Auteur Topic: DS Photo: Wel foto's, geen video's over het Internet bij gebruik HTTPS  (gelezen 3343 keer)

Offline lewd-o

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 5
Aloha!

Ik zit met het volgende probleem:
Wanneer ik met DS Photo op mijn iPhone naar mijn NAS connect over het Internet (QuickConnect ID), dan zie ik prima alle albums en de foto's en video's in deze albums (thumbnails). Het bladeren van de foto's gaat prima, echter wanneer ik op de Play button druk om een filmpje af te spelen krijg ik bijgevoegde foutmelding.
Dit is echter pas zo sinds de laatste update van de DS Photo app, hiervoor werkte het prima.
Wel dien ik hierbij te vermelden dat in de vorige situatie, het indrukken van de Play button om een filmpje af te spelen leidde tot het openen van DS File die dan het filmpje afspeelde. Dit trouwens alleen wanneer ik de HTTPS switch in DS Photo op On heb.
Wanneer ik geen HTTPS gebruik (dus over HTTP) werkt alles prima.
Iemand hier ook last van en beter nog; een oplossing voor?

Cheers!
  • Mijn Synology: DS1019+
  • HDD's: 5x ST4000VN008-2DR16

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: DS Photo: Wel foto's, geen video's over het Internet bij gebruik HTTPS
« Reactie #1 Gepost op: 03 mei 2019, 09:39:57 »
Nee, ik heb er geen last van, want ik gebruik een geldig certificaat.
http  = een niet versleutelde en daarmee onveilige verbinding
https = een versleutelde en daarmee veilige verbinding

Voor veilige verbindingsmethoden is het tegenwoordig meestal nodig een geldig certificaat te gebruiken.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline lewd-o

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 5
Re: DS Photo: Wel foto's, geen video's over het Internet bij gebruik HTTPS
« Reactie #2 Gepost op: 03 mei 2019, 12:35:13 »
Hi Babylonia,

Dank voor je reactie!
Ik snap echter het verschil tussen HTTP en HTTPS wel, maar dat was niet mijn punt.
Bij gebruik van de DS Photo app op m'n iPhone heb ik een prima verbinding over het internet naar mijn NAS (gebruik makend van QuickConnect ID) en de HTTPS schakelaar op On.
Ik kan door alle Photo Station Albums bladeren en zie alle foto's prima. Wanneer ik echter bij een video aankom, zie ik wel een thumbnail van de video met hierop het bekende Play-Icon om deze af te spelen.
Het indrukken van de Play button leidt dan tot de Certificaat error zoals je in m'n screenshot kan zien.
De vraag is en blijft dus, waarom ik alleen een Certificaat error krijg wanneer ik een video wil afspelen (en dus niet bij het bekijken van foto's).
NB. Verder werkte het afspelen van video's trouwens eerder prima (werden trouwens dan automatisch afgespeeld in/door DS File i.p.v. in DS Photo zelf)....tot de laatste update van de DS File app.
Mijn hoop is dat iemand hier op het forum hetzelfde probleem ondervond en hier een oplossing voor heeft gevonden.

Bij voorbaat dank! :-)
  • Mijn Synology: DS1019+
  • HDD's: 5x ST4000VN008-2DR16

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: DS Photo: Wel foto's, geen video's over het Internet bij gebruik HTTPS
« Reactie #3 Gepost op: 03 mei 2019, 15:25:12 »
Ik kan door alle Photo Station Albums bladeren en zie alle foto's prima. Wanneer ik echter bij een video aankom, zie ik wel een thumbnail van de video met hierop het bekende Play-Icon om deze af te spelen.
Het indrukken van de Play button leidt dan tot de Certificaat error zoals je in m'n screenshot kan zien.

Voor het afspelen wordt waarschijnlijk een separate media player gebruikt, wat geen onderdeel vormt van DS Photo zelf.
Voor DS Photo is die certificaat controle mogelijk niet van toepassing, voor een andere app die dan tevens wordt gebruikt juist wel.

DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline lewd-o

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 5
Re: DS Photo: Wel foto's, geen video's over het Internet bij gebruik HTTPS
« Reactie #4 Gepost op: 08 mei 2019, 09:04:11 »
Nee, ook dat is niet het geval.
Wanneer ik bijv. thuis over het eigen WiFi netwerk connect naar m'n NAS (naar het interne IP-adres uiteraard, dus geen gebruik makend van QuickConnect ID) met DS Photo (en HTTPS On) kan ik wél de video's in Photo Station albums bekijken.
Alleen dus niet over het Internet. Zeer vervelend :-(
  • Mijn Synology: DS1019+
  • HDD's: 5x ST4000VN008-2DR16

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: DS Photo: Wel foto's, geen video's over het Internet bij gebruik HTTPS
« Reactie #5 Gepost op: 08 mei 2019, 09:25:17 »
Mogelijk dan toch een probleem hoe DS Photo te benaderen in de volle functionaliteit van QuickConnect??

