Auteur Topic: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz  (gelezen 10143 keer)

Offline soepkipp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Gepost op: 10 februari 2019, 17:53:59 »
Beste iedereen,

Heb inmiddels al diverse zaken voor elkaar gekregen in Domoticz. Echter heb ik diverse Python-Plugins gedownload en middels WINSCP geplaatst in het mapje /volume1/@appstore/domoticz/var/plugins. Helaas in Domoticz onder hardware geen te vinden. Tevens deze plugins ook in andere mappen geprobeerd te plaatsen (/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/python), maar ook dan zie ik niets in Domoticz. Heb ook de rechten toegewezen aan het bestand 'plugin.py' maar helaas, niets onder hardware te vinden. Domoticz diverse malen opnieuw opgestart, maar ook dat mocht niet baten. Doe ik wat verkeerd, moet ik nog dingen aan of uit zetten. Ik heb veel forumberichten gelezen of bootramps en dat ik een pad in de taakplanner moet invullen. Helaas ik kom er niet uit wat ik verkeerd doe en/of wat ik moet doen om deze plugins zichtbaar te krijgen in Domoticz.
  • Mijn Synology: 218play
  • HDD's: 1x 3tb

Ben(V)

  • Gast
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2019, 19:06:00 »
Het probleem is dat Jadahl wel package gemaakt heeft voor DSM 6 en daar als voorbeeld de packages van de SynoCommunity voor heeft gebruikt, maar blijkbaar heeft hij het niet helemaal begrepen.
Hij probeert met het "adduser" commando een groep en een user aan te maken en gelukkig is het adduser commando niet beschikbaar op de linux versie van Synology want anders gaat er van alles mis.
Het package center maakt namelijk zelf een "hidden" user aan waar het package onder draait

Synology heeft eigen commando's gemaak waarmee groepen en user moeten worden aangemaakt anders gaat o.a. de administratie van DSM de soep in.

Als je met putty overweg kun dan kun je kijken welke hidden user gebruikt wordt met het commando
Citaat
cat /etc/passwd
Ik vermoed dat het wel gelijk zal zijn aan de naam van het package zijnde "domoticz"
Je moet dan die user de eigenaar maken van de pythonscript folder met het volgende commando:
Citaat
sudo chown domoticz /volume1/@appstore/domoticz/var/script/python
En hetzelfde moet je doen voor het script zelf dus:
Citaat
sudo chown domoticz /volume1/@appstore/domoticz/var/script/python/plugin.py

Offline zandhaas

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 23
  • -Ontvangen: 198
  • Berichten: 777
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2019, 20:00:42 »
Heb je wel de "Domoticz versie met Python" geinstalleerd?

En Python3 moet ook geinstalleerd zijn voordat je "Domoticz with Python" installeerd.

Te vinden via de site van Jadahl zelf.  http://www.jadahl.com/

Voor vragen over de comby Domoticz en Synology kun je heel veel informatie vinden in onderstaand Domoticz Topic:
How to install Domoticz on a Synology NAS
  • Mijn Synology: DS918+
  • Extra's: 16GB RAM
DS213+  DSM 6.2  512MB
DS918+  DSM 7.2  16GB + 2*1TB NVME  Cache
VDSM      DSM 7.2
MR2200ac

Offline soepkipp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2019, 20:01:49 »
Thanks voor je snelle antwoord Ben! Ik heb even een printscreen toegevoegd wat ik krijg als ik het eerste commando in Putty heb ingevoerd. Misschien een rare vraag maar waar kan ik zien dat de naam gelijk is aan de naam van het package zijn 'domoticz'?

Wat betreft de overige commando's die je noemt. Als ik deze commando's bij Putty invul, dan zeg ik eigenlijk dat ik toestemming geef dat Domoticz in die map mag kijken? Begrijp ik het dan goed?
  • Mijn Synology: 218play
  • HDD's: 1x 3tb

Ben(V)

  • Gast
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2019, 20:12:52 »
Dat is wel de bedoeling, maar ik zie in jouw screenshot helemaal geen domoticz user of iets dat er op lijkt.
Het package is nog beroerder gebouwd dan ik al dacht.

Weet op dit moment ook geen oplosiing.
Ik had zelf het plan om Domoticz te gaan gebruiken en was al bezig een correct package te maken, maar momenteel ontbreekt de tijd hiervoor.

Offline zandhaas

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 23
  • -Ontvangen: 198
  • Berichten: 777
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2019, 21:07:17 »
Als je de "Domoticz with Python" geïnstalleerd hebt is er als het goed is ook de "/usr/local/domoticz/var/plugins/" folder aangemaakt waar je de plugins neer moet zetten.

Ik heb zelf een jaar lang Domoticz met plugins op een synology gebruikt voordat ik de mogelijkheid kreeg om domoticz op Linux te installeren.

Nooit problemen gehad met de pakketten van Jahdal.
  • Mijn Synology: DS918+
  • Extra's: 16GB RAM
DS213+  DSM 6.2  512MB
DS918+  DSM 7.2  16GB + 2*1TB NVME  Cache
VDSM      DSM 7.2
MR2200ac

Offline wizjos

  • Administrator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 121
  • -Ontvangen: 179
  • Berichten: 1.982
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2019, 21:28:50 »
Ter aanvulling: ook ik maak al sinds een paar jaar gebruik van Domoticz op mijn Synology. Tegenwoordig (Jadahl-package) probleemloos. In tegenstelling tot TS heb ik bij cat /etc/passwd wél een domoticz user. Dus zo beroerd is het ook weer niet @Ben(V).
Heb ook nooit exotische dingen moeten doen om e.e.a. aan de praat te krijgen. Wellicht dat TS de hele handel eens zou moeten verwijderen en opnieuw installeren.
Wizjos.


