Auteur Topic: Time Machine werkt enkele maanden goed, dan plots niet meer  (gelezen 1108 keer)

Offline Davy

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Time Machine werkt enkele maanden goed, dan plots niet meer
« Gepost op: 24 mei 2019, 21:01:08 »
Dag allemaal,

ik heb een DS216play waar ik heel tevreden van ben.
Sinds vorig jaar oktober heb ik een iMac.

Om een backup bij te kunnen houden van de iMac heb ik alle stappen gezet om de Synology te laten werken met Time Machine. (link)

Ik heb dat gedaan met de manier met een eigen Shared folder, een eigen gebruiker die je dan een (gelimiteerde) ruimte geeft.

Alles werkt perfect en dat voor een maand of 2 à 3. in Januari kreeg ik opeens een foutmelding. Ik heb toen veel opgezocht in Google maar vond niet echt een oplossing. Dus ben ik van begin af aan opnieuw begonnen. Dus opnieuw een Time Machine User, een nieuwe shared folder, ...

Alles werkte weer netjes. Tot vandaag.

Opeens krijg ik de melding dat de backup niet kan gemaakt worden om dat de reservekopieschijf niet beschikbaar is.

45043-0

Als ik de Time Machine voorkeuren open en klik op "Selecteer schijf", dan krijg ik (na inloggen) deze fout :

45045-1

Als ik via de "Go to Server" optie naar de NAS ga, of via de website, dan werkt de NAS correct.

Echter, als ik naar de Shared folder ga en klik op Bewerken, dan zie ik om één of andere reden de 3 laatste tabbladen greyed out. Dus niet selecteerbaar.

45047-2

Omdat dit nu al de 2de keer is, maak ik me wel zorgen.

Als ik op de NAS inlog (via de webbrowser) met de Time Machine User zie ik GEEN Shared folder (meer)!

Ik vond op het forum niemand anders met het probleem, maar hoop dat iemand enig idee heeft ?

Mvg,

Davy
  • Mijn Synology: DS216Play


 

DSM7.0 Download Station Time-outs => the operation failed

Gestart door aliazzzBoard Synology DSM BETA versies

Reacties: 7
Gelezen: 2172
Laatste bericht 18 september 2020, 12:49:18
door Birdy
time backup naar apple time capsule

Gestart door erik@040Board Externe harddisks en Printers

Reacties: 0
Gelezen: 2805
Laatste bericht 20 mei 2013, 19:27:55
door erik@040
Backup van Time Capsule naar DS?

Gestart door neroodBoard Mac OS X

Reacties: 4
Gelezen: 2409
Laatste bericht 14 mei 2012, 09:58:18
door TonVH
HD Time Capsule zal crashen

Gestart door BrioletBoard Mac OS X

Reacties: 5
Gelezen: 994
Laatste bericht 15 september 2021, 17:28:52
door Briolet
Time Backup Quota

Gestart door Surfdude1982Board Time Backup

Reacties: 9
Gelezen: 14667
Laatste bericht 29 april 2015, 14:36:20
door Surfdude1982