Auteur Topic: Oplag Analyser herkent soms dubbele bestanden niet.  (gelezen 1305 keer)

Offline LEXD218

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Oplag Analyser herkent soms dubbele bestanden niet.
« Gepost op: 05 februari 2019, 19:27:18 »
Ik heb al lopen zoeken, maar waarom worden twee bestanden (JPEG-files), die qua naam aan elkaar gelijk zijn, niet door Opslag-Analyser herkend worden als duplicaten? Wie heeft hier ook last van?
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2xWD RED

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Oplag Analyser herkent soms dubbele bestanden niet.
« Reactie #1 Gepost op: 05 februari 2019, 19:32:53 »
Volgens mij kijkt hij ook niet naar de naam, maar de inhoud. Dus niet de filesize moet gelijk zijn, maar ook de MD5 waarde. MD5 is een checksum over de inhoud om gelijk zijn te testen. Synology geeft b.v. ook de md5 waarde van al zijn pakketten om te kunnen controleren dat je na downloaden echt de onveranderde file hebt.

Op de mac tik je "md5" in in de terminal en sleept dan de file op de terminal. Een return geeft dan de md5 waarde.

In DSM ga je naar FileStation -> eigenschappen. Daar kun je ook een md5 uitrekenen.

In elk geval verwacht ik dat jouw 'gelijke' files dan toch verschillend blijken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline LEXD218

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Oplag Analyser herkent soms dubbele bestanden niet.
« Reactie #2 Gepost op: 05 februari 2019, 19:59:21 »
Thnxs, idd MD5 waarden zijn verschillend. Is dus niet te omzeilen?
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2xWD RED

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Oplag Analyser herkent soms dubbele bestanden niet.
« Reactie #3 Gepost op: 05 februari 2019, 22:18:52 »
Nee, want de nas kan niet beslissen of die ene pixel verschil nu relevant is of niet.

Een jpeg is een compressie met verlies. Dus kan het gebeuren dat als je een plaatje opent en opnieuw bewaard met de zelfde instelling dat hij net weer anders comprimeert. Voor de kijker lijken ze gelijk, maar op pixel niveau zijn ze dan toch verschillend. De opnieuw bewaarde versie zal net weer meer dataverlies hebben. En als je iets weggooit wil je diegene hebben met het meeste ompressie verlies.

Er bestaan wel programma's die foto's vergelijken op grond van beeldanalyse. Ik dacht dat zelfs Moments zulke doublures kan ontdekken sinds de laatste update. Ik las wel al klachten dat het teveel muisklikken kost om handmatig elke doublure te laten wissen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)


 

Welke 2 bay nas voor oplag en streaming

Gestart door johan0903Board Aankoopadvies

Reacties: 6
Gelezen: 2776
Laatste bericht 28 januari 2015, 13:15:08
door Robert Koopman