Auteur Topic: DDNS werkt niet  (gelezen 1485 keer)

Offline tupp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
DDNS werkt niet
« Gepost op: 12 augustus 2019, 12:18:16 »
Vorige week heb ik een NAS gekocht. Inmiddels is hij vrijwel helemaal naar tevredenheid ingeregeld, behalve de domeinnaam waarlangs ik hem benader. Ik heb in het configuratiescherm > connectiviteit > externe toegang de DDNS ingesteld. Ik heb daar via Let's encrypt een beveiligingscertificaat aan gekoppeld.
Maar als ik probeer via de ingestelde hostnaam mijn NAS te benaderen, krijg ik (uiteindelijk) steeds een foutmelding. Ik heb het geprobeerd via Firefox, Chrome en Explorer, die bij mij allemaal op andere beveiligingsniveaus staan ingesteld. Toch kan ik via geen enkele browser langs deze route bij mijn nas komen.
Via quickconnect.to/xxx lukt het wel, maar dan krijg ik (uiteraard) een foutmelding, omdat het beveiligingscertificaat niet klopt.

Kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe?

45656-0

  • Mijn Synology: DS218
  • HDD's: 2x 4TB

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: DDNS werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2019, 12:23:10 »
Als daar 'normaal' staat, werkt ddns gewoon. Het enige wat ddns doet in een IP adres terug geven als je een domeinnaam in tikt. Het zal mis gaan in je router.

Of geen forwarding als je het extern probeert, of geen nat-loopback als je het intern probeert.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline tupp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: DDNS werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2019, 12:40:20 »
@Briolet: bedankt voor je snelle reactie. Ik begrijp dat ik iets moet veranderen aan de instellingen in mijn router. Ik probeer op dit moment vanaf ons thuisnetwerk de NAS te benaderen. Als ik het goed begrijp moet ik dus iets met "nat-loopback" doen.
En ik zou dus moeten uitproberen wat er gebeurt als ik vanaf een ander netwerk probeer naar dit adres te gaan, om te controleren of de routerinstellingen daarvoor wel goed zijn.

Ik heb geen idee hoe dit moet. Dus ik ga maar eens met de helpdesk bellen voor ik het helemaal in de war heb.
  • Mijn Synology: DS218
  • HDD's: 2x 4TB

Offline tupp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: DDNS werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2019, 13:27:44 »
De helpdesk heeft me iets verder geholpen, maar nog niet helemaal. "Permit independent port sharing for this device" staat inmiddels ergens in de router aangevinkt. Alleen moet ik nu nog het protocol aangeven (TCP / UDP) en opzoeken welke poort gebruikt moet worden.
In de handleiding kan ik hier niks over vinden. Mijn vader heeft ook een synology-nas (een andere) en die heeft een word-document met aantekeningen. Daar vind ik wel iets over TCP over poort 6690, maar dat is denk ik (voor mij) niet de juiste, want daarmee werkt het nog steeds niet.

Ik zie wel dat in mijn Router een ander IPv4-adres staat ingesteld dan bij de instellingen van de DDNS in de NAS. Overigens heb ik in de router het IP-adres al wel statisch gemaakt.

Verder kom ik hier en daar tegen dat ik bij configuratiescherm > connectiviteit > externe toegang > routerconfiguratie mijn router moet instellen. Maar de router die wij hebben, komt niet voor in de lijst. (We hebben een FritzBox 7581).

Nog suggesties??
  • Mijn Synology: DS218
  • HDD's: 2x 4TB

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: DDNS werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2019, 13:46:20 »
Lang niet alle routers ondersteunen 'nat-loopback". Bij andere staat het standaard uit. Er is al veel over geschreven op het forum.

Als het extern wel lukt, is het definitief nat-loopback waar je tegenaan loopt.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)


 

Synology DSM inlog, 404 over ddns

Gestart door twillllBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 7
Gelezen: 3172
Laatste bericht 16 oktober 2016, 12:26:35
door Birdy
Synology.me ddns

Gestart door AlchemystBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 1
Gelezen: 4508
Laatste bericht 12 oktober 2012, 15:08:33
door zandhaas
DeSec: DDNS dienst met DNSSEC ondersteuning

Gestart door AtmikesBoard Synology DSM 6.2

Reacties: 9
Gelezen: 1181
Laatste bericht 04 april 2020, 12:44:21
door Briolet
DDNS - euroDNS

Gestart door nessieBoard Algemeen

Reacties: 3
Gelezen: 4030
Laatste bericht 22 augustus 2008, 21:56:48
door stefsel
Veel mailtjes ivm mijn Ddns adres

Gestart door SPiETBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 8
Gelezen: 1817
Laatste bericht 28 april 2017, 08:11:54
door Wim Bosma