Auteur Topic: Afwijkend inlog gedrag DS Photo  (gelezen 1012 keer)

Offline swepie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Afwijkend inlog gedrag DS Photo
« Gepost op: 18 augustus 2019, 17:54:53 »
Ik gebruik o.a. de Apple apps om mijn DS918+ te benaderen.
Als ik mijn public IP nummer of mijn domeinnaam invul in DSfile, DSvideo of DSaudio, kan ik alle bestanden benaderen op mijn NAS.
Als ik DSPhoto start en mijn ip nummer of domeinnaam invul, krijg ik een error die zegt dat mijn ip adres mogelijk fout is of dat Photo Station niet geïnstalleerd is.
Als ik mijn VPN aanzet werkt e.e.a. wel juist.
Kan iemand mij vertellen waar om DSPhoto inloggen afwijkt van de andere apps?

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Afwijkend inlog gedrag DS Photo
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2019, 18:27:59 »
DS Photo werkt via een andere poort dan de rest. Probeer het nog eens door expliciet :80 of :443 achter het IP te zetten. Of zijn die poorten misschien niet geforward?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline ufosyno

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 71
  • Berichten: 488
Re: Afwijkend inlog gedrag DS Photo
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2019, 21:05:51 »
Omdat ik lees, dat je ook via de domeinnaam probeert, verwacht ik, dat er op de NAS ook het Webstation draait.

Als ik met www.mijndomein.nl op DSphoto wil inloggen krijg ik een fout. Die komt omdat de www.mijndomein.nl  in de virtual host instelling verwijst naar de web/mijndomein "root" van m'n website. DSphoto verwacht een andere map...

Ik gebruik dan een voorvoegsel, dat niet in de virtual host-lijst voorkomt: www2.mijndomein.nl. Dan weet het WebStation niet wat hij ermee moet en wordt het verder door DSM afgehandeld, en DSphoto vraagt om de gedeelde map Photo. DSM neemt dat keurig over en de albums met de foto's worden gewoon getoond.

Een andere oplossing is om in de aanmelding van DSphoto achter je IP-adres ook "/photo" te typen, dus "www.xxx.yyy.zzz/photo".

Dan gaat 't bij mij ook goed.
  • Mijn Synology: ds720+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX-68N32N0
  • Extra's: 6 gb RAM
Ik noem mijzelf een ervaren amateur, anderen noemen mij leuk gek, weer anderen.... ach, laat maar