Probeer het eens met de juiste poorten door te sturen in de router, en benadering met het WAN IP-adres,
(of een DDNS domeinnaam voor het WAN IP-adres).
Daarvoor zou je de poorten 80 en 443 in je router moeten doorsturen naar de NAS.
Bij intern gebruik is port forwarding niet aan de orde, bij externe benadering wel.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: DS Photo: Wel foto's, geen video's over het Internet bij gebruik HTTPS
« Reactie #6 Gepost op: 08 mei 2019, 09:31:24 »
Ik heb geen ervaring hoe dat bij de iPhone werkt, maar ik weet wel dat ervaringen met https die 1 maand oud zijn, morgen al niet meer geldig kunnen zijn omdat hier voordurend aan gesleuteld wordt door programmeurs.

Dat https extern niet werk en intern met een IP wel, kan b.v. komen dat met een intern IP de certificaat controle overgeslagen wordt. Safari maakt b.v. ook verschil tussen een intern IP en een url. (Ook al is dat een interne url)

Ik verwacht wel dat het aan de certificaat controle ligt. Zoals Babylonia boven schrijft, gebeurd het afspelen van video niet door het synology product, maar die geeft de link naar de video door aan de default player van je telefoon. Het kan dus helpen een andere default player te kiezen.

Of een ddns naam met een let's encrypt certifcaat te gebruiken. (En geen Quick Connect) Dan kan de ddns naam in het certificaat opgenomen worden.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline lewd-o

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 5
Re: DS Photo: Wel foto's, geen video's over het Internet bij gebruik HTTPS
« Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2019, 08:39:13 »
Dank allemaal voor het meedenken!  :thumbup:

Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen  :)
- DDNS:  DuncanLawence.synology.me (NB. dit is een voorbeeld en niet de naam dit ik heb gekozen uiteraard) i.c.m. een Let's Encrypt certificaat.
- Port forwarding rule aangemaakt op mijn Internet Router (Incoming 8889 -> interne IP adres Diskstation port 443)
- In DS Photo nieuwe verbinding geconfigureerd (DuncanLawrence.synology.me:8889) en HTTPS schakelelaar op On
- In DS Photo bij Settings -> Spelersinstellingen -> Inhoud afspelen via HTTP schakelaar op Off

et voila, nu werkt het; ik kan nu alle foto's en video's uit m'n Photo Station albums bekijken zonder problemen :-)

Saillant detail is wel, dat wanneer ik nu met DS Photo via het interne WiFi netwerk thuis met HTTPS connect naar m'n NAS, ik nu een Ongeldig Certificaat foutmelding krijg wanneer ik een video wil afspelen haha.
Nouja, dit dan maar opgelost door thuis lekker HTTP te gebruiken i.p.v. HTTPS.

Wat een gedoe, maar eind goed al goed.

Misschien moet ik nu ook maar dat hele QuickConnect ID uit zetten en nog een Port-Forwarding rule aanmaken om m'n DiskStation ook over het internet te kunnen beheren, daar kan ik immers dezelfde DDNS oplossing van hierboven voor gebruiken, maar dan voor poort 5001.

Cheers!

  • Mijn Synology: DS1019+
  • HDD's: 5x ST4000VN008-2DR16

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: DS Photo: Wel foto's, geen video's over het Internet bij gebruik HTTPS
« Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2019, 09:11:28 »
Maar waarom gebruik je eigenlijk poort 8889 in de plaats van 443 voor je externe benadering?
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline lewd-o

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 5
Re: DS Photo: Wel foto's, geen video's over het Internet bij gebruik HTTPS
« Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2019, 17:35:13 »
Omdat ik een foutmelding krijg van m'n router (Zyxel) als ik probeer een Port Forwarding rule aan te maken voor poort 443. Toen maar een hoge vrije poort genomen en daarmee werkt het wel :-)
  • Mijn Synology: DS1019+
  • HDD's: 5x ST4000VN008-2DR16


 

Synology DS411slim - geen IP-adres router - niet gevonden Synology Assistant (?)

Gestart door zondervanBoard NAS hardware vragen

Reacties: 27
Gelezen: 8911
Laatste bericht 31 mei 2016, 11:58:01
door zondervan
Kan geen BackUP schrijven naar DS

Gestart door SakxsBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 1
Gelezen: 1862
Laatste bericht 13 januari 2011, 21:50:29
door Sakxs
probleem met https://packages.mdevries.org/ ?

Gestart door TonVHBoard 3rd party Packages

Reacties: 4
Gelezen: 2254
Laatste bericht 26 juni 2016, 14:08:26
door TonVH
CPU-gebruik al ruim 24 uur op 100%

Gestart door syswichersBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 4
Gelezen: 1969
Laatste bericht 06 maart 2011, 13:01:37
door Matr1x
Geen netwerk verbinding met nieuwe router Asus RT-N66U

Gestart door mvanbergeijkBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 1
Gelezen: 1380
Laatste bericht 12 augustus 2016, 22:55:38
door Birdy