 2 jaar oud.
Dan hebben ze het recht om 2/5 van 100 euro in rekening te brengen.

Persoonlijk zou ik even bij ze informeren of ze voor het opsturen kosten in rekening brengen en tevens even zelf informeren wat het kost hem naar Taiwan op te sturen.
Synology brengt geen kosten in rekening om het terug naar jouw te sturen en via de winkel duurt het vaak veel langer.
Dus dat zijn je eigen afwegingen.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1340
  • -Ontvangen: 7795
  • Berichten: 43.189
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #35 Gepost op: 03 januari 2019, 11:28:58 »
Ik heb de NAS in januari 2016 gekocht en helaas valt die nu buiten de garantie. Zowel Synology als EG verschuilen zich achter het garantie verhaal.
Ik had vermeld, dat je NAS standaard 2 jaar + 1 jaar extra garantie heeft.
Synology geeft aan: dat je garantie hebt tot 1 mei 2019 dus, totaal 3 jaar en ±4 maanden, dat is toch mooi dan 8)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline kspma1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 54
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #36 Gepost op: 03 januari 2019, 11:40:29 »
MOD: @kspma1 Niet onnodig citeren.

Hi Birdy,

Ja dat had je wel aangegeven, maar ik dacht dat daar een aparte regeling voor was. En dat is niet goed tot me doorgedrongen waarschijnlijk. :P

Dank, Peter.
  • Mijn Synology: 415+
  • HDD's: 4
  • Extra's: -

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1340
  • -Ontvangen: 7795
  • Berichten: 43.189
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #37 Gepost op: 03 januari 2019, 11:47:16 »
Wat ik zelfs bedoel, dat je 4 maanden extra hebt, je zou 3 jaar garantie moeten hebben n.l. ;)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #38 Gepost op: 03 januari 2019, 12:12:20 »
Als het pakket naar Taiwan moet ben je iets als 30-35 euro kwijt.
Een nieuwe NAS is een aardig stuk duurder.
Maar hebben ze tegenwoordig ook geen kantoor in Engeland en/of Frankrijk?
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline kspma1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 54
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #39 Gepost op: 03 januari 2019, 12:45:20 »
MOD: @kspma1 Niet onnodig citeren!

Klopt, ze hebben idd kantorenin Engeland en Frankrijk. Maar het Engelse kantoor is volgens mij alleen een sales/commerciele vestiging. Frankrijk weet ik niet.
Maar opsturen naar die landen is wel goedkoper schat ik in.
Peter.
  • Mijn Synology: 415+
  • HDD's: 4
  • Extra's: -

Offline kspma1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 54
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #40 Gepost op: 09 januari 2019, 23:59:52 »
Pakket is naar Engeland, Milton Keynes gestuurd. In de laatste correspondentie die ik van Synology heb gezien, wordt gezegd dat het apparaat vervangen moet worden. Dus met een beetje geluk krijg ik een nieuwe NAS opgestuurd.
Voor nu even afwachten.
  • Mijn Synology: 415+
  • HDD's: 4
  • Extra's: -

Offline kspma1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 54
Re: HD defect en nu ?
« Reactie #41 Gepost op: 23 januari 2019, 16:00:59 »
Hallo allemaal,

Dit is hopelijk de laatste update van deze ‘thread’.
Vandaag mijn splinter nieuwe DS415+ ontvangen uit Engeland. De 4 schijven die ik had erin gedaan, het systeem herkende de schijven en is nu met herstel van het volume bezig. Alles lijkt vooralsnog gewoon weer te werken.
Ben er heel blij mee, nette service van Synology toch wel.

Groetjes, Peter.
  • Mijn Synology: 415+
  • HDD's: 4
  • Extra's: -


 

DS411j 1 hdd defect (RAID5)

Gestart door kboardcrashBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 1222
Laatste bericht 15 juli 2016, 12:32:56
door Birdy
DS214 play defect: wat is de opvolger

Gestart door Piet61Board Aankoopadvies

Reacties: 17
Gelezen: 1800
Laatste bericht 08 januari 2023, 20:05:06
door Tien
Nas traag-niet benaderbaar- defect?

Gestart door Trebbor77Board NAS hardware vragen

Reacties: 21
Gelezen: 3936
Laatste bericht 12 juli 2017, 15:49:41
door Trebbor77
Uitdaging; DS213 defect, DS216play gekocht, schijfvolgorde onbekend (SHR)

Gestart door SjaMpBoard NAS hardware vragen

Reacties: 11
Gelezen: 3156
Laatste bericht 18 april 2017, 23:04:37
door Birdy
Synology disk mounten aan een Vista PC in geval defect Synlo

Gestart door ChrisLBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 4063
Laatste bericht 29 januari 2009, 18:02:55
door jor