Auteur Topic: Clusters wisselen high availability  (gelezen 2531 keer)

Ben(V)

  • Gast
Re: Clusters wisselen high availability
« Reactie #15 Gepost op: 15 januari 2019, 12:03:34 »
Heartbeat kun je altijd het beste rechtstreeks aan elkaar koppelen zonder switch ertussen.

Verder is het verstandig om LAN1 als heartbeat te gebruiken en niet LAN2, dat staat nergens beschreven maar ik heb vaker gelezen dat het problemen geeft als je niet de eerste netwerk interface gebruikt.

Jumbo frames gebruiken voor de normale verbinding is nooit verstandig, als er ergens in je netwerk iets zit dat geen jumbo frames ondersteund dan krijg je dit soort onverklaarbare problemen.
Dat is ook de reden dat je beter een rechtstreekse kabel voor de heartbeat kunt gebruiken (naast het beperken van latency).

Cat7 gebruiken kan natuurlijk geen kwaad maar is volkomen overbodig, zoals @Briolet al terecht opmerkte.
En als er iets in je netwerk niet goed zit dan is waarschijnlijker dat het in de rest van je netwerk zit, want de logmelding zegt dat je de connectie met de Master kwijt raakt en hij daarom gaat overfailen.
Als de heartbeat weg zou zijn krijg je heel andere meldingen en gaat hij uiteraard niet overfailen.

Offline GuidoG

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 120
Re: Clusters wisselen high availability
« Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2019, 16:06:35 »
Kan ik dan zonder problemen de LAN 1 en LAN 2 omdraaien? Zonder verdere consequenties in het gebruik van de NAS?
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 4x WD40EFRX-68WT0N0
Kantoor: DS916+ (High Availability modus)

Thuis: DS713 (backup)

Ben(V)

  • Gast
Re: Clusters wisselen high availability
« Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2019, 16:27:06 »
Dat weet ik niet, maar ik betwijfel het.
Maar ik zou toch eerst maar op zoek gaan naar het wegvallen van die connect want dat zal hier vermoedelijk niets mee te maken hebben.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Clusters wisselen high availability
« Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2019, 16:48:05 »
Ik gok dat ergens in de settings opgegeven wordt welke poort voor de heardbeat gebruikt wordt. Als je verwisseld, moet het daar ook aangepast worden. Maar dit soort zaken moet in de help vermeld zijn.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)