Auteur Topic: Cloud sync upload fouten  (gelezen 2989 keer)

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.774
Cloud sync upload fouten
« Gepost op: 06 januari 2019, 08:13:00 »
Ik heb hier een probleem waarmee ik niet goed weet wat doen.

1. Cloud sync maakt al enkele dagen een probleem met syncen op NAS A. Hij geeft bij elk bestand een upload fout, maar na een tijdje komt in de takenlijst van cloud sync wel als status 'bijgewerkt' staan, in het groen.
De Cloud sync gaat  via WebDav naar NAS B enkele straten verder.

2. Ik heb als test ook een sync met Cloud sync opgezet naar een andere nas op een andere locatie, laten we die NAS C noemen, ook met WebDav. Deze geeft ook problemen. Daarstraks dacht ik dat hij nog iets deed, maar na de herstart van de NAS stond er continu 'verbinding maken'. En dat bleef zo.
Na het stopzetten en terug hervatten van deze synchronisatie staat er nu 'bezig met synchroniseren van 1 bestanden'.  Goed wetende dat er veel meer gesynchroniseerd moet worden.

3. Ook met Hyper Backup op NAS A heb ik een probleem. Daarin heb ik een backuptaak naar NAS C. De status staat op 'Mislukt'.
Als ik 'Nu backup maken' activeer, meldt hij 'geen antwoord van doelserver, controleer uw netwerkstatus of probeer later opnieuw'.
De plaatselijke backups met Hyper Backup (naar USB schijven op de NAS) lopen wel goed.

Op zich niet voldoende info, dat weet ik wel, maar ik weet niet goed waar zoeken.

Je zou zeggen dat er een netwerkprobleem/internet probleem is vanuit de NAS A, maar dat is niet. Internet is in orde, is getest.
CMS meldt geen verbindingsproblemen onder de 3 NAS'en, en ik heb zonder problemen toegang tot het bureaublad van DSM.

Zijn er nog die dergelijke problemen hebben, eventueel sinds een laatste update van DSM of iets anders?
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: Cloud sync upload fouten
« Reactie #1 Gepost op: 07 januari 2019, 07:15:35 »
Staat de doelserver wel op 'online' bij Hyper Backup? Anders zou ik zeggen dat de correcte poorten niet geforward zijn.
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.774
Re: Cloud sync upload fouten
« Reactie #2 Gepost op: 07 januari 2019, 09:22:14 »
Ondertussen is het één en ander vanzelf opgelost. Vraag me niet waarom.

Het enige probleem is nog steeds het probleem zoals in de titel. Van NAS A naar NAS B krijg ik bij elk document een upload fout. Na een tijdje komt er toch de status ‘bijgewerkt’.

Alle documenten zijn toch gesynchroniseerd. De log van Cloud Sync op NAS A staat vol met upload fouten. Geen enkele normale upload.

Dezelfde synchronisatie van NAS A naar NAS C loopt wel goed
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: Cloud sync upload fouten
« Reactie #3 Gepost op: 07 januari 2019, 09:36:00 »
Dat is goed om te horen, wellicht een (tijdelijk) verbindingsprobleem?
En als je een nieuwe Cloud Sync taak aanmaakt met (een gedeelte van) dezelfde mappen, gaat het dan wel goed?

Wat is de foutmelding die je krijgt bij Cloud Sync? Of krijg je die niet?
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.774
Re: Cloud sync upload fouten
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2020, 10:44:06 »
Effe deze terug boven water halen. Eigenlijk was het probleem NIET opgelost. Geen idee waarom het eventjes goed heeft gewerkt.
Regelmatig waren er upload fouten tot vorige week.

Cloud Sync werkt via WebDAV. Er liep nog een ander topic over een ander probleem, ook gerelateerd aan WebDAV.
Zie dit topic:
https://www.synology-forum.nl/webdav/webdav-vanuit-mac/msg288615/#msg288615

Na het uitschakelen van de CalDAV functie in WebDAV op NAS1, liepen plots Cloud Sync van Nas 2 en Nas 3 (naar Nas 1) prima, zonder upload fouten.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.774
Re: Cloud sync upload fouten
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2020, 14:28:26 »
Helaas, na diepere analyse zie ik dat de upload fouten er nog steeds zijn. Wordt vervolgd...
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.774
Re: Cloud sync upload fouten
« Reactie #6 Gepost op: 04 oktober 2020, 12:53:57 »
Effe een duwtje geven aan dit topic. Zijn hier nog gebruikers die Cloud Sync (vaak) gebruiken?

Ik draai nu heel wat testen om te zien waarom er zoveel upload fouten zijn. Het is een test van 1 NAS naar 1 ANDERE NAS.
Voor zover ik weet kan je enkel een fout krijgen door bijvoorbeeld een bestand dat op dat moment open staat.
Maar ik heb in sommige taken een hele reeks upload fouten, zelfs bijna alle uploads die fout gaan.
Bij andere 'taken' zie ik nagenoeg géén fouten, die gaan allemaal goed.
Ik heb nu een taak lopen waarbij ik inlog met ADMIN. Die loopt prima.
Dan heb ik nog een andere taak die precies hetzelfde laat syncen naar dezelfde schijf op dezelfde plaats, en die loopt grandioos fout. Enkel de authenticatie is anders, die is aangemeld met een andere gebruiker die ook ADMIN rights heeft.

Zou daar ergens een kronkel zitten? Zie ik iets over het hoofd i.v.m. rechten?
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...


 

Cloud Station Synchronisatie blijft steeds vast hangen

Gestart door synologyuserBoard Cloud Station Client

Reacties: 3
Gelezen: 3151
Laatste bericht 19 februari 2016, 18:13:38
door synologyuser
cloud station gedeelde backupmap ontbreekt

Gestart door JSAABoard Cloud Station & Drive

Reacties: 2
Gelezen: 1325
Laatste bericht 29 juli 2016, 22:46:44
door Birdy
Hyperbackup capacity error icm Amazon Cloud Drive

Gestart door RelitechBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 4
Gelezen: 1765
Laatste bericht 30 november 2016, 19:27:15
door Stephan296
cloud station map

Gestart door jacobusBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 11
Gelezen: 2163
Laatste bericht 30 maart 2017, 10:58:14
door jacobus
via 'cloud station backup' geen verbinding met Synology (DS216j)

Gestart door JoxanBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 3
Gelezen: 1171
Laatste bericht 06 december 2017, 23:51:30
door Birdy