Auteur Topic: NAS niet extern te bereiken  (gelezen 1284 keer)

Offline soepkipp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
NAS niet extern te bereiken
« Gepost op: 05 januari 2019, 22:20:41 »
Mensen,

Ik heb onlangs met veel pijn en moeite mijn NAS zo kunnen instellen dat deze van buitenaf met mijn eigen domeinnaam te benaderen is. Tevens heb ik er een certificaat aan gehangen en alles werkte. Nu 3 maanden later kan ik mijn NAS niet meer extern benaderen. Als ik mijn domeinnaam intern invoer dan verbindt hij wel door naar mijn NAS maar extern dus niet meer. Ik heb zelf helemaal niets meer gewijzigd sinds die tijd dus is het mij een raadsel wat er nu niet klopt. Nu heb ik via "externe toegang" op "router instellen" gedrukt en hij geeft overal een groen vinkje behalve bij "bezig met de controle voor de netwerkomgeving" geeft ie een rood uitroepteken. Ik heb niets in mijn router gewijzigd, kan het komen dat mijn provider een update oid heeft uitgevoerd en dat er nu iets gewijzigd is? Ik heb ook al mijn provider waar ik mijn domeinnaam heb lopen geïnformeerd en die geven aan als zij naar mijn domeinnaam pingen er geen antwoord terug komt en dat het aan mijn Synology zou liggen. Heb al de hele dag gezocht maar krijg het werkelijk niet voor elkaar. Wie o wie zou mij kunnen helpen?

Bedankt alvast!
  • Mijn Synology: 218play
  • HDD's: 1x 3tb

Offline Niels37

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 44
Re: NAS niet extern te bereiken
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2019, 22:40:34 »
Klopt je externe ip adres ( ip adres wat je krijgt toegewezen door internetprovider , aka ziggo kpn) nog wel ? Maw is dat adres toevallig gewijzigd ? Zo Ja dan zal je dat ip adres moet wijzigen bij "externe toegang"

Btw bovenstaande geldt alleen als je een dynamisch ip adres hebt bij je internetprovider.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  • Mijn Synology: DS212+II
  • HDD's: 2 x wd30

Offline soepkipp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: NAS niet extern te bereiken
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2019, 23:04:19 »
Thanks voor je snelle reactie! Ik ben niet enorm goed in dergelijke materie maar ik heb gekeken op de website www.watismijnip.nl en dat is een ander ipadres dan ik bij de blauwe pijl (zie afbeelding) had staan. Dit heb ik reeds gewijzigd maar het werkt niet nog niet. De tool "externe toegang" van Synology heb ik nooit gebruikt. Heb enkel in mijn router de poorten open gezet en via "Netwerk" van synology van dingen aangepast. Moet ik ook iets in de router aanpassen dan? Nee toch?
  • Mijn Synology: 218play
  • HDD's: 1x 3tb

Offline Niels37

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 44
Re: NAS niet extern te bereiken
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2019, 23:26:25 »
je ip adres van je router ( ziggo kpn) zal je moeten invullen bij je Hostingpartij ( en ook weer wijzigen als ipadres gewijzigd wordt ). Als je dit al gedaan hebt , wat ik begrijp uit je verhaal, dan kan t fff duren voordat je nieuwe ipadres weer gekoppeld is aan je domeinnaam.
Probeer morgen ff , dan zou t wel wweer moeten werken, kan tot 24 uur duren is mij ooit wel eens verteld.

verder , nee ik heb geen aandelen, zou ik de synologybijbel, zoek ff op nastrainingen, aanschaffen. dit boek verschaft je heel veel nuttige en vooral in begrijpbare taal info. Leuk erg leerzaam en eigenlijk een MUST als je je nas aan het www hangt. Je standaard poort nrs wijzigen bv en alleen je domeinnaam intypen zonder de gwijzigde poort nr erachter te typen.

Zelf daarna kom je op zaken terrecht waarvan je niet snapt waarom zaken niet werken en eeerst bv wel.....daarom is dit forum ook fijn.....soms kan je net ff dat duwtje in de richting krijgen  zodat je weer wat stapjes kan maken , wil niet zeggen dat het ook in 1 x weer werkt ;-) LOL

succes , ik ga oogjes dicht doen
  • Mijn Synology: DS212+II
  • HDD's: 2 x wd30

Offline soepkipp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: NAS niet extern te bereiken
« Reactie #4 Gepost op: 05 januari 2019, 23:29:01 »
Thanks man! Dan wacht ik even af, ik ben benieuwd.. En goeie tip :thumbup:
  • Mijn Synology: 218play
  • HDD's: 1x 3tb

Offline soepkipp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: NAS niet extern te bereiken
« Reactie #5 Gepost op: 05 januari 2019, 23:48:34 »
Als ik mijn eigen website ga pingen dan staat daar tussen haakjes reeds mijn nieuwe ip-adres achter, alleen hij geen geen enkele reactie helaas.. Het lijkt dus wel dat mijn nieuwe ip-adres is aangepast maar dat hij nog steeds geen antwoord ontvangt.
  • Mijn Synology: 218play
  • HDD's: 1x 3tb


 

wat kan er niet met php/mysql?

Gestart door AnonymousBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 7406
Laatste bericht 10 april 2008, 21:14:21
door Anonymous
Map verwijderen op USB-schijf lukt niet

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 6752
Laatste bericht 28 augustus 2006, 10:55:33
door Bob
Fan 106e lawaaierig, slaat niet/nauwelijks af bij standby

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 10734
Laatste bericht 02 januari 2007, 12:21:44
door LeendertB
Norton Ghost and DS106j niet compatible?

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 5867
Laatste bericht 06 oktober 2006, 13:35:38
door Anonymous
toegang via extern IP adres

Gestart door slakkiBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 5368
Laatste bericht 07 oktober 2006, 15:09:13
door slakki