Auteur Topic: NAS niet meer zichtbaar als bron op Samsung Smart TV QE55Q9F  (gelezen 7122 keer)

Offline 53Starter91

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
NAS niet meer zichtbaar als bron op Samsung Smart TV QE55Q9F
« Gepost op: 12 december 2018, 17:45:22 »
Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een Samsung Smart TV QE55Q9F. Het koppelen van de NAS aan de TV was een appeltje eitje en ging dus vanzelf (waarschijnlijk doordat zowel de TV als NAS bekabeld zijn en een vast IP-adres hebben.). Ik was tot vandaag in staat de NAS te benaderen en via de mediaserver mijn foto's te benaderen. Nadat ik echter vandaag de DSM heb geüpdatet naar de meest recente versie (DSM 6.2.1-23824 Update 2) is de NAS (DS 214 Play) als bron op mijn TV plotseling niet meer beschikbaar. Ik heb van alles geprobeerd maar vind geen oplossing. Iemand toevallig hetzelfde probleem dan wel een oplossing?
Voor alle duidelijkheid Mediaserver staat geïnstalleerd en de firewall is niet ingeschakeld.

b.v.d.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 * 3 TB

Ben(V)

  • Gast
Re: NAS niet meer zichtbaar als bron op Samsung Smart TV QE55Q9F
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2018, 21:50:04 »
Kan alleen maar iets in je netwerk zijn.
Na een update reboot je en krijg je een nieuw ipadres

Offline 53Starter91

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Re: NAS niet meer zichtbaar als bron op Samsung Smart TV QE55Q9F
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2018, 16:51:58 »
Ben. Ja, ook ik dacht dat het alleen iets met het netwerk kan zijn, echter................ Als de NAS na de update en de reboot een ander IP-adres zou krijgen dan zou ik de NAS niet met het vaste IP-adres kunnen vinden via de browser van mijn computer. Zoals ik al aangaf zowel de TV als de NAS hebben bij mij een vast IP-adres.
De TV is bekabeld en zit nog steeds in het netwerk. Sterker nog via de browser op de TV kan ik via het IP-adres inloggen op mijn NAS.

Voor mij blijft het probleem en de vraag waarom na ik DSM heb geüpdatet naar de meest recente versie (DSM 6.2.1-23824 Update 2) de NAS (DS 214 Play) als bron op mijn TV plotseling niet meer beschikbaar is. Iemand anders een idee?

Alhoewel ik wel wist dat het ook geen resultaat zou maken zojuist ook nog indexering laten draaien. Zoals verwacht ook niet het gewenste resultaat. Ook nog bij DMA-compatabiliteit gekeken of in de apparatenlijst nog steeds het vinkje gezet is bij het IP-adres van de TV. Ook dat was het geval.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 * 3 TB

Ben(V)

  • Gast
Re: NAS niet meer zichtbaar als bron op Samsung Smart TV QE55Q9F
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2018, 18:00:42 »
En zit het ipadres van je TV nog steeds in hetzelfde subnet?
Blokkeert de firewall je tv misschien?

Offline 53Starter91

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Re: NAS niet meer zichtbaar als bron op Samsung Smart TV QE55Q9F
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2018, 18:27:28 »
Ben & overige,

Het ipadres van de TV zit nog steeds in hetzelfde subnet. De firewall van Nas gebruik ik niet dus dat kan het ook niet zijn.
Desalniettemin nu blij want het is opgelost. Oorzaak en oplossing?
Wat heb ik gedaan:
1. Na het vaststellen dat het IP-adres en subnet op de TV goed stond, de TV maar eens overgeschakeld op draadloos. Schaadt het niet baat het niet? Draadloos zag ik plotseling wel de NAS als bron, maar deze was verder niet te benaderen.
2. Hierna de TV weer ingesteld op bekabeld. Bekabeld zag ik nu  plotseling de NAS wel weer als bron en was hij te benaderen  :thumbup:. Ik kan mijn mediabestanden weer openen  :D.
Rarara politiepet.  Ben wel blij, maar ik vind het vervelend dat ik de oorzaak van het probleem niet weet en ook niet wat het nu opgelost heeft. Toch een handeling die ik zal onthouden want het zal mogelijk nog wel eens vaker voorkomen bij mij of een ander.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 * 3 TB


 

wat kan er niet met php/mysql?

Gestart door AnonymousBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 7408
Laatste bericht 10 april 2008, 21:14:21
door Anonymous
Map verwijderen op USB-schijf lukt niet

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 6753
Laatste bericht 28 augustus 2006, 10:55:33
door Bob
Fan 106e lawaaierig, slaat niet/nauwelijks af bij standby

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 10737
Laatste bericht 02 januari 2007, 12:21:44
door LeendertB
Norton Ghost and DS106j niet compatible?

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 5867
Laatste bericht 06 oktober 2006, 13:35:38
door Anonymous
Synology 106E komt niet uit standby [SOLVED]

Gestart door MichielBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 5083
Laatste bericht 11 december 2006, 21:16:06
door Anonymous