Auteur Topic: app DSvideo werkt niet op Samsung Smart TV QE55Q9F  (gelezen 3150 keer)

Offline 53Starter91

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
app DSvideo werkt niet op Samsung Smart TV QE55Q9F
« Gepost op: 14 december 2018, 12:07:51 »
Nadat ik afgelopen dagen wat problemen had om mijn NAS (DS 214 Play) als bron zichtbaar te krijgen op mijn Samsung Smart TV QE55Q9F stuit ik nu op een volgende "uitdaging". DSvideo werkt niet op mijn Samsung Smart TV QE55Q9F.

Als ik op mijn TV via bron mijn NAS benader kan ik uiteraard mijn media afspelen. Dat gaat via de mediaserver die geïnstalleerd is op de NAS. Het probleem daarbij is dat dit minder briljant gaat dan met bijv. VLC-player (bijv. kiezen ondertitels). Gelukkig biedt Samsung op hun platform ook de app DSvideo van Synology aan. Ik dacht dus een beter alternatief gevonden te hebben. Te meer omdat deze app op mijn telefoon  het gewenste resultaat geeft.

De teleurstelling ligt echter in de verwachting.  :twisted:

Als eerste heb ik de app DSvideo geïnstalleerd op de TV. Geen probleem, dit liep gesmeerd. Vervolgens heb ik met het IP-adres van de NAS, mijn gebruikersnaam en wachtwoord via de app DSvideo ingelogd op de NAS. Ook dit liep voortvarend. Ik kon de folders en bestanden van mijn films zien en kiezen. Als laatste heb ik een film uitgekozen, waarbij ik ook zoals verwacht de mogelijkheid heb gekregen om de gewenste ondertiteling te selecteren. Daarna heb ik op play gedrukt en dacht dat de betreffende film op mijn TV af zou gaan spelen.
Helaas.
Als eerste krijg ik een zwart scherm waarin in het middel (net zoals bij windows) wat bolletjes in een cirkel oplichten alsof de film wordt geladen. Dit duurt aanzienlijk, totdat het gehele scherm zwart wordt en er niets meer gebeurd. Ook na enige tijd wachten verschijnt er geen film. Als ik op de afstandsbediening op de knop terug druk, kom ik weer in het menu van de app DSvideo waar ik de film weer zou kunnen starten. (ook geprobeerd maar hetzelfde resultaat.)

Ik heb op mijn telefoon met DSvideo dezelfde film via mijn NAS proberen af te spelen en dat werkt wel. M.a.w. app DSvideo werkt (nog) niet op Samsung Smart TV QE55Q9F. Heeft iemand een idee waardoor dit komt en nog beter een manier om het probleem op te lossen.

b.v.d.
 
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 * 3 TB


 

wat kan er niet met php/mysql?

Gestart door AnonymousBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 7316
Laatste bericht 10 april 2008, 21:14:21
door Anonymous
Map verwijderen op USB-schijf lukt niet

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 6688
Laatste bericht 28 augustus 2006, 10:55:33
door Bob
werkt de Canon i965 printer op de Synology ds-106e ?

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 5
Gelezen: 6835
Laatste bericht 27 januari 2007, 12:03:06
door bor de wolf
Fan 106e lawaaierig, slaat niet/nauwelijks af bij standby

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 10653
Laatste bericht 02 januari 2007, 12:21:44
door LeendertB
Werkt Php Fushion ook op de ds106?

Gestart door AnonymousBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 4768
Laatste bericht 31 oktober 2006, 19:02:17
door Anonymous