DS409+    4 x WD10EADS DSM 4.2-3243       [TEST]
DS214play 1 x WD20EARX DSM 6.1.4-15217-3  [PROD]
DS1513+   5 x WD80EFZX DSM 6.1.4-15217-5  [PROD]
RT1900ac               SRM 1.1.6-6931-1   [PROD]


Is RAID hetzelfde als een backup?
Goeie schijven voor je NAS? Neem Western Digital!

Ben(V)

  • Gast
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2019, 21:36:32 »
Die user hoort er ook te zijn, maar wordt niet door het package aangemaakt maar door DSM zelf.

Het probleem met het Jadahl package is dat hij probeert een user aan te maken met een commado dat niet bestaat onder de Synology linux.
Ik heb er niet diepgaand naar gekeken, maar vermoed dat Jadahl het heeft opgelost door het package als root te laten draaien wat in mijn ogen "not done is".

Offline soepkipp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2019, 21:46:48 »
Ik kan overigens wel in de mappen komen middels winscp.. Zoals je ziet (printscreens) heb ik ook gewoon de mappen waar hierover gesproken wordt, maar als ik bijv. plugin van Buienrader daar in kopieer en de rechten toe ken (printscreen) dan kent Domoticz 'm niet onder hardware. Tevens heb ik idd Domoticz incl. Python geinstalleerd.
Heb tevens nog een printscreen van het logbestand van Domoticz toegevoegd.

  • Mijn Synology: 218play
  • HDD's: 1x 3tb

Offline zandhaas

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 23
  • -Ontvangen: 198
  • Berichten: 777
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2019, 22:49:06 »
Als je goed kijkt in de domoticz log zie je dat de startup directory "/usr/local/domoticz" is.

Op mijn sno zie ik geen link van de volume1/@appstore/domoticz"directory naar de /usr/local plek.

Dus ik zou de plugins eens in de  "/usr/local/domoticz/var/plugins/" direcory zetten.
  • Mijn Synology: DS918+
  • Extra's: 16GB RAM
DS213+  DSM 6.2  512MB
DS918+  DSM 7.2  16GB + 2*1TB NVME  Cache
VDSM      DSM 7.2
MR2200ac

Ben(V)

  • Gast
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2019, 01:53:10 »
"/usr/local/domoticz" is een simlink naar "/volume1/@appstore/domoticz"

Offline zandhaas

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 23
  • -Ontvangen: 198
  • Berichten: 777
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2019, 06:52:45 »
Klopt  8)
Niet goed genoeg gekeken.
  • Mijn Synology: DS918+
  • Extra's: 16GB RAM
DS213+  DSM 6.2  512MB
DS918+  DSM 7.2  16GB + 2*1TB NVME  Cache
VDSM      DSM 7.2
MR2200ac

Ben(V)

  • Gast
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2019, 09:32:18 »
@soepkipp
Geef eens het ps aux commando en zoek het domoticz process eens op en kijk of die ook als root draait.
Die pluging folder van jouw heeft als eigenaar "root" en alleen root kan daar lezen en schrijven.
Dus als bij jou het domoticz process niet als root draait dan kan hij niet in die folder komen.

Aangezien je andere folders als eigenaar "domoticz" heeft kon daar wel eens het probleem liggen.
Je kunt dan met winscp het eigenaarschap van die folder(en z'n inhoud) wijzigen van "root" naar "domoticz"


PS Heb je die plugin folder soms zelf aangemaakt?

Offline soepkipp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2019, 20:10:42 »
Thanks voor jullie hulp tot dusver. Als ik het ps aux commando geef krijg ik idd een waslijst aan regel. Misschien dom, maar hoe kan ik zien wat Domoticz is? Heb printscreen van een gedeelte vd lijst bijgevoegd..
  • Mijn Synology: 218play
  • HDD's: 1x 3tb

Ben(V)

  • Gast
Re: Plugins zichtbaar krijgen in Domoticz
« Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2019, 20:16:50 »
Het laatste item in de kolom bevat het startcommando, daar moet iets van domotica tussen staan.
Maar wat ik schreef over het feit dat je plugin folder als eigenaar root heeft zal wel je probleem zijn.


 

ftp update van plugins faalt

Gestart door jandeschepperBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 0
Gelezen: 1656
Laatste bericht 02 oktober 2012, 23:28:38
door jandeschepper
Standaard plugins verwijderen downloadstation

Gestart door MoreyBoard Download Station

Reacties: 5
Gelezen: 1995
Laatste bericht 13 december 2014, 10:06:52
door Ben(V)
Nieuwe Lyric's plugins

Gestart door zandhaasBoard Audio Station

Reacties: 10
Gelezen: 13397
Laatste bericht 25 maart 2014, 09:49:02
door slingshot
Lyrics plugins werken niet op DSM ?

Gestart door slingshotBoard Audio Station

Reacties: 1
Gelezen: 3762
Laatste bericht 24 maart 2014, 22:31:14
door Birdy
Squeezecenter plugins krijgen geen verbinding meer na DSM 5.2 update

Gestart door milhouseBoard Synology DSM 5.2

Reacties: 3
Gelezen: 4353
Laatste bericht 14 mei 2015, 21:26:39
door milhouse